Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ کشور  روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مرحله اول سامانه پزشکی از راه دور این کلان منطقه به مرکزیت این دانشگاه همزمان با  دیگر مناطق کشور در روزهای اخیر با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
دکتر ابوالفضل حسینی افزود: تا کنون ایستگاه های مبداء پزشکی از راه دور در بیمارستان های اسفراین، بجنورد، شیروان،  قوچان، کاشمر، بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، سبزوار، گناباد، طبس و فردوس در استانهای سه گانه خراسان  راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله نخست این طرح که به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، در بخشهای ریه، عفونی و بیهوشی به این بیماران مشاوره ارائه میشود. 
حسینی اظهار کرد: در قالب سامانه پزشکی از راه دور، بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به عنوان مرجع ارائه دهنده خدمات مشورتی در خصوص بیهوشی و عفونی و بیمارستان قائم (عج) این شهر به عنوان مرجع تخصصی ریه تعیین شده است.
 وی تله ویزیت، تله رادیولوژی و تله پاتولوژی را از برنامه های آینده پزشکی از راه دور در این کلان منطقه برشمرد و افزود: اجرای کامل این طرح برای بازه زمانی شش ماهه برنامه ریزی شده است.
دبیر ستاد پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ کشور همچنین گفت:  طبق برنامه ریزی های این طرح، اپلیکیشنی موبایلی طراحی می شود تا پزشکان در هر نقطه استان از این طریق بتوانند با پزشکان مستقر در بیمارستان های مرجع ارتباط برقرار کنند.

حسینی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه آمار اعزام بیماران به مراکز بزرگ کاهش می یابد. 

بر اساس مصوبه "ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور" و تایید "شورای عالی انقلاب فرهنگی" از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۰ کلان‌ منطقه در حوزه آموزش سلامت برای کشور تعریف و تاسیس شده‌ است که وظیفه آنها اجرای بندهای‌ ۱۲ ‌گانه سیاستهای تنظیم ظرفیت موسسات آموزش عالی با ملاحظات آمایش سرزمین است. 
کلان ‌منطقه نهم کشور در حوزه آموزش سلامت شامل دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی است که دانشگاههای پزشکی بجنورد، مشهد، بیرجند، سبزوار، تربت‌حیدریه و گناباد و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام را در بر می‌گیرد.
دکتر "محمدحسین بحرینی‌طوسی" رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تیرماه امسال با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رییس "شورای کلان‌منطقه نهم" شبکه‌ آموزش بهداشت در کشور منصوب شد.  
حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان نیز در ۱۷ شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بهره می‌برند.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پزشکی از راه دور کلان منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است