Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه با اشاره به وجود ۹۰۰۰ مسکن مهر فاقد متقاضی، گفت:برای تکمیل خدمات واحدهای باقیمانده این طرح سال ۹۸ و امسال ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نبیان اظهار کرد: با تلاش سازمان ملی زمین و مسکن، تعهد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتمام واحدهای مسکونی مهر باقیمانده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت تا قبل از اتمام امسال محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: جلسات ستادی در خصوص پیگیری تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر با حضور  قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر به شکل ویدئوکنفرانس برگزار می شود و عزم وزارت راه و شهرسازی درعمل به تعهدات در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر است.

وی ادامه داد: در 7 استان از جمله یزد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و اصفهان مسکن مهر به اتمام رسیده است. در عین حال، تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی این است که تا قبل از اتمام سال جاری تمامی واحدهای مسکونی مهر به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود. ضمن این که برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در بالغ بر 6 استان دیگر  تا پایان شهریور برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری این که تا قبل از پایان دولت، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می شود، گفت:  اگرچه تلاش بر این است تا واحدهای فاقد متقاضی به دارای متقاضی تبدیل شود، اما تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه های زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی، فاقد متقاضی و همچنین پروژه هایی که دارای پرونده های حقوقی و قضایی هستند، نمی شود.

نبیان افزود: یکی از اقدامات حائز اهمیت مجموعه وزارت راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر این بوده که نه فقط تکمیل واحدها بلکه تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز وزارتخانه برعهده گرفت. بدین معنا سال گذشته در بودجه سال 98 اداره کل راه و شهرسازی های سراسر کشور بودجه تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر نیز لحاظ شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر 450 میلیاردتومان منابع مالی به استان های سراسر کشور تخصیص یافت که اینکار در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکار سازمان ملی زمین و مسکن برای تبدیل پروژه های فاقد متقاضی مسکونی مهر به دارای متقاضی اعلام کرد: با رایزنی هایی که با سازمان بهزیستی و کمیته امداد (ره) داشتیم و جلساتی که در  آنها پروژه های مسکونی مهر به آنها معرفی شد طی تفاهماتی بخشی از پروژه هایی که پیش تر فاقد متقاضی بودند با درخواست سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به آنها واگذار می شود. همچنین، برخی از پروژه های مسکن مهری که پیش تر فاقد متقاضی بودند به پیشنهاد دستگاه های دیگر از جمله نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به آن دستگاه ها معرفی شدند، هم اکنون بخش عمده ای از پروژه ها معرفی شدند و فاقد متقاضی ها به مانده متقاضی تبدیل شده اند.

نبیان گفت: هم اکنون پروژه های فاقد متقاضی مسکن مهر کمتر از 9 هزار واحد است. در عین حال درخواست هایی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن نیروهای کارگری به وزارت راه و شهرسازی رسیده است که بخشی از پروژه های مسکن مهر نیز در پروسه معرفی به آن وزارتخانه است و در حال بررسی قرار گرفته است.

 نبیان تأکید کرد: تمامی تلاش سازمان  ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت این است تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود. 

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای باقیمانده مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی ملی زمین و مسکن مسکونی مهر مسکونی مهر فاقد متقاضی تکمیل خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، طرح نهضت ملی مسکن بروجرد با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سه فاز در حال احداث است و تاکنون اجرای طرح‌ها در سه فاز شروع شده که فاز یک در قالب ۲۴۰ واحدی با ۷۵ درصد پیشرفت تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

خاکبرداری فاز ۲ طرح سه هزار واحدی تاکنون انجام شده و یک هزار و ۵۹۲ واحد پروانه ساخت اخذ شده و در حال تجهیز کارگاه است.

فاز سوم در قالب طرح سه هزار و ۵۰۰ واحدی تعاونی‌های تاکسیرانی و فضای سبز در حال عملیات خاکبرداری و آماده‌سازی است.

هفت هزار و ۸۴۶ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان هستند که سه هزار و ۲۰۰ متقاضی تاکنون مرحله اول پول را واریز کرده‌اند.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۹ هزار و ۷۸۵ متقاضی فاقد مسکن ثبت نام کردند.

مجری فاز اول طرح نهضت ملی مسکن ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که در هفت طبقه با پیلوت ساخته خواهد شد.

واحد‌های نهضت ملی مسکن در بروجرد هر بلوک دارای ۲۴ واحد ۸۵ متر مربعی هستند.

بروجرد با حدود ۴۲۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان بعد از خرم آباد است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع