Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان فردوس از اشتغال 168 نفر هنرجوی دپارتمان آموزش گوهر سنگ شرق کشور طی 2 سال اخیر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن یعقوبی با اشاره به همکاری و کمک های ایمیدرو در راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش گوهرسنگ ها این شهرستان،‌ اظهار داشت: وجود منابع غنی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شرق کشور (عقیق، شجر، آماتیس و غیره) و نقش بالای هنر گوهر تراشی در میان رشته های شغلی زودبازده و درآمدزا، احداث دپارتمان تخصصی آموزش گوهرشناسی و گوهر تراشی شرق کشور در شهرستان فردوس با همکاری ایمیدرو عملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دپارتمان تخصصی به عنوان یکی از بخش های مرکز آموزش فنی حرفه ای فردوس، در دی 97 فعالیت خود را آغاز و در دهه فجر 98 به صورت رسمی افتتاح شد. ظرفیت آموزش سالانه آن، 220 نفر برای هنرجویان استان است.
برگزاری 5 دوره آموزشی با همکاری ایمیدرو
رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان فردوس با اشاره به دوره های آموزشی دپارتمان تخصصی آموزش گوهرشناسی و گوهر تراشی تصریح کرد: در مدت فعالیت این دپارتمان، 5 دوره آموزشی با همکاری ایمیدرو برای حرفه های گوهرشناسی، گوهر تراشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی (دامله و زاویه) و حجم سازی برگزار شده است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزش ملیله سازی نیز در حال برنامه ریزی است. علاوه بر این ها، دپارتمان مذکور برای دوره های آموزشی معرق کاری، طلا و جواهرسازی و نیز حکاکی و نقش برجسته کاری روی سنگ های نیمه قیمتی اقدام کرده است.
تامین 189 میلیون تومان برای خرید تجهیزات از سوی ایمیدرو
یعقوبی با اشاره به اینکه هزینه احداث دپارتمان تخصصی آموزش گوهرشناسی و گوهر تراشی شرق کشور 840 میلیون تومان است، گفت: این میزان هزینه از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و توازن منطقه ای تامین شده است.
وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات آموزشی نوین این مرکز، 400 میلیون تومان هزینه شد که 189میلیون تومان از سوی ایمیدرو پرداخت شد. مساحت کل ساختمان مذکور، 742 متر و مشتمل بر 2 کارگاه (گوهر شناسی و زیور آلات سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی)، کلاس تئوری، اتاق مربی و غیره است.
هزینه آموزش و امکانات رفاهی؛ رایگان
رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان فردوس با بیان اینکه هزینه آموزش و امکانات رفاهی دوره های گوهرشناسی برای هنرجویان رایگان است، گفت: حرفه گوهرشناسی جزو رشته های اولویت دار طرح تکاپو (تدوین شده از سوی دولت برای توسعه اشتغال پایدار و ارتقای درآمد معیشت خانوار در کمترین زمان) است.
وی ادامه داد: هنرجویان پس از دریافت کارت مهارت همچون هنرجویان قبلی، برای دریافت تسهیلات به اداره میراث فرهنگی منطقه معرفی می شوند. هزینه راه اندازی کارگاه گوهرتراشی به صورت نگین حدود 4 تا 5 میلیون و پیشرفته آن حداکثر 15 میلیون تومان است.
یعقوبی درباره میزان ساعات دوره های آموزشی دپارتمان تخصصی آموزش گوهرشناسی و گوهر تراشی شرق کشور خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی گوهرشناسی 435، گوهر تراشی دامله 338 ساعت، گوهر تراشی زاویه 257 ساعت، حجم سازی 273 ساعت، معرق کاری 220 ساعت و طلا و جواهر سازی 480 ساعت است.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی ملیله سازی 200 ساعت و حکاکی و نقش برجسته کاری روی سنگ های نیمه قیمتی 240 ساعت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز آموزش فنی حرفه ای همکاری ایمیدرو دوره های آموزشی شهرستان فردوس میلیون تومان نیمه قیمتی دوره آموزش شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر