Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@19:09:53 GMT

مراجعات حضوری اجباری مردم را به زودی به صفر می‌رسانیم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۰۶۵

مراجعات حضوری اجباری مردم را به زودی به صفر می‌رسانیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم تا به‌زودی میزان مراجعات حضوری اجباری مردم برای دریافت برخی خدمات به وزارت راه و شهرسازی را با ارائه خدمات الکترونیک به صفر برسانیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، نهمین نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور معاونان ستادی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مدیران تمام دستگاه‌های زیرمجموعه به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست شرکت داشتند.

در ابتدای این جلسه شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین اخبار کمیته حمل‌ونقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه داد که در این گزارش بر رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های حمل‌ونقل تأکید شد.

همچنین در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت حمل‌ونقل منطقه‌ای توسط دفتر توسعه بین‌الملل ارائه شد.

در بخش دیگری از این جلسه محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تحلیلی از آثار اقتصادی و خسارات ناشی از شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل‌ونقل دریایی کشور به سمع و نظر حاضران این نشست رساند.

حمل‌ونقل سبز دیگر موضوعی بود که توسط دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل گزارشی از آن ارائه و در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تأکید بر اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط وزارت راه و شهرسازی یک تکلیف به شمار می‌آید، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه وظیفه نظارتی داشته و طبق قانون و مقررات برای متخلفان مجازات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رعایت و اجرای تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه حوزه‌های حمل‌ونقل یک الزام است و در این خصوص تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وظیفه دارند با متخلفان بنا به مجازات‌های در نظر گرفته شده برخورد کنند. به همین خاطر و در این خصوص قطعاً با هر شرکت و مجموعه متخلفی بدون تعارف و در صورت محرز شدن تخلف برخورد و موارد تخلف کاملاً شفاف رسانه‌ای خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که کرونا یک فرصت برای توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک به شمار می‌آید، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه وزارت راه و شهرسازی یکی از پیشروترین وزارتخانه‌ها در کشور به شمار می‌آید. در این خصوص در تلاش هستیم تا به‌زودی میزان مراجعات حضوری اجباری مردم برای دریافت برخی خدمات به وزارت راه و شهرسازی را با ارائه خدمات الکترونیک به صفر برسانیم.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی حمل ونقل محمد اسلامی حمل ونقل سبز وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام جعفری، مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن، درباره برخی ادعاهای مطرح شده از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، گفت: شرکت‌های بخش خصوصی ایران در پروژه‌های مختلف بین‌المللی در کشورهای مختلف مشغول فعالیت‌اند اما هیچ شرکت خصوصی نمی‌تواند ادعا کند که زیر مجموعه وزارتخانه یا دولت جمهوری اسلامی ایران یا مجموعه‌های دولتی است و هزینه کردن از عنوان وزارت راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان برای توجیه خطای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کنسرسیوم مورد اشاره، با انتساب خود به مجموعه‌های دولتی همچون وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نزد ذینفعان مختلف داخلی و بین المللی، از جمله راه‌آهن افغانستان، وجهه حاکمیتی برای خود ایجاد کرده که مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان مرجع رسمی حمل و نقل ریلی کشور نیست.

مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن افزود: ادعای تشکیل کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، یک ادعای واهی است، زیرا چنین امری به لحاظ قانونی اساساً امکان‌پذیر نیست، به طوری که یک شرکت خصوصی زیر مجموعه یک بخش دولتی باشد.

وی گفت: علاوه بر مشکل قانونی این ادعا، مشکل دیگر این است که مدیریت این کنسرسیوم با حاشیه‌هایی که از بابت اعزام یک رام قطار باری از مبدا ایستگاه روزنک افغانستان به سمت ایران ایجاد کرد و نشان داد تجربه و تخصص لازم را جهت بهره‌برداری از شبکه ریلی کشور افغانستان را ندارد، زیرا بر اساس رویه تعریف شده جهت حمل و نقل بین المللی لازم است تمامی فرایند اجرای کار از طریق شرکتهای فوروادری که مورد تایید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرد و در این مورد خاص با توجه به اینکه بر اساس خبرهای رسیده مقصد حمل بار کشور ترکیه تعیین شده است و از طرفی این حمل با واگنهای ایرانی انجام پذیرد بنابراین لازم است موافقت اولیه راه‌آهن ترکیه با توجه به نوع محموله و نوع واگن اخذ شود، لذا جدا از عدم اخذ تاییدیه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعزام این قطار به سمت ایران، کشور مقصد هم به‌دلیل عدم انعکاس مراتب به آن راه آهن بدیهی است موافقتی برای این حمل صادر نکرده است.

جعفری ادامه داد: حمل بار از طریق خطوط ریلی، تابع شرایط و مقررات مشخصی است و همه بارهای بین المللی بر اساس همین پروتکل ها حمل می‌شوند اما کنسرسیوم مذکور به جای هماهنگی با راه‌آهن ایران و طی روال قانونی، مسیر فشار رسانه ای را انتخاب کرد و همین امر موجب ایجاد چالش در این مسیر شده است.

وی گفت: البته با وجود عدم هماهنگی با راه‌آهن و همچنین طی نشدن مسیر قانونی لازم، جهت مساعدت حمل این محموله تجاری، مدیرعامل راه‌آهن دستور حمل این بار را از ۷ روز قبل صادر کرد؛ اما کنسرسیوم مذکور پس از چند روز هنوز اقدامات لازم از جمله انجام تشریفات گمرکی را تکمیل نکرده است و به محض وصول تاییدیه گمرک، سیر واگن‌ها انجام خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: شرکت راه‌آهن قطعاً از توسعه ارتباط ریلی با کشور افغانستان استقبال می‌کند اما بدون لحاظ ایمنی تردد ناوگان و همچنین طی روال قانونی لازم، این امر امکان پذیر نیست و امیدواریم با توجه به این دو مولفه، هرچه زودتر اقدامات لازم جهت آغاز بهره برداری تجاری از مسیر ریلی ایران و افغانستان فراهم شود.

کد خبر 6093049 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه