Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

۱۵/شهریور/۹۹

 

مگر فقط پول اضافه کتاب هست؟ از همه مون در مدارس دولتی پول بعنوان طرح مشارکتی گرفتن. در شیراز مدرسه دستغیب پسرانه ۲میلیون. دکترحسابی دخترانه ۴۵۰ هزارتومن. مدرسه معارف دخترانه یک و نیم میلیون.تازه وقتی که مدرسه ای هم قرار نیست برگزار بشه .مدارس شیراز مسابقه شهریه دارند لطفا واقعا پیگیری کنید

 

با سلام و تشکر به خاطر ایجاد بخش «درددل مردم»،  رودخانه بهمنشیر آبادان پر از نخاله‌های ساختمانی شده که شهرداری در آن تخلیه می‌کند. در ضمن حاشیه رودخانه حد فاصل پل سوم تا جمشیدآباد جولانگاه افراد معتاد و مخفیگاه سارقین و زنان فراری شده است. با تاسف بسیار باید گفت مسئولین و اعضای شورای شهر نظاره‌گر این مشکلات هستند و کاری نمی‌کنند.

 

با عرض سلام و خسته نباشید، مدتی است متوجه شده‌ام که یکی دو بانک از جمله بانک [...] از حساب بنده برداشت غیرقانونی می‌کند. مثلا 3 هزار یا 4 هزار تومان خرید کرده‌ام اما حدود 50 هزار تومان از حسابم کم شده است یا مبلغی را به کارتی واریز کرده‌ام که بیشتر از آن مبلغ واریزی از حسابم برداشت شده است. با پیگیری‌های فراوان، صورتحساب گرفتم، صورتحساب غیرواقعی بود. مجموعا حدود 500 الی 600 هزار تومان از حسابم برداشت غیرقانونی انجام شده است. از سازمان بازرسی خواستم پیامک‌های مرا دریافت کند و آن را با صورتحساب بانک مطابقت بدهد، متاسفانه سازمان بازرسی آنها را فرستاد برای حراست بانک و حراست بانک هم اعلام کرد ما این کار را نمی‌کنیم و تطبیق نمی‌دهیم. صورتحساب شما همانی است که صادر شده است.

 

خداوند دوست ندارد کسی به عیب جویی از دیگران صدای خود را بلند کند مگر آن شخص که ظلمی به او رسیده باشد(سوره نسا ایه148)
بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه سریعا اقدام به ارسال دفترچه اعزام به خدمت کردم و به علت بیماری قلبی برای معافیت پزشکی اقدام کردم ولی به خاطر مدرک کارشناسی ارشدی که داشتم به جای معاف کامل، معاف از رزم شناخته شدم و اکنون نیز به خاطر بیماری کرونا اعزام من از اردیبهشت سال 99 تا به امروز هر ماه تمدید میشود و من در وضعیت بلاتکلیفی هستم و حتی امریه سربازی من را نیز باطل کردند و اداره نظام وظیفه هم جوابگوی این وضعیت من نیست.
شغل قبلی که داشته ام را به خاطر خدمت سربازی ترک کردم و چون بلاتکلیف هستم نمیتوانم جایی مشغول به کار شوم و حال در مغازه پدرم شاگردی میکنم.
 وضعیت روحی مناسبی ندارم و اعتماد به نفسم را از دست داده ام و خیلی نا امید هستم.

 

اینجانب رحمانی  اعلام می دارم که کارشناسی ارشد حقوق می باشم اما به دلیل اینکه ظرفیت محدود برای جذب وکیل وجود دارد و در هر آزمون حداقل 95 درصد داوطبان قبول نمی شوند انهم در شغلی که اشتغال در آن نیاز به سرمایه گذاری دولت ندارد اینجانب الان در شغل مسافرکشی اشتغال به کار دارم به گونه ای که من از شغل آزاد وکالت مرتبط با رشته ام محروم شده ام اما ناچارم در شغل آزاد راننده های تاکسی رقیب کاری باشم خواستم به مدعیان یک بال فرشته عدالت عرض کنم که برخلاف تمام کشورهای جهان که برای ورود به حرفه ازاد وکالت ظرفیت محدود وجود ندارد متاسفانه با ظلم به ما و یک قانون ناکارامد که احتمالا لابی های کانون های وکلا در مجلس نمی گذارند عوض شود  و با عدم اشتغال ما حق الوکاله ها را گران نگه داشته اند اما فریاد ما حقوقدانان بیکار به جایی نمی رسد چون احتمالا کسانی که در قوه قضاییه بعد از بازنشستگی وکیل می شوند با وکلای کانون ها در کمبود وکیل منافع دارند انشالله با خواندن این مطلب توسط مسئولان گرهی از کار ما باز شود

 

یک بررسی کنید ببینید درست میگه یاخیر این مشاوران املاک با بالا رفتن قیمت حق کمیسیون شان هم افزایش پیدا می کند  پس دوت دارند همیشه ملاک را با قیمت بیشتر بفروشن لذا بهتر نیست بجای درصدی از قیمت ملک یک قیمت ثابت حداقلی برای کلیه معاملات محاسبه شود مثلا کلا از هر معامله از طرفین  500 هزار تومان فیکس ، از طرفی برخورد با دلالان که به فروشنده می گویند مثلا قیمت ملک شما عرفش 1/500 هست ولی من برای شما 1/800 می فروشم این مازاد 300 میلیون 50 درصد برای خودم از این روشها زیاد شده که باعث افزایش ملک می شود ومطلب دیگر همین سایت دیوار و امثالهم نقش به سزای در افزایش قیمت ملک داشت که متاسفانه مسئولین دیر نسبت به حذف قیمت اقدام کردن .

بنده این موارد را که عرض کردم در طی چندین سال مراوده تجربه کردم امیدوارم با استفاده از این تجارب و نوآوری های کارشناسان هرچه زودتر شاهد سامان دهی این قیمتها باشیم تا انشاله کسانی که خانه از خود ندارند زودتر صاحب خانه شوند .

 

دوستی که فرمودند با افزایش قیمت املاک حق الزحمه مشاور املاک زیاده خودشون ملک 500 میلیونیشون شده 5 میلیارد یا همون ملک رو به جای ماهی مثلا 3 میلیون 9 میلیون ماهانه اجاره میگیره کسی جرات داره ازش ایراد بگیره؟ املاک که یه برگ A4 به قول ایشون پر میکنه اجاره مغازش چند برابر نشده؟ پول تلفن و.... نداره؟ چندین خانوار تو اون دفتر نون میخورن یا باد هوا؟ یا شاید برای اونا و خانوادشون گرونی نشده ؟!

سلام مشکل بیماری داران سرطان که شیمی درمانی باید شوند هر 21 روز که باید برای شیمی درمانی بروند هزینه ویزیت برای نوشتن نسخه21 روز بعد و تزریق دارو در رگها هزینه فوق العاده بالا و هر مرحله آزمایش کامل خون دادن و همه این هزینه ها برای یک بیماری که خانواده اش هم دارای شرایط سخت است با توجه به بیمه تکمیلی بودن که باید همه هزینه های این شرایط سخت نقدی پرداخت گردد و برای دریافت یک حدی از هزینه باید مراحلی را با هزینه دوباره طی کرد و ماه ها منتظر ماند تا پولی کم پرداخت گردد  واقعن شرایط را میشود که پی گیر باشید بیماری شیمی درمانی یک مرحله پر رونق برای پزشکان شیمی درمان در مطب شان شده است بیمار برای نیم ساعت که دراز کش است و دارویش را هم خود خریده اما 600 هزار تومان پرداخت دارد پناه برخدا از این همه دردناکی اوضاع ایا واقعن پی گیر بیمه های تکمیلی خواهید بود ؟

منبع: الف

کلیدواژه: شیمی درمانی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک

محققان اعلام کردند از کیست‌های خطرناکی که در طول زمان در بیماری کلیه پلی‌کیستیک ایجاد می‌شوند، می‌توان با یک نسخه طبیعی از یک ژن معیوب پیشگیری کرد.

به گزارش عصرایران، به بیان دیگر، این پتانسیل وجود دارد که روزی دانشمندان بتوانند یک ژن درمانی برای درمان بیماری ایجاد کنند. آنان همچنین کشف کردند که نوعی دارو، به‌نام گلیکوزید، می‌تواند از اثرات ژن معیوب در کلیه پلی‌کیستیک جلوگیری کند. این اکتشافات می‌تواند زمینه را برای رویکرد‌های درمانی جدید در درمان کلیه پلی‌کیستیک فراهم کند که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دانشمندان از ویرایش ژن و مدل‌های سه بعدی سلول‌های انسانی موسوم به ارگانوئید‌ها (شبه‌اندام‌ها) برای بررسی ژنتیک کلیه پلی‌کیستیک استفاده کردند که اختلال ارثی کلیوی تهدیدکننده زندگی است و در آن نقص ژن باعث می‌شود لوله‌های میکروسکوپی در کلیه‌ها مانند بالن‌های آب منبسط شده و کیست‌ها را در طول دهه‌ها تشکیل دهند.

کیست‌ها می‌توانند بافت سالم را از بین ببرند و منجر به مشکلات عملکرد کلیه و نارسایی آن شوند. اکثر افراد مبتلا به کلیه پلی‌کیستیک با یک نسخه ژن سالم و یک نسخه ژن معیوب در سلول‌های خود متولد می‌شوند.

افراد مبتلا به کلیه پلی‌کیستیک اغلب بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی به مرحله نهایی بیماری کلیه پیشرفت می‌کنند و گزینه‌های درمانی استاندارد موجود دیالیز یا پیوند کلیه است، با این حال، دیالیز به‌طور قابل توجهی کیفیت زندگی بیمار را به‌خطر می‌اندازد، در حالی که به‌دست آوردن کلیه پیوندی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یکی دیگر از گزینه‌ها، داروی تولواپتان مورد تایید سازمان غذا و دارو است که بسیار پرهزینه است و عوارض جانبی شدیدی روی کبد دارد.

دکتر بنجامین فریدمن، محقق ارشد این تحقیق، در دانشگاه واشنگتن، سیاتل آمریکا، گفت: تحقیق روی کلیه پلی‌کیستیک انسان بسیار دشوار است، زیرا سال‌ها و دهه‌ها طول می‌کشد تا کیست‌ها تشکیل شوند. این بستر جدید در نهایت به ما مدلی برای بررسی ژنتیک این بیماری می‌دهد و امیدواریم بتوانیم به میلیون‌ها نفر مبتلا به این بیماری پاسخ دهیم.

برای درک بهتر دلایل ژنتیکی تشکیل کیست در این بیماری، فریدمن و همکارانش به‌دنبال این بودند که مشخص کنند آیا ارگانوئید‌های کوچک کلیه سه بعدی انسان با یک نسخه ژن طبیعی و یک نسخه معیوب می‌توانند کیست را تشکیل دهند یا خیر.

آنان ارگانوئید‌هایی را که می‌توانند ویژگی‌های ساختار و عملکرد یک اندام را تقلید کنند، از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی تولید کردند که قادر به تبدیل به هر نوع سلولی در بدن هستند.

محققان برای تولید ارگانوئید‌های حاوی جهش‌های مرتبط بالینی، از یک روش ویرایش ژن به‌نام ویرایش پایه برای ایجاد جهش در مکان‌های خاصی روی ژن‌های بیماری کلیه پلی‌کیستیک نوع یک و نوع ۲ در سلول‌های بنیادی انسانی استفاده کردند.

کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک

آنان روی چهار نوع جهش در این ژن‌ها تمرکز کردند که با اختلال در تولید پروتئین پلی‌سیستین باعث ایجاد بیماری کلیه پلی‌کیستیک می‌شوند. اختلال در ۲ نوع پروتئین پلی‌سیستین یک و ۲ با شدیدترین اشکال بیماری کلیه پلی‌کیستیک همراه است.

محققان سپس سلول‌های دارای دو جهش کپی ژن در ارگانوئید‌ها را با سلول‌هایی با تنها یک جهش نسخه ژن مقایسه کردند.

در برخی موارد، آنان همچنین از ویرایش ژن برای تصحیح جهش در یکی از ۲ نسخه ژنی استفاده کردند تا چگونگی تأثیر این کار را روی تشکیل کیست ببینند. آنان دریافتند که ارگانوئید‌ها با ۲ نسخه ژن معیوب همیشه کیست تولید می‌کنند و آن‌هایی که دارای یک نسخه ژن خوب و یک نسخه بد هستند، کیست تشکیل نمی‌دهند.

فریدمن بیان کرد: ما نمی‌دانستیم که آیا داشتن یک جهش ژنی در تنها یک نسخه ژن برای ایجاد کلیه پلی‌کیستیک کافی است یا عامل دوم مانند جهش دیگر یا آسیب حاد کلیوی ضروری است. مشخص نیست که چنین محرکی چگونه خواهد بود و تاکنون، ما مدل تجربی خوب برای کلیه پلی‌کیستیک انسانی نداشته‌ایم.

به گفته فریدمن، سلول‌های دارای یک نسخه ژن سالم تنها نیمی از مقدار طبیعی پلی‌سیستین-یک یا پلی‌سیستین-۲ را می‌سازند، اما این مقدار برای جلوگیری از ایجاد کیست کافی بود.

وی افزود نتایج نشان می‌دهد که نیاز به محرک دوم وجود دارد و جلوگیری از محرک دوم ممکن است بتواند از بیماری پیشگیری کند.

کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک

مدل‌های ارگانوئیدی همچنین اولین فرصت را برای تحقیق اثربخشی دسته‌ای از دارو‌ها به‌نام گلیکوزید انتخابی ریبوزومی یوکاریوتی بر تشکیل کیست کلیه پلی‌کیستیک فراهم کردند.

فریدمن توضیح داد: این ترکیبات فقط روی جهش‌های تک جفت پایه که اغلب در بیماران کلیه پلی‌کیستیک دیده می‌شود، تاثیر دارند. انتظار نمی‌رفت که آن‌ها روی هیچ مدل موشی اثربخش باشند و در مدل‌های ارگانوئید قبلی کلیه پلی‌کیستیک ما تاثیر نداشتند. ما نیازمند ایجاد آن نوع جهش در یک مدل تجربی برای آزمایش دارو‌ها بودیم.

گروه تحقیقاتی فریدمن دریافتند که این دارو‌ها می‌توانند توانایی ژن‌ها را برای ساختن پلی‌سیستین بازیابی کنند، سطح پلی‌سیستین-یک را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و از تشکیل کیست‌ها جلوگیری کنند. حتی پس از تشکیل کیست‌ها، افزودن دارو‌ها باعث کاهش رشد آن‌ها می‌شود.

فریدمن پیشنهاد کرد گام بعدی آزمایش دارو‌های گلیکوزید موجود در بیماران خواهد بود. محققان همچنین می‌توانند استفاده از ژن درمانی را به‌عنوان درمانی برای کلیه پلی‌کیستیک بررسی کنند.

یافته‌های این تحقیق در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.

لازم به‌ذکر است که ارگانوئید‌ها سیستم‌های کشت سلولی سه بعدی هستند که می‌توان آن‌ها را «ارگان‌های کوچک» یا شبه‌اندام نامید، زیرا برخی از ویژگی‌های کلیدی، چون تنوع چند سلولی و حتی عملکردی اندام‌های واقعی را تقلید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • زالو درمان می‌کند؟
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند