Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش ترکیه در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای از برگزاری رزمایش تازه‌ای با مهمات واقعی با ارتش جمهوری آذربایجان در شهر «نخجوان» خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، یکی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ترکیه روز شنبه در راس هیات نظامی عالیرتبه وارد «نخجوان» در جمهوری آذربایجان شد.

به نوشته خبرگزاری «توران» در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که هدف از این سفر شرکت در تمرینات تاکتیکی مشترک با ارتش آذربایجان با مهمات واقعی و مشارکت جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، زمان دقیق انجام این رزمایش، تعداد نیروها، تجهیزات نظامی و نوع هواپیماهای حاضر در این رزمایش گزارش نشده است. ماه گذشته نیز تمرینات مشابه‌ای بین ارتش آذربایجان وترکیه در نخجوان برگزار شد. ترکیه با یونان و قبرس مدتهاست که دچار تنش است و از سویی دیگر آذربایجان نیز با همسایه خود  ارمنستان به شدت اختلاف دارد  به طوریکه  دو کشور طی هفته‌های گذشته با هم درگیر شدند.

چندی قبل نیز رزمایشی بین دو طرف  با نام «برادری ناگسستنی 2019» در جمهوری نخجوان انجام شد و حدود پنج هزار نیروی نظامی، بیش از 200 تانک و خودروی زرهی، حدود 180 واحد توپخانه و راکت با کالیبرهای مختلف، سیستمهای پرتاب راکت و خمپاره چند منظوره، 21 هواپیمای نظامی و بالگرد در آن رزمایش مشارکت کردند. جمهوری آذربایجان هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را  افزایش سطح آمادگی حرفه‌ای پرسنل نظامی و دستیابی به هماهنگی برای همکاری میان واحدهای نظامی با ارتش ترکیه و تمرین مهارتهای نظامی اعلام کرد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان ترکیه رزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند