Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر اندیشکده ویلسون گفت که زمان به نفع طالبان است، اگر آن‌ها پیشنهادات بر سر میز مذاکره را دوست نداشته باشند هر زمان می‌توانند به میدان نبرد بازگردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل کوگلمن» پژوهشگر ارشد «اندیشکده ویلسون» اظهار داشت که مذاکرات بین‌الافغانی ممکن است بسیار طولانی شود اما زمان به نفع طالبان است و این گروه می‌تواند بر سر میز مذاکره آمده و پیشنهادات مطرح شده را بشنود و اگر آن را دوست نداشت بار دیگر به میدان نبرد بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که دولت آمریکا تمایل دارد زمانی نیروهایش را از افغانستان خارج کند که مذاکرات در حال پیشرفت باشد نه اینکه با گذشت زمان بن‌بست مذاکرات ادامه داشته باشد.

کوگلمن اظهار داشت: «دولت آمریکا معتقد است که خروج نظامی وقتی مذاکرات در حال پیشرفت است بسیار بهتر از زمانی است که نیروهای آمریکایی در حال خروج باشند اما هیچ دلیلی برای این باور وجود نداشته باشد که مذاکرات در حال پیشرفت است».

برخی کارشناسان نگرانند که اگر مذاکرات نتیجه ندهد طالبان قادر خواهد بود تا نفوذش را در سراسر افغانستان گسترش دهد.

این در حالی است که برخی کارشناسان نیز از تمایل آمریکا برای خروج آبرومندانه همه نیروهایش از افغانستان پیش از انتخابات ماه نوامبر خبر می‌دهند.

غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟میزان وابستگی خروج نظامی آمریکا به مذاکرات بین‌الافغانی؛ دولت افغانستان کجای ماجرا است؟عبدالله: اگر نیاز باشد قانون اساسی در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی تعدیل می‌شود

گفتنی است که براساس توافقنامه قطر، خروج آمریکا و ناتو از افغانستان به موفقیت مذاکرات طالبان و دولت افغانستان وابسته نیست و تنها به پایبندی طالبان نسبت به تعهداتش در رابطه مبارزه با تروریسم بستگی دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ واکنشی آمریکایی به توئیت ریاکارانه ترامپ درباره "نوید افکاری": باعث فروپاشی زندگی ۸۰ میلیون نفر شدید! ۲ عراق|هشدار صریح یک گروه مقاومت به سازمان ملل درباره همکاری با نظامیان تروریست‌ آمریکایی ۳ پنتاگون: چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد ۴ انگلیس بدهی خود به ایران را پذیرفت ۵ عراق|حشد شعبی: بازار سیاه تسلیحات جهان در خدمت داعش است ۶ ترامپ: تاکنون هیچ مدرکی دال بر مسمومیت الکسی ناوالنی به دست نیاورده‌ایم ۷ حمایت رئیس جمهور چین از ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در پکن ۸ سیطره شبه‎ نظامیان تحت حمایت آمریکا بر ده‌ها مدارس دولتی در شمال سوریه مهمترین اخبار بین الملل اختصاصی| مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران خطیب زاده: نشست گروه‌های فلسطینی نشانه هوشمندی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است عراق|نشست پارلمان برای اصلاح قانون انتخابات/ ضرب‌الاجل عشایر و موکب‌ها به رسانه هتاک برای عذرخواهی تأکید سازمان ملل به آتش‌بس در مذاکرات بین‌الافغانی؛ دیگران چه می‌خواهند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است اختصاصی| مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران چشم‌انداز مثبت بخش کشاورزی ایران تا سال ۲۰۲۴/ رشد ۲رقمی تولید گندم، ذرت، جو، و شکر ایران طی امسال روزنامه البناء: چرا فرانسه برای نجات لبنان اصرار دارد؟ تنها ۷ میلیون نفر مشمول برق رایگان می شوند/ لزوم اصلاح ساختار تعرفه‌های برق و حذف یارانه پنهان مشترکین پرمصرف درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده ساخت ایالات متحده آمریکا است که توسط پیاده نظام قابل حمل و استفاده است. آمریکا برای انهدام زرهی روسیه، رقم بالایی از سامانه‌های پرتاب و موشک‌های جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد که در صحنه نبرد موثر بودند. این موشک ابتدا مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به بخش بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از بخش‌های دیگر آن ضعیفتر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد. این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه شماری از تجهیزات غنیمتی حساس از جمله این موشک کلیدی را به ایران فرستاده و آنها به شدت نگران مهندسی معکوس این موشک از سوی ایرانی‌ها هستند. ادعاهای مقام پیشین دولت آمریکا در این زمینه را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی