Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد، استفاده از سرمربی ایرانی برای تیم ملی والیبال در مقطع زمانی فعلی امکان‌پذیر نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نخستین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی، اظهار داشت: یکی از آرزوهای بزرگ من، استفاده از کادر صد درصد ایرانی در تیم ملی والیبال است، اما با توجه شرایط کنونی و آرمان والیبال ایران در المپیک و تصویب کمیته فنی، استفاده از سرمربی ایرانی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یقین دارم که در آینده حتماً این اتفاق خواهد افتاد و مربیان ایرانی در جهان مطرح خواهند شد.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم ایران باید به کادر فنی تیم ملی اطمینان کامل داشته باشند تا بهترین عملکرد خود را ارائه کنند، تصریح کرد: بازی‌های المپیک میدان بسیار مهمی است و طبیعی است که هر تیمی که از کادر فنی و امکانات بهتری برخوردار باشد، احتمال دستیابی بیشتری به اهداف خود دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری اینکه «افرادی را به کمیته فنی انتخاب سرمربی دعوت کردیم که به دنبال مربیگری در این تیم نیستند»، گفت: این افراد تجربه لازم برای اظهارنظر درباره سرمربی آینده تیم ملی را دارند و از سوی دیگر، در این موضوع ذی‌نفع نیستند.

وی درباره آرمان والیبال ایران در المپیک توکیو که قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است، افزود: همه باور داریم که والیبالیست‌های خوب ایران از توانایی بالایی برخوردارند و در صورت تأمین امکانات مورد نیاز، تیم‌های قدرتمند جهان را شکست خواهند داد. تیم ملی ایران تاکنون در مسابقات دیگر، حریفانش در المپیک توکیو را شکست داده است و غلبه مجدد بر آنها غیرممکن نیست.

داورزنی با بیان اینکه سنگینی تعیین آرمان بیش از هر جای دیگر بر روی دوش فدراسیون است، گفت: بازی‌های المپیک میدان لحظه‌هاست و باید شرایط حضور شایسته تیم ایران در المپیک فراهم شود. فدراسیون با همکاری اعضای خانواده والیبال و رسانه‌ها، ملی‌پوشان را برای حضور شایسته در المپیک آماده می‌کند. داشتن آرمان، یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور شایسته در رویدادهای مهم ورزشی است.

وی ادامه داد: ایران و دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در المپیک، شش ماه فرصت برگزاری لیگ‌های داخلی دارند و بعد از آن نیز تیم ایران فرصت کوتاهی برای تشکیل اردو، آماده‌سازی و حضور در لیگ ملت‌ها دارد. بنابراین اگر آرمان تیم ایران قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیک است، باید مربی مناسبی برای کسب این مقام انتخاب کنیم و تشکیل کمیته فنی انتخاب سرمربی نیز با همین هدف انجام شده است.

داورزنی تصریح کرد: محدوده انتخاب سرمربی از بین نفرات بسیار انگشت شماری است، زیرا تیم‌های المپیکی سرمربیان خود را مشخص کرده‌اند و برخی مربیان نیز از نظر مسائل شخصی امکان فعالیت در ایران را ندارند و یا علاقه‌ای به کار مربیگری در کشورهای آسیایی را ندارند. از سوی دیگر برخی مربیان خودشان اظهار تمایل برای همکاری در ایران کرده‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که برخی مربیان تعهدات باشگاهی دارند اما منتظر تصمیم‌گیری فدراسیون ایران هستند و احتمال تغییر در قرارداد باشگاهی خود دارند، گفت: البته برخی از مربیان بزرگ جهان نیز همکاری با یک باشگاه را دلیل بر نپذیرفتن هدایت تیم ملی یک کشور می‌دانند.

وی با یادآوری این که برخی مربیان جهان با استفاده از والیبال به تجارت مشغول هستند و انگیزه کافی برای حضور قدرتمند در المپیک را ندارند، تأکید کرد: این مربیان گزینه مناسبی برای تیم ایران نیستند و به همین دلیل، دایره انتخاب سرمربی تیم ملی محدود است و باید از بین مربیانی که انگیزه و برنامه خوبی برای تیم ما دارند، استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران حداکثر تا مهر ماه مشخص می‌شود

داورزنی ادامه داد: مربی انتخابی نباید اولویت نخستش درآمد باشد، باید انگیزه‌های فرامادی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران داشته باشد.

نخستین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، حسینعلی مهران‌پور، احمد لاهوتی، علی موذن، محمد وکیلی، جهانگیر سیدعباسی، ابراهیم وطن‌پرست، جعفر هوتهم، محمود افشاردوست، بهنام محمودی، سعید رضایی، فرهاد شاهمیری، جمشید حمیدی و علی شاکری به عنوان کارشناس و پیشکسوت در این نشست شرکت کردند.

دومین نشست کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت 10 روز چهارشنبه 19 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1015159/P/S3,31/CT12 واژه های کاربردی مرتبط والیبال بیشتر بخوانید... انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران از لیستی ۱۳ نفره؛ از آلکنو تا رزنده قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران از لیستی ۱۳ نفره؛ از آلکنو تا رزنده واژه های کاربردی مرتبط والیبال پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ گزینه‌های موقت سرمربیگری و سرپرستی استقلال مشخص شدند ۲ جزییات توافق استراماچونی با باشگاه استقلال/ از جمع‌بندی بر سر مبلغ تا درخواست برای جذب بازیکن فرانسوی ۳ مظاهری رسماً قراردادش با تراکتور را فسخ کرد/ مقصد بعدی رشید کجاست؟ ۴ استقلال نمی‌تواند هافبک ماشین‌سازی را جذب کند ۵ اعلام سه شرط استراماچونی برای بازگشت به استقلال ۶ سعادتمند وعده داد؛ استقلالِ کهکشانی می‌سازم ۷ دهقانی در انتظار رضایت باشگاه سپاهان برای پرسپولیسی شدن ۸ حضور هافبک ماشین‌سازی در باشگاه استقلال مهمترین اخبار ورزشی جزییات توافق استراماچونی با باشگاه استقلال/ از جمع‌بندی بر سر مبلغ تا درخواست برای جذب بازیکن فرانسوی قربانی: کار مدیران استقلال غیرحرفه‌ای بود/ تراکتور، استقلال را سوپرایز کرد پولادگر: انتخاب فدراسیونِ برتر جهان ثمره تلاش و همت خانواده بزرگ تکواندوست/ برگزاری سمینار علمی بین‌المللی گم شد! کریمی در آستانه جدایی از استقلال، چشمی و اسماعیلی نزدیک به تمدید مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است اختصاصی| مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران چشم‌انداز مثبت بخش کشاورزی ایران تا سال ۲۰۲۴/ رشد ۲رقمی تولید گندم، ذرت، جو، و شکر ایران طی امسال روزنامه البناء: چرا فرانسه برای نجات لبنان اصرار دارد؟ تنها ۷ میلیون نفر مشمول برق رایگان می شوند/ لزوم اصلاح ساختار تعرفه‌های برق و حذف یارانه پنهان مشترکین پرمصرف درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: والیبال والیبال سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب سرمربی تیم ملی فدراسیون والیبال برخی مربیان کمیته فنی تیم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

ژوزه (خوزه) مورایس مربی ۵۸ ساله  تیم فوتبال سپاهان در فوتبال نام کم و کوچکی محسوب نمی‌شود. این پرتقالی خوش‌سیما  در دوران فعالیت به عنوان بازیکن فوتبال برای تیم‌های پراینزه، اتلتیکو، لیریا و پنافیل توپ زد. درخشش اصلی دوران حرفه‌ای او، اما  درکسوت مربی‌گری بود. مورایس اهل پرتغال است، اما یک نشریه ورزشی پرتغالی محل تولد اصلی او را شهر گلونگو آلتو در کشور افریقایی آنگولا ذکر کرده است.

مورایس به عنوان دستیار مربی سرشناس فوتبال ژوزه مورینیو در کادر فنی تیم‌های پورتو، رئال مادرید، چلسی و اینترمیلان حضور داشته است. وی در ۲۰۲۲ با تیم سپاهان قرارداد بست و تاکنون یک نائب قهرمانی برای این تیم ثروتمند کسب کرده است.

تغیر مذهب به تشیع

آنچه ژوزه را به صدر اخبار و تیتر روز بحث‌های داغ فضای مجازی کشانده نه کارنامه حرفه ای، بلکه از دواج و تغییر مذهب او بود.

این مربی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در کنفرانس خبری پس از پایان بازی در مورد تغییر دین وی گفت: «من مشکلی ندارم که به سوالات متفاوت و مرتبط با مسائل شخصی هم جواب بدهم، هرچند مسائل شخصی و مسائل حرفه‌ای جدا است، اما از آنجا که شما کنجکاو هستید، بله! من مذهبم را تغییر داده‌ام و اکنون یکی از شما هستم! البته به این دلیل که من عضوی از یک خانواده ایرانی هستم و شما می‌دانید، البته این حقیقت دارد، من با افتخار مدتی قبل به دین اسلام مشرف شدم.»

پای یک زن در میان است

از مدت‌ها قبل هواداران و لیدر‌های تشویق سپاهان، در اکانت این سرمربی در اینستاگرام به او طعنه می‌زدند که عشق شیدا باعث حواس‌پرتی او و نتایج ضعیف تیم در این اواخر شده است. هرچند این مربی و نامزدش تلاش کردند که مسائل شخصی را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی بازتاب ندهند، اما مسئله ازدواج او با شیدا مقصودلو بازیگر جوان و زیبای ایرانی مسئله‌ای نبود که بتوان آن را برای مدت طولانی از چشم هواداران کنجکاو پنهان کرد.

تغییر مذهب به خاطر عشق یا از سر ارادت

حسین ابراهیمی روحانی با افکار نزدیک به مصباح یزدی در خصوص ازدواج سرمربی سپاهان با یک زن ایرانی در توییتر نوشت: «یک خانم ایرانی باعث مسلمان شدن سرمربی پرتغالی سپاهان شده. فرمود اگر یک نفر با دست تو هدایت شد، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد. سوال اینه که مایی که مدعی مذهبی بودن هستیم چند نفر را به اسلام نزدیک مردیم؟!»

کاربران در پاسخ به وی بعضاً رفتار برخی افراد و جریان های دارای قدرت و نفوذ را از جمله عوامل دین‌گریزی عنوان کرده‌اند و انگیزه اصلی این مربی را نیز به موانع قانونی ازدواج یک غیرمسلمان خارجی با یک زن مسلمان ایرانی نسبت داده‌اند.

موانع قانونی ازدواج

بر اساس ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی موکول به اجازه دولت است. مرجع صادرکننده این اجازه در داخل، کشور وزارت کشور و در خارج از کشور، نمایندگان سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران به نیابت از طرف وزیر کشور می‌باشند. این اجازه اصطلاحا پروانه زناشویی نامیده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین موانع، مذهب همسر خارجی است.

طبق ماده ۱۰۵۹ قانون مدنی ایران، نکاح زن مسلمان ایرانی با مرد غیرمسلمان جائز نیست و بر اساس ماده ۱۰۶۰ همین قانون ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی در مواردی هم که مانع قانونی نداشته باشد، موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت ایران است حتی دولت می‌تواند بر اساس ماده قانون مدنی ازدواج بعضی مستخدمین و مامورین رسمی و محصلین دولتی را با زنی که دارای تابعیت خارجی باشد موکول به اجازه مخصوص کند و الا هر فرد خارجی که بدون اجازه قانونی با زن ایرانی ازدواج کند به حبس تادیبی از یک تا ۳ سال محکوم خواهد شد. در این مبحث به قوانین و مقرراتی اشاره خواهیم کرد که به موجب آن بانوان ایرانی می‌توانند با مردان خارجی (غیرایرانی) ازدواج کنند.

این احتمال وجود دارد که چنین موانع و مواد و تبصره‌های قانونی سفت و سختی در تصمیم سرمربی سپاهان برای غلبه بر موانع وصال یار بی‌تاثیر نبوده باشد و به قول فیض کاشانی: «دل و دین و عقل و هوشم همه بر آب دادی/ ز کدام باده ساقی به من خراب دادی»

ازدواج بازیگر ۲۸ ساله و مربی ۵۸ ساله

هرچند سن تنها عددی است که در ره عشق چندان به چشم نمی‌آید، اما اختلاف سنی شیدا مقصودلو بازیگر ۲۸ ساله با این سرمربی ۵۸ ساله موضوع داغی برای بحث‌های بی‌پایان خاله زنکی در فضای مجازی است. 

شیدا مقصودلو متولد شهریور ۱۳۷۶ و بازیگر ایرانی است که با بازی در فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی بیشتر شناخته شد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی است. مقصودلو همچنین در نمایش‌های چند تکه لغزان، لوله، آرش، تورنج، و نشانی ایفای نقش کرد. در مورد خانواده او اطلاع چندانی نیست.

دیگر خبرها

  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!