Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:58:47 GMT

نشست ۱۵ دبیر کل گروههای فلسطینی در بیروت یک دستاورد است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۳۳۷۱

نشست ۱۵ دبیر کل گروههای فلسطینی در بیروت یک دستاورد است

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به نشست دو روز  قبل، حدود ۱۵ دبیر کل گروههای فلسطینی در مقر سفارت فلسطین در بیروت و به موازات آن برگزاری نشست دیگری در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله به ریاست محمود عباس، آورده است: این دو نشست پس از اختلافات، برخوردها ، تبادل اتهامات و شکست همه تلاشهای و توافقات آشتی میان فلسطینی ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه می نویسد: برگزاری این نشست، دستاوردی از نوع خود پس از اختلافات و دودستگی های قریب به بیست ساله فلسطین محسوب می شود و این به سبب دلخوش کردن تشکیلات خودگردان و رئیس آن بر مذاکرات و راهکارهای مسالمت آمیز درباره موضوع فلسطین و مخالفت با همه اشکال مقاومت موثر است.

رای الیوم نوشت: پس از جانبداری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی و معامله قرنی که مبتنی بر شهرک سازی و توسعه طلبی اسرائیل و نیز الحاق قدس اشغالی و بیشتر اراضی کرانه باختری و دره رود اردن است، همه رویاهای تشکیلات خودگردان و رئیسش بر باد رفت و راهکار دو دولتی هم از بین رفت.

بی اعتنایی جهان عرب به مساله فلسطین

این رسانه گزارش داد: رئیس تشکیلات خودگردان هم اکنون در دفترش در رام الله در انزوای کامل است و هیچ مسئول عربی با وی تماس نمی گیرد و اهانت زمانی به اوج خود رسید که اتحادیه عرب با نشست فوری وزیران خارجه عرب درباره عادی سازی روابط امارات و اسرائیل مخالفت کرد. در این شرایط سخت و دشوار قاعدتا باید محمود عباس در پایتخت های عربی برای تشریح مخاطر این عادی سازی برای مساله فلسطین، سفر می کرد اما گوش شنوایی از سوی رهبران جهان عرب نیافت زیرا درخواستش در این باره با اهمال و فرار از واکنش روبرو شد.

رای الیوم می نویسد: هواپیمای محمود عباس که بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه برده است؛ همچنان خاک می خورد و به هیچ پایتخت عربی یا خارجی نمی رود و این به سبب کرونا نیست بلکه به خاطر این است که موضوع فلسطین اهمیت خود را از دست داده است و جز به اقویا احترام گذاشته نمی شود و به ضعفای گدایی کننده صلح، احترامی گذاشته نمی شود. موضوع فلسطین هیبت و جایگاه خود را از دست داده است زیرا کسانی که خود را نماینده آن می دانند از مقاومت علیه اشغالگران دست کشیدند و به دنبال سراب صلح رفتند.

این رسانه در ادامه ضمن تاکید بر مقاومت علیه اشغالگران آنرا عاملی برای احیای مساله فلسطین و کرامت، هیبت و احترام آن می داند و آورده است: موضوع فلسطین هیبت خود را از دست داده است و برای همین برخی دولتهای عربی علیه آن جسارت یافته اند. برخی از اصول ملی فلسطین دست برداشته اند و ملت فلسطین را به دریوزگی کشانده اند که منتظر صدقات و حقوق آخر ماه است و تا زمانی که این وضع شرم آور و دردناک وجود دارد موضوع فلسطین از بد به بدتر می رسد و خنجرهای مسموم در پشت و سینه آن وارد می شود. مطلوب ایجاد مرحله درخشانی است که موضوع فلسطین را احیا کند و شوکت آنرا برگرداند و در برابر ملت فلسطین جز مقاومت گزینه ای دیگر نیست.

 رای الیوم در پایان نوشت: از دولت و ملت لبنان به خاطر میزبانی از نشست و مقابله با همه فشارها تشکر می کنیم که هنوز حامی موضوع فلسطین است آنهم در زمانی که بسیاری از حمایت آن دست شسته اند.

کد خبر 5016317

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین بیروت محمود عباس ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عراق فلسطین لبنان ایران عربستان سعودی دونالد ترامپ ترکیه مدیترانه شرقی امانوئل ماکرون سوریه ویروس کرونا تشکیلات خودگردان موضوع فلسطین رای الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!