Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:52:03 GMT

رژه نیروهای مسلح در استان زنجان برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۳۸۹۳

رژه نیروهای مسلح در استان زنجان برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی  عصر شنبه در اولین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل استانداری زنجان، بر تبیین فلسفه هفته دفاع مقدس دراستان زنجان زنجان تأکید کرد و افزود: نسل جوان ما باید بداند که چه جوانانی برای دفاع از این آب‌وخاک شهید شدند.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی در استان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا رژه نیروهای مسلح در استان زنجان برگزار نمی‌شود.

محمدی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته دفاع مقدس در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: همچنین از ایثار گران پیشکسوت هم دراستان در همایشی تجلیل خواهد شد.

وی به پروژه باغ موزه دفاع مقدس زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: در سال ۸۹ در منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ شهر زنجان کلنگ زنی شده است و پروژه باغ موزه دفاع مقدس زنجان تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان، ابراز کرد: تخصیص نیافتن اعتبارات پیش بینی شده عامل مهم در طولانی شدن روند اجرایی پروژه است.

محمدی گفت: تخصیص بودجه برای اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان باید مورد توجه باشد، چرا که در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، مقابله با جنگ نرم دشمن، و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بسیار موثر است.

وی گفت: باغ موزه شهدا یکی از ابزارهای مهم تاریخ کشور هستند که باید حفظ شوند و به نسل‌های جوان منتقل شوند.

کد خبر 5016384

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم محمدی دفاع مقدس جنگ تحمیلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت شیراز مراسم عزاداری ماه محرم عاشورا بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین هفته دفاع مقدس استان زنجان باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در آئین گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم وقتی در بحث تمدن‌سازی در مورد سرمایه انسانی اشاراتی ذکر می‌شود، تربیت نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بر عهده معلمان قرار دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: امروز وقتی وضعیت دانشگاه‌های مرکز کفر یعنی آمریکا را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بیداری بزرگی رخ داده است؛ چرا که در این دانشگاه‌ها اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد؛ اما در مقابل برخی اساتید کشورمان که برای هر اتفاق کوچک و بزرگ کشور اظهار نظر می‌کنند در قبال چنین اتفاقاتی ساکت هستند؛ در صورتی که در کشور کفر حتی خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی اظهار نظر کردند؛ ولی برخی اساتید کشورمان در قبال این اتفاقات، بی‌تفاوت بودند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برخی اساتید وقتی عملیات «وعده صادق» انجام شد، عنوان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به ایران یک تیر چراغ برق ما را هم سالم نمی‌گذارد؛ این‌گونه اظهارات نشان می‌دهد که ما به استاد مرزشکن نیاز داریم؛ نه کسانی که مقابل انقلاب و ارزش‌های اسلامی بایستند.

وی عنوان کرد: ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم؛ لذا در این جنگ، اساتید نقش اساسی برای شکل‌دهی اذهان دارند و بر این اساس، دانشگاه عالی دفاع ملی فرصت بسیار بزرگی برای نیروهای مسلح است؛ زیرا در این دانشگاه فرماندهان و مدیران برای نظامی تربیت می‌شوند که به تنهایی مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

امیر نصیرزاده یادآور شد: حدود دو هفته پیش در گزارشی که خدمت فرمانده معظم کل قوا ارائه کردیم، معظم‌له از وضعیت دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز رضایت کردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: عملیات وعده صادق مبدأ یک تاریخ جدید و باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شده و از این پس وضعیت جهان به شکل دیگری خواهد بود؛ زیرا اکنون حاشیه امن رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده و آن‌ها به سمت نابودی می‌روند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت یک سال گذشته این رژیم غاصب را با وضعیت فعلی آن‌ها از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اعتبار بین‌المللی، امنیتی، نظامی و دفاعی و… مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که همه این موارد زیر سوال رفته و صهیونیست‌ها به خاک ذلت نشسته‌اند؛ حتی نظم نوین جهانی و جهانی‌سازی و الگو بودن آمریکا هم نقش بر آب شد.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما در مقطع بسیار حساسی هستیم؛ زیرا به شکل رو در رو و چهره به چهره در برابر دشمن قرار داریم؛ لذا در چنین وضعیتی باید آینده‌نگر باشیم و بتوانیم مقتدرانه از این مرحله عبور کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی نقش بسیار بزرگی در تربیت فرماندهان و مدیران در سطح ایران دارد، گفت: ما در این دانشگاه باید پیشرو تحقق مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه‌ها باشیم؛ از سوی دیگر اگر سازمان یا بخشی از نیروهای مسلح کشورمان بخواهد متحول شود، باید در این دانشگاه تعیین، بررسی، و پژوهش شود که چگونه این تحول صورت گیرد.

سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هم در این مراسم، اظهار داشت: جایگاه علمی آیت‌الله مطهری بسیار بالا بود؛ به گونه‌ای که امام خمینی (ره) تمام نوشته‌ها و آثار شهید مطهری را تأیید کردند.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: آثار شهید مطهری برای مخاطبان مختلف قابل استفاده است؛ یعنی از کتاب داستان راستان تا کتاب‌های فلسفی آیت‌الله مطهری برای مخاطبان مختلف نگارش شده است.

وی با بیان اینکه علم اکتسابی که معلمان به ما می‌آموزند، برای این است که باطن پدیده‌ها را بشناسیم و کشف کنیم، افزود: ما تلاش می‌کنیم بر علم ظاهری و باطنی مسلط شویم؛ البته ما اساساً علم غیردینی نداریم؛ زیرا این خداوند است که انسان را در شناخت پدیده‌های مختلف یاری می‌دهد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۱ رساله در این دانشگاه به مرحله پایانی رسید و ۶۰۰ جلسه دفاعیه هم برگزار کردیم.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • عملیات وعده صادق باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند