Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@09:35:51 GMT

هشدار سندرز درباره عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۳۹۶۲

هشدار سندرز درباره عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت

به گزارش افکارنیوز،

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توئیتر درباره امکان عدم کناره‌گیری ترامپ از قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور هشدار داد.

اخبار بین الملل- وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ما باید هر چیزی را که می‌توانیم انجام دهیم تا از پیروزی جو بایدن در انتخابات با بیشترین حاشیه ممکن مطمئن شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برنی سندرز در ادامه نوشت: «ما همچنین باید این موضوع را در نظر بگیریم در صورتی که ترامپ شکست بخورد و تبعیت از نتیجه را رد کند و هر چیزی که بتواند برای در دست گرفتن قدرت انجام دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا بارها با رد مواضع دموکرات‌ها درباره لزوم به کارگیری انتخابات از طریق پُستی با توجه به شرایط بحرانی این کشور به لحاظ همه‌گیری کرونا، مدعی شده این حزب درصدد تقلب در انتخابات است.

دموکرات‌ها هم ترامپ و حزبش را به تلاش برای سخت‌تر کردن رای‌گیری برای آمریکایی‌ها متهم می‌کنند. به گفته آن‌ها، ترامپ در حال تلاش برای ضربه زدن به سرویس پستی است تا بتواند از این طریق شانس خود را برای انتخاب دوباره را بالا ببرد، زیرا او در نظرسنجی‌های انتخاباتی از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات عقب است.

تحلیلگران، تأکید دونالد ترامپ بر روی عدم برگزاری انتخابات پستی و یا اجرای قوانینی مانند لزوم ارائه اسناد هویتی توسط رأی‌دهندگان را در راستای تلاش او برای کاهش مشارکت در ایالت‌هایی می‌دانند که او امکان رأی‌آوری کمتری در آنها دارد. 

مطابق این تحلیل خیل کثیری از واجدان رأی در آمریکا که عمدتاً از اقشار محروم هم هستند فاقد اسناد هویتی برای رأی دادن هستند.

از روش‌ها و قوانینی که هر یک از دو حزب آمریکا به فراخور نیاز برای جلوگیری از مشارکت بخشی از رأی‌دهندگان در انتخابات استفاده می‌کنند به عنوان «سرکوب رأی» یاد می‌شود که یکی از اشکالات وارد به دموکراسی آمریکا است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برنی سندرز رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برنی سندرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای آمریکایی، با یادآوری به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم اشتباه نگرفتن محکومیت کشتار غزه با یهودستیزی تأکید کرد.

سندرز خطاب به نتانیاهو گفت: گفتن اینکه کابینه شما ۳۴۰۰۰ نفر را در ۶ ماه کشته است نه یهودستیزی است و نه حمایت از جنبش حماس.

وی افزود: محکوم کردن تخریب دانشگاه‌ها و مدارس غزه توسط کابینه نتانیاهو و محروم کردن ۶۲۵۰۰۰ نفر از آنها از تحصیل، یهودستیزی نیست.

وی گفت: اینکه می‌گوییم زیرساخت‌های غزه، سیستم بهداشتی آن و ۲۲۱ هزار خانه را ویران کردید، یهودی ستیزی نیست.

سندرز دو روز پیش گفت آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد دیگر جنگ علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها است.

سندرز در سخنرانی خود در کنگره برای تصویب کمک‌های خارجی از جمله کمک نظامی به اسرائیل توضیح داد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تصادف یا اشتباه جنگی نیست، بلکه یک سیاست حساب شده است که بیش از ۶ ماه است که به طور سیستماتیک اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به این حقایق نگاه کرد و به این نتیجه نرسید که سیاست کابینه اسرائیل با هدف تبدیل غزه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بوده است و این همان چیزی است که در واقعیت رخ می‌دهد.

این سناتور آمریکایی همچنین از همدستی آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت که جنگ غزه جنگ اسرائیل و آمریکا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر بمب‌ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده اسرائیل در غزه توسط کشور ما با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا میلیارد‌ها دلار به کابینه نتانیاهو می‌دهد که مرز‌های غزه را می‌بندد و مانع از رسیدن مواد غذایی و پزشکی به محرومان می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا