Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@01:15:25 GMT

بررسی ۵ طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۱۱۵

بررسی ۵ طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس

خبرگزاری تسنیم: مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح دستورکار هفته جاری این کمیسیون، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جلسه روز (یکشنبه ۱۶ شهریور) رأی‌گیری نهایی درباره طرح اصلاح ماده (۵۴) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اعاده شده از شورای نگهبان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین قرار است در جلسه روز یکشنبه طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) مالیات‌های مستقیم اعاده شده از شورای نگهبان و لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعاده شده از شورای نگهبان نیز بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستورکار روز دوشنبه این کمیسیون، بیان داشت:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز (دوشنبه ۱۷ شهریورماه) نشستی را با مدیران ارشد بیمه‌های بازرگانی کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت بیمه کشور برگزار می‌کند که قرار است در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بیمه مرکزی نیز حضور یابند.

طغیانی با اشاره به دستورکار کارگروه‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: در روز (دو‌شنبه ۱۷ شهریور) کارگروه مالیاتی جهت بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و همچنین کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان نشست‌هایی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به دستورکار روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: در جلسه صبح روز (سه‌شنبه ۱۸ شهریور) کمیسیون اقتصادی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان خصوصی‌سازی، نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و نحوه واگذاری انبار‌های شهید شاهویی شهر گلستان شهرستان بهارستان را بررسی می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم بیان داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در صبح روز (سه‌شنبه ۱۹ شهریورماه) در جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی نحوه اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور و کلیات لایحه اصلاح ماده ۱۴ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و گزارشی در خصوص لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور ارائه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی بعد از ظهر روز سه‌شنبه نشست مشترکی نیز با محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی به منظور بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی وابسته به صندوق‌های تامین اجتماعی، بازنشستگی فولاد، بازنشستگی کشوری و بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر و همچنین بررسی لایحه تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی بخش تعاون کشور برگزار می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس طرح تحقیق و تفحص کمیسیون اقتصادی مجلس سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند