Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، اسماعیل گرامی‌مقدم با اشاره به طرح‌های اصلاحی قوانین انتخاباتی در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیشنهادات این چنینی مانند برگزاری آزمون یا بررسی برنامه و مشاوران پیشنهادی نامزدها، نمی‌تواند راهگشا و حلال مشکلات انتخابات باشد. قطعا کسی منکر وجود برخی اشکالات در انتخابات نیست ولی این مشکلات با این پیشنهادات رفع نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته انتخاب، عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه پیشنهادات اصلاحاتی قوانین انتخاباتی باید در جهت حل مشکلات ریشه‌ای باشد، گفت: اینکه نامزدهای انتخاباتی آزمون بدهند بیشتر نتیجه معکوس در حل مشکلات دارد. یکی از مشکلات امروز انتخاباتی بحث نحوه احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان است که عملا روندی یک طرفه را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد آن هستیم که شورای نگهبان در ادوار مختلف انتخاباتی، یک جریان سیاسی را ردصلاحیت کرده و جریان مقابل را با دستی باز و فراغ خاطر وارد رقابت می‌کند. چنین رفتاری نهایتا نیز منجر به پیروزی یک جریان خاص می‌شود.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: بهتر است که شورای نگهبان بحث بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را به احزاب واگذار کند. ما به جز این مساله در قوانین انتخاباتی به ویژه در بحث انتخابات ریاست جمهوری، مشکل یا مساله جدی نداریم. البته می‌توان با شفاف‌سازی بیشتر کاری کرد که کیفیت انتخابات بیشتر و بهتر شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود که نمایندگان مجلس در طرح‌های اصلاحی ، مفادی را به موضوع جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات، اختصاص می‌دادند، تصریح کرد: ما امیدوار بودیم که این بحث همان زمان که مطرح شد مورد پیگیری و بررسی جدی قرار بگیرد. وزارت کشور باید همان زمان هزینه ورود به این مساله را می‌داد که نداد. بالاخره برخی متاسفانه با استفاده از پول‌های کثیف و رانت وارد انتخابات شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ادامه داد: این مساله باید یک روزی به نتیجه روشن و شفافی ختم شود. من فکر می‌کنم که راه حل این مساله نیز در دست احزاب است. چراکه وقتی پول کثیفی وارد انتخابات شود و اتهامی در این موضوع نسبت به کسی یا حزبی وارد شود، آن زمان حزب مربوطه باید پاسخگو باشد. قطعا در چنین سیستم نظارت و کنترل بر نحوه ورود پول به انتخابات نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

به گفته وی، نکته مهم درباره پول‌های کثیف این است که این پول‌ها بی‌حساب و کتاب است. این پول‌ها نه از مجاری درآمدی و تجاری بلکه از مجاری غیرقانونی حاصل شده و وارد انتخابات می‌شود.

این عضو حزب اعتماد ملی همچنین در پاسخ به این پرسش که باتوجه به شرایط اصلاح قانون انتخابات، اگر کشور به سمت نخست‌وزیری برود، بهتر نخواهد بود، تصریح کرد: اواسط دهه 80 یا اوایل دهه 90 بود که این موضوع خیلی مطرح شد. برخی اعتقاد داشتند که شرایط تغییر کند ولی واقعیت این است که چنین تغییر نیازمند اصلاح قانون اساسی است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ما نیازمند اصلاح ساختار مجلس و احزاب متناسب با نظام نخست‌وزیری- پارلمانی هستیم که به نظر کار سختی است و بعید خواهد بود که به این راحتی انجام شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به این پرسش که طرح‌های اصلاح قوانین انتخاباتی می‌تواند به افزایش مشارکت مردمی کمک کند، گفت: اگر قوانین خیلی عمیق و به نفع مشارکت مردمی اصلاح شود، قطعا نتیجه بخش خواهد بود. ولی اصلاحاتی که در این طرح‌ها مطرح است و از طرف دیگر مجلسی که ما شاهد آن هستیم، احتمالا به این سمت قدم برنخواهد داشت.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی یک اتفاق بسیار مهم در افزایش مشارکت اجتماعی و مردم در ادوار انتخاباتی آینده خواهد بود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اسماعیل گرامی مقدم حزب اعتماد ملی اصلاح قانون انتخابات مجلس یازدهم قوانین انتخاباتی پول های کثیف پول ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی