Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  گفت: قاریان، موذنین و مکبران کانون‌های مساجد استان در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان  به صورت مجازی و از طریق سایت بچه‌های مساجد به مصاف هم  می‌روند.

هاشم شیرازیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر صدور فراخوان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: این دوره از مسابقات به صورت مجازی و از طریق بارگذاری  اثر در سامانه  بچه‌های مسجد  به آدرس  www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

bachehayemasjed.ir  برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل) و قرائت نماز  ویژه برادران و خواهران و نیز رشته اذان و مکبری ویژه برادران برنامه‌ریزی شده که در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه علاقمندان تا ۳۰آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را بارگذاری کنند، افزود:  حداکثر زمان اثر سه دقیقه و در حجم ۳۰ مگابایت باشد و هر فرد تنها در یک رشته و با ارسال و ثبت  یک اثر می‌تواند شرکت کند.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین توضیح داد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن عترت و... طی سال‌های ۹۶تا ۹۸ رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

شیرازیان  به شرایط اختصاصی این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف آن نیز اشاره کرد و در رشته تلاوت نور، میزان و الگوی تلاوت را از سوره‌های یاسین، الرحمن و واقعه نام برد و افزود: تلاوت‌ها بر اساس بخش‌های فصاحت، تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت وقف و ابتدا داوری می‌شود.

وی در رشته قرائت نماز، اثر ارسالی را مربوط به اقامه نماز سه رکعتی و قرائت همه اذکار با صدای بلند معرفی کرد و افزود: بر اساس آیین نامه این دوره از مسابقات در رشته اذان  که ویژه برادران است  نیز تنها اذکار اذان تا «حی علی الصلاه » ضبط و ارسال شود.

شیرازیان با عنوان اینکه در بخش رقابت مکبران، رقابت در دو رده سنی زیر ۹ سال و نیز ۹ تا ۱۴ سال مدنظر است، اضافه کرد: اثر ارسالی مربوط به اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی باشد.

وی در پایان  اعلام کرد: نفرات برتر استان در هر رشته  به مرحله کشوری راه می‌یابند که شرایط و نحوه برگزاری این مرحله  متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون های مساجد خراسان شمالي دوره از مسابقات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا