Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگارن جوان، سریال «شرم» به تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری این روز‌ها در حال تصویربرداری است تا برای پخش از تلویزیون آماده شود.

در این سریال ترکیب خاصی از بازیگران حضور دارند؛ ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع کاوه، فاطمه گودرزی و فریبا متخصص از جمله این بازیگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار آن‌ها بازیگران جوانی همچون الهام طهموری هم حضور دارند؛ کسی که با ایفای نقش اصلی در سریال «وارش» شناخته شد و سریال «شرم» دومین همکاری اش با کاوری به حساب می‌آید. میلاد میرزایی نیز بازیگر جوان دیگری است که جلوی دوربین سریال «شرم» رفته است. میرزایی با ایفای نقش در سریال «بانوی عمارت» شناخته شد.

در یکی از شب‌های تابستان به پشت صحنه این سریال رفتیم تا در جریان روند تولید آن قرار بگیریم؛ «شرم» یک درام اجتماعی است. فاطمه گودرزی، سید مهرداد ضیایی و الهام طهموری آن شب برای ضبط در لوکیشن حضور داشتند.

لوکیشن سریال یک خانه حیاط دار در منطقه شهرک غرب بود که این منزل در قصه به فاطمه گودرزی بازیگر کاراکتر «پوران» تعلق دارد.

با توجه به اینکه باکس سریال برای تلویزیون مهم است و فصل پاییز هم مخاطبان بیشتر پیگیر سریال‌ها هستند، مسئولان شبکه سه هم سرمایه گذاری جدی روی این سریال کردند تا اواخر مهر ماه روی آنتن برود.

زمانی که در حال گفتگو با عوامل بودیم، علی فروغی مدیر شبکه سه و مهدی آذر پندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه برای پیگیری جزئیات ساخت و گفتگو با عوامل این مجموعه حضور پیدا کردند.

علی فروغی از لوکیشن بازدید کوتاهی کرد و در جمع دوستانه با عوامل سریال گفتگو کرد. حوالی ساعت ۲۱ تصویربرداری بخشی از سریال را ضبط کردند. کاوری (کارگردان) پشت مانیتور نشست. صحنه‌ای که قرار بود تصویربرداری شود، متعلق به قسمت نهم و اوایل پاییز بود. در فیلمنامه این صحنه بارانی است و عوامل به وسیله آبپاش‌های هوایی به طول ۷ متر لوکیشن را بارانی کردند تا این صحنه را تصویربرداری کنند.

در سریال شرم پایان‌های غیر منتظره وجود دارد که قسمت مهمی از سریال محسوب می‌شود و به تدریج وجوهی از شخصیت‌های قصه را آشکار می‌کند.

بعد از یک هماهنگی در پشت و جلوی دوربین دستیار کارگردان سه دو یک گفت و تصویربرداری را شروع کردند. پاسخ مشترک بازیگران و کارگردان به سوالِ ما از تم سریال این است: «سریال شرم یک ملودرام اجتماعی است که داستان آن تلخ نیست؛ ملودرام همیشه ویژگی اشک انگیز بودن را دارد، اما شرم فضای تلخی ندارد»

در ادامه گفت و گویی با عوامل و بازیگران سریال داشتیم که آن را می‌خوانید:

پوروزیری: قول داده ایم ۲۷ مهر «شرم» را روی آنتن ببریم

پوروزیری تهیه کننده سریال درباره شروع ساخت سریال «شرم» گفت: از سال گذشته پیش تولید سریال شرم را آغاز کردیم. تصمیم داشتیم قبل از عید آن را کلید بزنیم؛ اما با شیوع کرونا شرایط تغییر کرد و اواخر اردیبهشت ماه سریال را کلید زدیم.

وی ادامه داد: سریال شرم ملودرامی اجتماعی است. نیمه اول آن در ۱۰ سال پیش روایت می‌شود و در ادامه ۲۰ قسمت حال و هوای امروزی را دارد.

تهیه کننده شرم عنوان کرد: کرونا کار ما را سخت کرده و زمان بیشتری از بچه‌های ما می‌گیرد. تقریبا بیشتر لوکیشن‌ها را از قبل آماده کرده ایم. برای انتخاب بازیگران ترجیح ما این بود که حس نوستالژیک به کار بدهیم.

پوروزیری درباره حضور ناتمام مرحوم سیروس گرجستانی در این سریال گفت: زمانی که خبر فوت آقای گرجستانی را شنیدیم، قاعده کار این بود که متوقف شویم؛ اما در شرایط جنگی بودیم و نمی‌توانستیم پیشروی نکنیم. مجبور بودیم راهمان را ادامه بدهیم. ما حدود ۲۰۰ دقیقه را با سیروس گرجستانی ضبط کرده بودیم و گزینه‌های مختلفی برای ادامه نقش داشتیم. به هیچ وجه حاضر نبودیم حذف نقش را داشته باشیم.

وی ادامه داد: صادقانه می‌خواستیم به مردم بگوییم که یک بازیگر جایگزین ایشان شده است. برای همین آقای طهمورث را انتخاب کردیم. اولین بار آقای گرجستانی در تئاتر معرکه در معرکه اقای طهمورث حضور داشتند و آنجا خوش درخشیدند.

این تهیه کننده درباره انتخاب نام سریال اظهار کرد: هر کدام از ما اگر از روزی که گذراندیم شرمسار نباشیم، روز درستی بوده است. گناه هیچ وقت شما را رها نمی‌کند و یک روزی یقه شما را می‌گیرد؛ برای همین این نام را برگزیدیم.

پوروزیری بیان کرد: ۸۰ درصد تصویربرداری انجام شده و ما قول دادیم ۲۷ مهرماه روی آنتن برویم. مراحل فنی هم همزمان صورت می‌گیرد و فعلا ۶ قسمت نهایی شده است.

کاوری: برای انتخاب بازیگران «شرم» دنبال بازیگران خاطره ساز بودیم

کاوری کارگردان سریال شرم هم گفت: سعی داریم در یک فضای شهری با قصه و فیلمنامه، باورپذیری مخاطب را تحت تاثیر قرار دهیم. در سریال شرم شخصیت‌های جدید در موقعیت‌های تازه قرار می‌گیرند، اگر اقبال ما بلند باشد تماشاگر با آن ارتباط برقرار می‌کند. آدم‌های قصه ما راز دارند و تماشاگر ما از آن خبر دارد و این موضوع جذابش می‌کند.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: دنبال این بودیم که بازیگرانی را کنار هم بگذاریم که برای تماشاگر خاطره انگیز باشند. بر اساس فرمول شخصی که دارم بازیگرانم را انتخاب کردم و جواب هم گرفتم.

این کارگردان افزود: زمانی که بازیگران دور هم جمع شدند می‌دیدیم بیشتر آن‌ها ستاره‌های سینما بودند و کار سینما را از آن‌ها یاد گرفتیم. برای انتخاب بازیگران شرم دنبال آدم‌های خاطره ساز بودیم.

کاوری اظهار کرد: البته از بازیگران جدید هم استفاده کرده ایم؛ چرا که چهره تازه برای مخاطب جذاب است. البته در سریال بیشتر بازیگران میانسال هستند و چهره تازه‌ای نمی‌توانستیم در میان آن‌ها انتخاب کنیم.

طهموری: دوباره برای بازیگری وسوسه شوم

الهام طهموری بازیگر سریال شرم درباره نقشش گفت: من کاراکتر لعیا را در سریال شرم بازی می‌کنم. کاراکتری که اتفاقات مختلفی مثل بیماری، عشق، شک و... را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: این تجربه دوم همکاری من با آقای کاوری بعد از سریال وارش است. خوبی کار کردن با ایشان نسبت به بقیه این است که بازیگردان خوبی هم هست.

بازیگر سریال «وارش» درباره اینکه این نقش هم مثل وارش با استقبال مواجه می‌شود، گفت: زمانی که فیلمنامه سریال «وارش» را خواندم، دیوانه نقش وارش شدم. حاضر هستم دوباره آن را تجربه کنم.

وی افزود: همین امر ادامه کار را برای من سخت کرد. پیشنهاد‌هایی داشتم که قبول نکردم، اما کاراکتر لعیا در سریال «شرم» ابعاد مختلفی داشت که برای بازیگری دوباره وسوسه ام کرد.

طهموری اظهار کرد: حضور آقای کاوری به عنوان کارگردان و بازیگران مقابلم آقای پورعرب و خانم گودرزی تجربه خوبی برای من بود و جهان دیگری از بازیگری روی من باز شد.

عوامل سریال شرم شب کار بودند و ما ساعت ۲۳ لوکیشن سریال را ترک کردیم؛ اما عوامل سریال تا پاسی از نیمه شب باید در لوکیشن می‌ماندند.

سریال «شرم» بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی ساخته می‌شود. بازیگرانی، چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی و سیاوش طهمورث که به تازگی جایگزین مرحوم سیروس گرجستانی شده، در این سریال حضور دارند.

سریال «شرم» یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز سیمافیلم است. عوامل این سریال عبارتند از:

تهیه کننده: امیرمهدی پوروزیری، کارگردان: احمد کاوری، فیلمنامه نویس: سعید فرهادی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا رجایی مقدم، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، مجری طرح: وحید معدنی، مدیر برنامه ریزی و مشاور پروژه: حسن لفافیان، تدوین: رضا کردبچه، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرام پور، مدیر صداگذاری: مهدی جمشیدیان، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، مدیر تولید: داوود معدنی، عکاس: معین باقری، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شرم سریال شبکه سه سیما وارش انتخاب بازیگران فاطمه گودرزی تهیه کننده سریال شرم شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت

 به گزارش تابناک، حتما قرار است که «پدر قهوه» ساخته شود، اما از نظر ساترا، مهران مدیری هنوز برای تولید سریال خاصی اقدام نکرده و اخبار منتشرشده در فضای مجازی با موضوع تولید سریال «پدر قهوه» توسط مهران مدیری صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی است. شنیده شده که سریال «پدر قهوه» قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

خبر رسیده که این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد و این در حالی است که ساترا می‌گوید هیچ مجوزی برای سریال صادر نشده.

یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان کار در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و گفته می‌شود ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. عنوان «پدر قهوه» یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد، سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. ظاهرا این سریال هم طنز است. به‌احتمال زیاد خود کارگردان هم در این سریال مانند دیگر آثارش بازی خواهد کرد. این روز‌ها «اسکار» مهران مدیری بیننده زیاد دارد و توانسته از رئالیتی‌شو‌های محبوب شبکه نمایش خانگی باشد.

از «قهوه تلخ» تا «پدر قهوه»

اواخر دهه ۸۰ وقتی مهران مدیری با تلویزیون به بن‌بست رسید، سریال «قهوه تلخ» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت. سال‌های ۸۹ و ۹۰ اوج داستان فروش سی‌دی‌های فیلم و سریال در سوپرمارکت‌ها بود و «قهوه تلخ» پرمشتری‌ترین محصول فرهنگی‌ای بود که در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شد، سریالی که بسیار دیده شد، ولی ناتمام ماندنش به‌دلیل اختلاف مدیری با سرمایه‌گذار، ضربه‌ای کاری به اعتماد مخاطب وارد کرد. پس از «قهوه تلخ» مدیری سریال‌های دیگری برای شبکه نمایش خانگی ساخت، سریال‌هایی، چون «ویلای من» که هیچ‌کدام نتوانستند موفقیت «قهوه تلخ» را تکرار کنند. دهه ۹۰ دهه بازگشت مدیری به تلویزیون بود و در این سال‌ها او را بیشتر به‌عنوان برنامه‌ساز دیدیم تا کارگردان سریال. البته مدیری در میانه‌های دهه ۹۰، فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» را هم کارگردانی کرد. او که سال‌ها با «دورهمی» میهمان خانه‌های مردم بود، حالا برنامه «اسکار» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد و در تدارک سریال «پدر قهوه» است که هنوز مجوز ساترا را برای تولید نگرفته.

افتتاح کافه برای زدن بانک

سریال «پدر قهوه» که گفته می‌شود، اقتباسی از یک کمدی هالیوودی است ماجرای گروهی است که با تصور گران شدن قهوه، به قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود، همه دار و ندار خود را صرف خریدن قهوه می‌کنند. در این میان امضای قراردادی میان ایران و کنیا، قیمت قهوه را به‌شدت پایین می‌آورد. راه‌حل انتخابی برای جبران مافات، زدن بانک است. به همین منظور مغازه کناری یک بانک انتخاب شده و به‌صورت صوری کافه‌ای تاسیس می‌شود؛ کافه‌ای که گردانندگانش، چون دغدغه کافه‌داری ندارند با مشتریان بدرفتاری می‌کنند؛ اتفاقی که باعث شهرت کافه در تهران می‌شود و حالا خیلی‌ها می‌خواهند به کافه‌ای بروند که در آن خبری از تکریم مشتری نیست. به این ترتیب کافه‌ای که برای زدن بانک راه‌اندازی شده، به شلوغ‌ترین کافه پایتخت تبدیل می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین
 

دیگر خبرها

  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند