قم|دفتر تبلیغات اسلامی ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار دارد
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۳۰۲۹
گروه استانها-معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی، ۱۷ مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را بهصورت تخصصی در دستور کار دارد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجتالاسلام والمسلمین مهدی علیزاده در جمع خبرنگاران نوآوری در عرصه دین را مسئلهای راهبردی برشمرد و اظهار داشت: نوآوری لازمه تحقق اهداف در حوزه علمیه و فعالیتهای فرهنگی است و باید در عصر پرشتاب کنونی به آن توجه داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: توجه به اکوسیستمهای نوآورانه یکی از آخرین دستاوردهای بشری است و در سالهای اخیر در حوزه صنعت ایجاد مراکز رشد، پارکهای فناوری و شرکتهای ایده پرداز جدی گرفته شد، هرچند خلاقیت در عرصه فرهنگی با تأخیر زیادی مواجه است.
وی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، 17 مسئله پراهمیت اجتماعی و فرهنگی را بهصورت تخصصی و در ابعاد آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و رسانهای در دستور کار دارد.
علیزاده تصریح کرد: ارتقای سطح فعالیت در فضای مجازی یکی دیگر آر رویکردهای مهم است چرا که با جایگاه مهم رسانههای جدید، باید سطح حرکت خود را در این فضا گسترش دهیم به همین دلیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شکلگرفته است.
وی عنوان کرد: خلاقیت در آموزههای دین نیز موردتوجه قرارگرفته و طبق معارف دینی و احادیث معصومین، انسان نباید دو روزش مانند هم نباشد و باید با شناخت فرصتها، حرکتهایی نوآورانه را در پیش بگیریم.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی شجره مبارکی است که به دست امام خمینی(ره) تأسیس شد و در پرتو رهنمودهای رهبری به شکوفایی رسید و موضوع نوآوری در دستور کار تبلیغ در دین قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل پربسامد حوزه فرهنگ و اجتماع و ایجاد ساختار و سامانههای جدید تحت عنوان قطبهای فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی سبب شد تا با ایجاد میزهای تخصصی مسئله محور در عرصه پژوهش گام برداریم.
علیزاده گفت: امروز تبلیغ تخصصی متناسب با نیاز جامعه مورد تأکید دفتر تبلیغات اسلامی است و برای آن نقشه راه و نظام آموزشی و تربیت مبلغ ایجادشده است.
وی عنوان کرد: توجه به خلاقیت از عوامل مهم در تولید ثروت در سطح جهان است و براین اساس کشورهای زیادی در این مسیر سرمایهگذاری کردهاند، ما در جهانی زندگی میکنیم که برای تبلیغ دین رقابت زیادی میان ادیان و مذاهب وجود دارد و روشهایی که خلاقانه باشد، موفقتر است، دراینباره حوزههای علمیه در مکتب شیعه حرکتی جدی در پیشگرفته است.
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حوزههای علمیه پس از انقلاب در جذب نیروهای خلاق و ایده پرداز موفق بوده و در این زمینه بسترسازی برای ایجاد خلاقیت از اهداف مرکز نوآوری و خلاقیت دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی بیان کرد: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، سرمایههای ارزشمندی چون نیروهای خلاق حوزه علمیه دارد و از همه ظرفیتها بهره میگیریم که دراینباره تعاملات فرهنگی و فکری خوبی شکلگرفته است.
علیزاده ادامه داد: شکلگیری ستاد فناوریهای نرم و هویتساز در معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از رویکردهای مهم دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه خلاقیت و نوآوری است و تجربیات خوبی در این حوزه کسب شد.
وی اظهار داشت: در جهت تبلیغ تخصصی اقداماتی انجامشده که نشر دیجیتال با برند پژوهان ازجمله فعالیتهای قابلرقابت با کتابخوانهای کشور است، ضمن اینکه مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی بهطور دائم در خدمت جامعه دینی قرار دارد.
قم| نشست گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه برگزار شدآیت الله جوادی آملی: حوزه های علمیه باید حرف تازه ای که اسلام آورده را معرفی کنندتحول در کمیته امداد با همکاری حوزه های علمیه تحقق پذیر استدر ادامه نیز حجت الاسلام محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خاطرنشان کرد: سرمایه در هر دورهای به یکشکل است و درزمانی طبیعت و یا دانایی و یا انسان است و امروز بشریت مهمترین سرمایه را خلاقیت میداند.
وی تصریح کرد: خلاقیت حلقه اصلی سرمایههای انسانی و طبیعی و علمی است و در کشور ما نیز نوآوری همراه با تاریخ تمدن بشری وجود داشته و در دوران فعلی در قالب الگوی مشخصی دنبال میشود.
قطبی عنوان کرد: این شتاب فزاینده در خلاقیت در آینده رشد چشمگیری پیدا میکند هرچند امروز ایده پردازی و خلاقیت در کشور متولی خاصی ندارد اما نوآوریهای فناور معطوف به تجاریسازی علوم دارای پهنه خوبی در جامعه است.
وی اظهار داشت: پیوند بین نوآوریهای فناور و فرهنگ، رسالت مهمی بر عهده ماست و باید ایدههای فرهنگی و سودآور و تابآور را تداوم بخشیم تا جریانی در یک مقطع خاص نباشد.
مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: میدان اصلی در مراکز نوآوری خلاقیت، فناوری و درگاه کسبوکار است و باید با برنامهریزی و زمانبندی بتوان به خروجی مناسبی دستیافت.
گفتنی است طلاب علاقه مندبرای کسب اطلاعات بیشتر و ایده پردازی و معرفی تیمهای خود میتوانند به سایت مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق به آدرس https://eshragh.ir/ مراجعه کنند.
انتهای پیام/457/ ع
R7854/P1494/S6,62/CT7 بیشتر بخوانید... آیت الله نوری همدانی: حوزه های علمیه و مجامع علمی از صحیفه سجادیه توشه بیشتری بردارند حوزه های علمیه سبک زندگی براساس فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترش دهند قم| ۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت الله نوری همدانی: حوزه های علمیه و مجامع علمی از صحیفه سجادیه توشه بیشتری بردارند حوزه های علمیه سبک زندگی براساس فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترش دهند قم| ۲۵۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند پربینندهترین اخبار استانها ۱ پیشرفتهای پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است/ تجهیز پدافند به انواع سامانههای تاکتیکی ــ عملیاتی ۲ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانوادهها نگران بازگشایی مدارس شدهاند + سند ۳ نایبرئیس مجلس در گفتوگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیسجمهور دادند/ طرح دوفوریتی تولید مسکن آماده شد ۴ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یکهفته تأخیر بازگشایی میشوند ۵ واکنش آیتالله نوریهمدانی به هتک حرمت قرآن/ سازمانهای بینالمللی در مقابل این نقشه شوم ایستادگی کنند ۶ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه مجاهدتهای شهید سلیمانی است ۷ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه امنیتی نیست ۸ کودک ۴ ساله در جنگل گلستان با تلاش نیروهای هلال احمر پیدا شد مهمترین اخبار استانها رئیس سازمان بسیج: تبیین مکتب شهید سلیمانی آغاز یک نهضت بزرگ فرهنگی است ۱۰۰۰ خودروی رسوبی در گمرک استان بوشهر آفتاب میخورند/ ترخیص ۱۱۵ خودرو براساس مصوبه دولت شهردار خرمآباد استعفا داد آیتالله اعرافی: برای معیشت مردم باید تدابیر ویژهای اتخاذ شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است اختصاصی| مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران چشمانداز مثبت بخش کشاورزی ایران تا سال ۲۰۲۴/ رشد ۲رقمی تولید گندم، ذرت، جو، و شکر ایران طی امسال روزنامه البناء: چرا فرانسه برای نجات لبنان اصرار دارد؟ همایش محکومیت عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی با سخنرانی شیخ نعیم قاسم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربینندهترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک آپارات بیسفون سروش ویسپی آیگپAll Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
منبع: تسنیم
کلیدواژه: هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی نوآوری و خلاقیت اشراق معاون فضای مجازی حوزه های علمیه دستور کار مرکز ملی آیت الله
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
آرین طاهری بازیساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگوهنر اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب میشود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازیها در سه سطح اتفاق میافتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.
وی افزود: سطح اول نشانههای دیداری و شنیداری بازی است، نمادهایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازیها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمیکند و چون برخی از بازیها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازیهای رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریالها اقتباس میکنند و از آنها استفاده می کنند.
طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود: داستان، محور و اصل رویه بازیهاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمیشود.
وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده میشود که در بازیهای ایرانی و در بازیهای جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازیهای برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.
طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که ما در بازی سازی از لحاظ کیفی رشد داشتهایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.
وی در ادامه افزود: با آمدن بازیهای موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات میشود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.
طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازیها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار میکنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.
انتهای پیام/