Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون والیبال همچنان به دنبال انتخاب مربی جدیدی برای تیم ملی است.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال مخالف حضور مربی ایرانی در تیم ملی والیبال است.

به گزارش طرفداری و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، داورزنی در نخستین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی، بیان کرد:

یکی از آرزوهای بزرگ من، استفاده از کادر صد درصد ایرانی در تیم ملی والیبال است، اما با توجه شرایط کنونی و آرمان والیبال ایران در المپیک و تصویب کمیته فنی، استفاده از سرمربی ایرانی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یقین دارم که در آینده حتما این اتفاق خواهد افتاد و مربیان ایرانی در جهان مطرح خواهند شد.

وی با بیان این که بازیکنان تیم ایران باید به کادر فنی تیم ملی اطمینان کامل داشته باشند تا بهترین عملکرد خود را ارائه کنند، تصریح کرد:

بازی‌های المپیک میدان بسیار مهمی است و طبیعی است که هر تیمی که از کادر فنی و امکانات بهتری برخودار باشد، احتمال دستیابی بیش‌تری به اهداف خود دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این که افرادی را به کمیته فنی انتخاب سرمربی دعوت کردیم که به دنبال مربی‌گری در این تیم نیستند، گفت:

این افراد تجربه لازم برای اظهار نظر درباره سرمربی آینده تیم ملی را دارند و از سوی دیگر، در این موضوع ذی‌نفع نیستند.

وی درباره آرمان والیبال ایران در المپیک توکیو که قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است، افزود:

همه باور داریم که والیبالیست‌های خوب ایران از توانایی بالایی برخوردارند و در صورت تامین امکانات مورد نیاز، تیم‌های قدرتمند جهان را شکست خواهند داد. تیم ملی ایران تا کنون در مسابقات دیگر، حریفانش در المپیک توکیو را شکست داده است و غلبه مجدد بر آن‌ها غیرممکن نیست.

داورزنی با بیان این که سنگینی تعیین آرمان بیش از هر جای دیگر بر روی دوش فدراسیون است، گفت:

بازی‌های المپیک میدان لحظه‌هاست و باید شرایط حضور شایسته تیم ایران در المپیک فراهم شود. فدراسیون با همکاری اعضای خانواده والیبال و رسانه‌ها، ملی‌پوشان را برای حضور شایسته در المپیک آماده می‌کند. داشتن آرمان، یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور شایسته در رویدادهای مهم ورزشی است. ایران و دیگر تیم‌های شرکت کننده در المپیک، شش ماه فرصت برگزاری لیگ‌های داخلی دارند و بعد از آن نیز تیم ایران فرصت کوتاهی برای تشکیل اردو، آماده‌سازی و حضور در لیگ ملت‌ها دارد. بنابر این اگر آرمان تیم ایران قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیک است، باید مربی مناسبی برای کسب این مقام انتخاب کنیم و تشکیل کمیته فنی انتخاب سرمربی نیز با همین هدف انجام شده است. محدوده انتخاب سرمربی از بین نفرات بسیار انگشت شماری است. زیرا تیم‌های المپیکی سرمربیان خود را مشخص کرده‌اند و برخی مربیان نیز از نظر مسائل شخصی امکان فعالیت در ایران را ندارند و یا علاقه‌ای به کار مربی‌گری در کشورهای آسیایی را ندارند. از سوی دیگر برخی مربیان خودشان اظهار تمایل برای همکاری در ایران کرده‌اند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که برخی مربیان تعهدات باشگاهی دارند اما منتظر تصمیم‌گیری فدراسیون ایران هستند و احتمال تغییر در قرارداد باشگاهی خود دارند، گفت:

البته برخی از مربیان بزرگ جهان نیز همکاری با یک باشگاه را دلیل بر نپذیرفتن هدایت تیم ملی یک کشور نمی‌دانند.

وی با یادآوری این که برخی مربیان جهان با استفاده از والیبال به تجارت مشغول هستند و انگیزه کافی برای حضور قدرتمند در المپیک را ندارند، تاکید کرد:

این مربیان گزینه مناسبی برای تیم ایران نیستند و به همین دلیل، دایره انتخاب سرمربی تیم ملی محدود است و باید از بین مربیانی که انگیزه و برنامه خوبی برای تیم ما دارند، استفاده کنیم. مربی انتخابی نباید اولویت نخستش درآمد باشد؛ باید انگیزه‌های فرامادی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران داشته باشد.

همچنین بخوانید:

محمدرضا داورزنی: خولیو ولاسکو ترجیح می دهد در ایتالیا بماند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال انتخاب سرمربی برخی مربیان کمیته فنی تیم ایران برای تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم در آئین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه، اظهار کرد:‌ بیش از دو دهه است دکتر بلورچیان را می‌شناسم، بیشتر ارتباطمان در فرهنگستان علوم بوده است. انصافا از روزی که با ایشان آشنا شدم هر روز یک نکته از ایشان یاد گرفتم، تاسیس این پژوهشگاه و مجموعه‌ای پژوهشی در تبریز، علاقه به ساخت و ساز در موضوعات دانشگاهی، نشان می‌دهد که ویژگی اصلی ایشان پشتکار است ایشان مشهور گمنام است و توانمندی‌هایش ناشناخته است.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مجمع فرهنگستان شاید تنها کسی که بعدا مصوبات را پیگیری می‌کند دکتر بلورچیان با روحیه انسانی و حسن خلق است. پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی هم به همین دلیل ساخته شده است.

رییس فرهنگستان علوم بیان کرد: اواخر دهه ۸۰ پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی شکل گرفت، دکتر بلورچیان از بخش به بخش پژوهشگاه و درباره جزییات همواره توضیح می داد و آدمهای فرهیخته و توانمند را پیدا می‌کرد و به پژوهشگاه می‌آورد.

مخبر دزفولی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در فرهنگستان دنبال می‌کنیم این است که باید روشی پیدا شود تا توانمندی دانشی برای شکل‌گیری ایران قوی به کار گرفته شود. یعنی علاوه بر اینکه نگاه ویژه به کاربرد علوم داریم، حرکت در مرزهای دانش را مدنظر خواهیم داشت. دکتر بلورچیان این مسائل را پیگیری می‌کردند، در عین حال ظرفیت و توانمندی ایشان در تاسیس، استمرار و تربیت باید مورد توجه باشد چراکه وی به عنوان معلم و مربی و تربیت کننده است و باید به عنوان الگوی برجسته معرفی شود.

وی افزود: شاید یکی از کارهای فرهنگستان‌ها معرفی درست ذخیره و گنجیه دانشی کشور است که از جمله آنها دکتر بلورچیان است.

رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر موضوع علوم پایه بیان کرد: گاهی عجله و شتاب‌زدگی در رسیدگی به موضوعاتی داریم که موجب عقب‌ماندگی در حوزه علوم پایه شده است، اروپا، آمریکا و چین سرمایه گذاری ویژه در حوزه علوم پایه دارند، ما هم باید برای علوم پایه سرمایه‌گذاری ویژ ه ای داشته باشیم.

مخبردزفولی عنوان کرد: فناوری‌ها از دل مطالعات علوم پایه به دست می‌آید. گاهی چون دوراندیشی نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری علوم پایه را مناسب نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم باید سرمایه‌گذاری زودبازده داشته باشیم. اما باید بدانیم دستیابی به رده‌های بالای علمی، بدون داشتن علوم پایه قوی و دانشمندان قوی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: مهندسی، پزشکی و علوم کاربردی بسیار مهم است اما عقبه همگی علوم پایه است ما به این موضوع کم توجهی می‌کنیم. خوشبختانه وزیر علوم اهل علوم پایه است و به این موضوع توجه ویژه دارد، فرهنگستان علوم نیز در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند. یکی از وظایف ما در آینده این است که باید مشخص کنیم برای رسیدن به قله‌ها و مرجعیت علمی چگونه عمل کنیم. باید هدفمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه گیری مفید بگیریم.

رییس فرهنگستان علوم گفت:‌ فرهنگستان در رویکرد جدید و نگاه به آینده، بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و میان مدت را بر مبنای علوم پایه انجام خواهد داد. باید نسبت به علوم پایه در سطح دانشگاه و پیش از دانشگاه حساس باشیم، این موضوع در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد چون در زمینه علوم پایه سرمایه‌گذاری درست صورت نگرفته است به همین دلیل بهره وری پایین بوده است.

کد خبر 6091878

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم