Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به منظور ارتقا و اعتلای سطح کیفی نویسندگان بومی، اولین جشنواره ملی مجازی نمایشنامه نویسی همزمان با سال جهش تولید به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

موضوع اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی «جامعه نگار» نگاه ویژه به مسائل اجتماعی و رویکرد آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اهداف جشنواره تولید و دستیابی به متون جدید و با کیفیت مناسب با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی با رویکرد آموزشی برای همه رده‌های سنی، شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای جوان و تازه، ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی تخصصی و موضوعی، پیوند تئاتر با مسائل و موضوعات اجتماعی و تشویق و حمایت از نمایشنامه نویسان برای تولید آثار فاخر به منظور توسعه ادبیات نمایشی در حوزه اجتماعی قرار دارد.

بر این اساس، شرکت برای عموم آزاد است و نمایشنامه باید با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی و با رویکرد اجتماعی نگارش شده باشد؛ آثار تألیفی برای همه رده‌های سنی (کودک و نوجوان، بزرگسال) در جشنواره پذیرفته می‌شود.

هنرمندان می‌توانند آثارشان را به نشانی ejtheater@gmail.com و یا در قالب پی دی اف با ذکر مشخصات نویسنده به شماره واتساپ ۰۹۱۷۴۸۶۴۶۶۵ ارسال کنند.

مهلت ارسال لوح فشرده آثار به اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی «جامعه نگار» تا ۳۰ مهرماه و اعلام نتایج آثار پذیرفته شده ۴ آذرماه ۹۹ و زمان برگزاری اختتامیه ۱۶ آذرماه ۹۹ است.

جوایز این جشنواره به ترتیب نفر اول: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و نفر چهارم تا دهم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، تمامی آثار ارسالی به اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی «جامعه نگار» توسط داوران حرفه‌ای و ملی ارزیابی خواهند شد.

کد خبر 5016214

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز تئاتر ایران شهرداری شیراز فرهنگ و ارشاد فارس محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت شیراز مراسم عزاداری ماه محرم عاشورا بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اولین جشنواره ملی جامعه نگار لوح سپاس چاپ اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان