Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مکاریان، مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی تحصیلی ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،  گفت: از ماه‌ها قبل تمامی تهمیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی با توجه به شیوع کرونا و وضعیت متفاوت و شرایط خاص رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جلوگیری از انتقال این بیماری با خرید دستگاه ضدعفونی‌کننده دستان دانش آموزان (دستگاه تمام اتومات ضد عفونی دست بدون تماس، دارای سنسور اولتراسونیک، بدنه ضد آب ومه پاش الکل)، ماسک قابل شستشو، قمقمه شخصی آب و سایر اقدامات لازم  برای فاصله گذاری‌ها و کاهش نفرات کلاس در دو نوبت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، با تاکید بر اینکه تمامی فضای مدرسه از جمله کلاس ها، سالن، میز و نیمکت‌ها همه و همه ضد عفونی شده است گفت: کلاس‌ها روزانه قبل از شروع گروه اول و دوم دانش آموزان گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

به گفته او، طبق شیوه نامه های  بهداشتی ویژه مدارس بوفه مدرسه تعطیل، آبخوری‌ها و آب سردکن‌ها بسته و تمامی دانش آموزان موظف هستند از مواد غذایی که از منزل بسته بندی شده و قمقمه شخصی آب استفاده کنند تا کمترین تماس و احتمال انتقال بیماری یا میکروب را به یکدیگر داشته باشند.

مدیر دبیرستان پسرانه معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، همچنین تقسیم تعداد دانش آموزان هر کلاس به دو گروه ۱۰ تا ۱۵نفر را در دو نوبت جداگانه با فاصله گذاری میز و نیمکت و حتی نشستن دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم به دانش آموزان از قبل در مورد نحوه ورود و استفاده از ز شیوع نامه‌های بهداشتی از طریق گروه فضای مجازی مدرسه به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها قبل از شروع سال تحصیلی انجام و شفاف سازی شد.

مکاریان، با اشاره به اینکه تمامی۱۶۷ دانش آموزان دبیرستان شهید متولی در قالب ۶ کلاس و هر کلاس به دو گروه ۱۰ تا ۱۵ جداگانه تقسیم بندی شدند گفت: با حذف زنگ تفریح و کاهش ساعت کلاس‌ها و استراحت دانش آموزان سر کلاس با همان حالت فاصله گذاری بقیه ساعت درسی و انجام تمرین و تکالیف از طریق شبکه آموزشی شاد انجام می‌شود.

او، عدم تفاوت محتوا و مطالب آموزشی را در گروه‌های تقسیم شده دانش آموزان را یادآورشد و گفت: این سال تحصیلی متفاوت‌ترین سال تحصیلی دانش آموزان است که بدلیل محدودیت‌ها و شرایط خاص کرونا تلاش همه جانبه مدیران، معاونان، معلمان و دانش آموزان عزیز را در جبهه علم و دانش به صورت خاص و ویژه می‌طلبد تا کمترین آسیب از نظر درسی به این قشر آینده ساز کشور برسد.

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ _۱۴۰۰ در دبیرستان پسرانه معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و داشتن ماسک دانش آموزان با تلاوت قران، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، قرائت همگانی آیة الکرسی دانش آموزان، اجرای گروه سرود، اهدای ماسک قابل شستشو و قمقمه شخصی آب به آن‌ها با حضور خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم ابوالشهید سید فرهاد متولی برگزار شد.  

 مدرسه شهید سید فرهاد متولی که همواره صاحب نام و همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی از جمله رتبه برتر دانش آموزان آن در مسابقات استانی شعر و رتبه‌های اول در مسابقات تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال، عروسک گردانی و احکام در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ است همواره در تمام مناسبت‌ها و مواقع ضروری به ویژه با ایجاد کارگاه ماسک در ایام شیوع کرونا به کمک مردم می‌آید و از ظرفیت آن برای کمک‌های نوع دوستانه استفاده می‌شود.
مدرسه شهید سید فرهاد متولی ۱۶۷ دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه (هفتم، هشم و نهم) و ۲۰ معلم دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سال تحصیلی جدید شهید سید فرهاد متولی آغاز سال تحصیلی فاصله گذاری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی