Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون بیمه و سلامت سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه دریافت دفترچه به همراه خانواده برای فرزندان بالای ۱۸ سال اجباری نیست گفت: این افراد در صورتی‌که ازدواج نکرده باشند می‌توانند به صورت جداگانه درخواست دفترچه بیمه کنند.

کوروش فرزین معاون بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره تمدید درفترچه‌های بیمه سلامت گفت: طرح دفترچه‌های رایگان بیمه سلامت از آبان ماه گذشته، طبق برنامه توسعه ششم و آیین نامه ارزیابی وسع، تنظیم شده است و متقاضیان تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان، براساس ارزیابی وسع مالی توسط وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و پس از بررسی دهک درآمدی، افراد می‌توانند ازتمدید پوشش‌های این بیمه برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد جزو دهک یک، دو و سه درآمدی، حق برخورداری از دفترچه رایگان با صد در صد یارانه دولت و افراد دهک چهار با ۵۰ درصد یارانه دولت را دارند و افراد جزو دیگر دهک‌ها موظف به پرداخت کامل سرانه هستند. سرانه مصوب هیأت دولت در سال ۹۹، ۵۵۷۰۰ تومان به ازای هر نفر با شرط خانوار به صورت ماهانه است.

معاون بیمه و سلامت سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه دریافت دفترچه به همراه خانواده برای فرزندان بالای ۱۸ سال اجباری نیست گفت: این افراد در صورتیکه ازدواج نکرده باشند می‌توانند به صورت جداگانه درخواست دفترچه بیمه سلامت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افرادی برای تمدید دفترچه بیمه سلامت به پیشخوان طرف قرار داد سازمان مراجعه می‌کنند و درخواست تمدید دفترچه را با توجه به عدم بضاعت مالی دارند. درخواست ارزیابی وسع آنها توسط این مراکز به وزارت تعاون ارسال می‌شود و براساس نتیجه منعکس شده از پوشش بیمه‌ای برخوردار می شوند.

فرزین با اشاره به تمدید ۶ ماهه دفترچه ها طی سالهای گذشته اظهار داشت: این فرآیند از سال گذشته شامل تمدید ۶ ماهه دفترچه ها شد و متقاضیان می‌بایست قبل از اتمام این بازه زمانی اقدام به تمدید دفاتر می‌کردند. نتیجه ارزیابی وسع حدودا یک ماه طول می‌کشد.

معاون بیمه و سلامت سازمان بیمه سلامت درباره عدم قرارداد این بیمه با تعدادی از داروخانه ها و پزشکان گفت: ۲۲۰۰ داروخانه در استان تهران، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این تعداد ۹۸ درصد داروخانه ها به خوداختصاص می دهد.

وی با تاکید بر اینکه دارو تعرفه خصوصی و دولتی ندارد اظهار داشت: سازمان‌های بیمه بر اساس تعرفه دولت هزینه دارو را پرداخت می‌کنند ولی دارو تعرفه خصوصی و دولتی ندارد و تنها از قیمت مصوب برخوردار است. ۷۰ درصد قیمت داروهای تعهدی و خدمات سرپایی توسط سازمان های بیمه تقبل می‌شود و دیگر داروها  که عدم تعهدی هستند مبلغ آن بصورت آزاد بایستی پرداخت شوند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت ارزیابی وسع معاون بیمه دفترچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت