Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:09:51 GMT

هدف ترامپ از دامن زدن به توهم توطئه در آمریکا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۲۱۴

هدف ترامپ از دامن زدن به توهم توطئه در آمریکا چیست؟

در حالی که کمتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. نتایج نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون جو بایدن نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، اما هنوز عواملی هست که می‌تواند ورق را به نفع ترامپ برگرداند. با این حال واکنش‌ها و رفتار‌های ترامپ نشان می‌دهد که نگران نتیجه انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع کرونا و افزایش بیکاری تاثیر زیادی در افول محبوبیت ترامپ داشته است. جو بایدن در این مورد گفته است: بیشتر از ۶ ماه است که با ویروس کرونا مواجه هستیم. هنوز ۱۱ میلیون و پانصد هزار نفر نتوانسته‌اند که به سرکار برگردند این درحالی است که حدود ۳۰ میلیون نفر از بیکاری رنج می‌برند. ما ۷۲۰ هزار شغل تولیدی را کاهش داده ایم و از هر ۶ شرکت کوچک تقریبا یک شرکت بسته شده است.

نکته قابل تامل این که مقامات دولت ترامپ سعی می‌کنند با ادعای داخالت کشور‌های دیگر در انتخابات آمریکا به توهم توطئه در میان شهروندان آمریکایی دامن بزنند. ترامپ چندین بار تاکنون در توییت‌ها و سخنرانی‌های خود از احتمال وقوع تقلب در انتخابات سخن گفته و مقامات دولت او ادعای دخالت ایران، چین و روسیه را مطرح می‌کنند؛ و به نظر می‌رسد با دامن زدن به چنین ادعا‌هایی زیربار پیروزی احتمالی بایدن نروند و مسیر انتخابات را منحرف کنند.

در جدیدترین اظهار نظر رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه ۱۴ شهریور به چین، روسیه و ایران نسبت به هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هشدار داد. او در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید ادعا کرد، چین گستردهترین برنامه را در بین کشور‌های جهان برای دخالت در انتخابات ماه نوامبر در ایالات متحده دارد. وی در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: ما برای چینی‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها و برخی دیگر از کشور‌هایی که نام آن‌ها را اعلام نکرده‌ایم، روشن ساخته‌ایم که هر تلاشی برای دخالت در انتخابات آمریکا با عواقب خارق العاده روبرو خواهد شد.

اوبراین پیش از این نیز چنین سخنانی را بیان کرده بود او در مرداد ماه امسال نیز مدعی شده بود: ترامپ به ارسال پیام به روسیه ادامه می‌دهد تا آن‌ها در انتخابات ما دخالت نکنند، این پیام برای پکن و تهران هم هست.

ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا نیز در همان زمان مدعی فعالیت‌های ادامه‌دار چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران به منظور تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ و تضعیف نهاد‌های دموکراتیک ایالات متحده شد. او ضمن اشاره به فعالیت‌های سه کشور مذکور، در مورد ایران ادعا کرد: ما ارزیابی کرده‌ایم که ایران به دنبال تضعیف نهاد‌های دموکراتیک ایالات متحده، تضعیف پرزیدنت ترامپ، و ایجاد تفرقه در کشور پیش از انتخابات ۲۰۲۰ است. تلاش‌های حمهوری اسلامی احتمالا بر نفوذ آنلاین، مانند نشر اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی و بازنشر مطالب ضدآمریکایی متمرکز خواهد بود. وی گفت که بخشی از انگیزه تهران برای دست زدن به چنین اقداماتی، بر اساس این برداشت است که نتیجه انتخاب دوباره پرزیدنت ترامپ ادامه فشار آمریکا بر ایران خواهد بود.

ترامپ و مقامات دولت او قصد دارند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که یک اتفاق سیاسی - اجتماعی در این کشور است را محصول مستقیم دسیسه‌های پشت پرده کشور‌هایی معرفی کند که با آن‌ها تنش اقتصادی و سیاسی دارد و این کشور‌ها را توطئه گر معرفی کند و در صورت شکست ترامپ در انتخابات عوامل خارجی را مسئول شکست خود معرفی کند.

دلیل اتخاذ چنین رویکردی شکست سیاست‌های ترامپ در مقابل رقبای خارجی و به طور مشخص سه کشور ایران، چین و روسیه است. ترامپ انتظار داشت تهران را با سیاست فشار حداکثری پای میز مذاکره‌ای تحمیلی بکشاند، اما این انتظار ترامپ محقق نشد. در مورد چین و روسیه هم جنگ تعرفه‌ای و تحریمی ترامپ علیه این دو کشور نه تنها شکست خورده است، بلکه اتحاد کشور‌های ضد آمریکایی را بیشتر کرده است؛ بنابراین درحالی که سیاست دونالد در مقابل ایران، روسیه و چین ناموفق بوده، اتهام زنی دو مقام کاخ سفید به این سه کشور تنها فرافکنی روبه جلو با هدف خالی کردن زیر پای جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ و ایجاد موقعیت جدید برای شخص رئیس‌جمهور است.

ترامپ نه تنها در طول چهار سال گذشته که در مقام رئیس‌جمهوری قرار داشته، بلکه حتی پیش از آنکه در دنیای بیزینس و تبلیغات فعال بود، نشان داده فردی است که با ایجاد جنجال کار خود را پیش ببرد. تصمیمات سیاسی او در دوره ریاست جمهوری هم از همین نوع است. اکنون او با طرح دخالت دست‌های بیگانه در انتخابات آمریکا که برای نخستین بار در تاریخ این کشور روی داد، سعی می‌کند مردم را شگفت‌زده کرده تا بتواند به فرافکنی‌های خود ادامه دهد. غیر از طرفداران ترامپ انتظار نمی‌رود کسی ادعا‌های ترامپ درباره دخالت کشور‌های دیگر در انتخابات آمریکا را باور کند و این پروژه ترامپ هم بعید است نتیجه و دستاورد خاصی برای وی به همراه داشته باشد. ولی یک نکته بدیهی است و آن این که کمتر کشوری حاضر است با چنین شخصیتی با رویکرد‌های قلدرمابانه و غیرمدنی همکاری و تعامل کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ پارسی خبر آمریکا انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات آمریکا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ رضا آذریان شامگاه جمعه در همایش آئین پهلوانی و زورخانه‌ای که به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی در سالن سرو کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ ورزش پهلوانی، می‌بینیم این فرهنگ از جنگ خندق وجود داشته و هر کس با علی و اولاد او باشد بدون شک زندگی بسیار خوبی خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا افزود: تواضع، فروتنی و کمک به مستمندان در چهره و تفکر پهلوانان این رشته ورزشی است و ما به عنوان سربازان و رزمندگان اسلام از این ورزش پهلوانی و این گودهای زورخانه‌ای قدرت، جرأت، جسارت و شجاعت فرا گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و کارهای بسیار خوبی را برای این انقلاب انجام داده‌اند و در مقابل تفکر و اندیشه دشمن به خوبی ایستادند تصریح کرد: این ایستادگی موجب شده که دشمن همچنان نتواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

آذریان با بیان اینکه دشمن به خیال خودش برای نبود انقلاب و حکومت اسلامی به ایران حمله کرد و فکر می‌کرد می‌تواند به اهدافش برسد گفت: آمریکا تاکنون نقشه‌های شوم فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بود و حتی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران، کشورهای همسایه را اشغال کرد و گسترش نیرو داشت و حتی جنگ‌های ترکیبی را با تشکیل گروه‌های تکفیری و سلفی تشکیل داد و عملیات‌های نظامی را شروع کرد در همه برنامه‌هایش حتی در سوریه و عراق و دیگر جنگ‌های ترکیبی شکست خورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به بیان رهبر کبیر انقلاب که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند افزود: آمریکا تا به امروز هیچ غلطی نتوانسته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

وی ادامه داد: دشمنان پس از شکست‌های متعدد با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، سرداران عزیزمان را به شهادت رساندند ولی آنها نمی‌دانستند جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی ملت بزرگ خود، پاسخ سختی به آنها خواهد داد.

آذریان با بیان اینکه خواست ملت ایران و خانواده شهدا این بود که ضربه سختی در یک فرصت مناسب به رژیم صهیونیستی وارد شود گفت: گرچه دشمنان منتظر بودند ولی فکر نمی‌کردند که بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد همزمان بر سر آنها شلیک شود، ولی نمی‌دانستند به گفته رهبر معظم انقلاب این حمله اصلی نبوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی وقتی نتوانست در برابر این پاسخ اقدامی انجام دهد با همکاری گروه‌های معاند اقدام به پرتاب چند ریز پرنده کرد که این ریز پرنده‌ها نهایت بردش دو کیلومتر بیشتر نبود عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی ملت بزرگ خود، پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد و در این اقدام گرچه نتوانستند خسارتی وارد کنند اما آمریکا به سرعت اعلام کرد در این اتفاق نقشی نداشته و عقب‌نشینی می‌کند و این نشان دهنده شکست آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار خود را نشان دادند، آنچه مد نظر ما است هنوز شکل نگرفته است اظهار کرد: اگر دشمن دست به خطایی بزند قطعاً نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد. با وجود اینکه چند کشور آسمان رژیم صهیونیست را در پوشش داشتند ولی عملیات به خوبی انجام شد.

آذریان گفت: عملیات وعده صادق قدرت و اراده بزرگ ایران اسلامی بود که به استکبار جهانی تحمیل کردیم و به آنها ثابت کردیم که در این حد و اندازه نیستید که بخواهید برعلیه این نظام حرفی بزنید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در اقصی نقاط جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه پاسخی به دشمنان هستند، افزود: امروز مرزهای شرقی کشور که مسؤولیت آن با یگان‌های قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است در کنار مرزبانان عزیز و سایر نیروهای مسلح علاوه بر اینکه از اشراف اطلاعاتی و تعامل بسیار خوبی برخوردارند با تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز از مرزها و حتی دورتر از مرزها، کشور را پایش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مأموریت ما مراقبت از مرز است، گفت: ما میراث دار خون شهدا هستیم، وظیفه ما ایجاد امنیت است و در اقصی نقاط مرزهای جمهوری اسلامی ایران این مأموریت را ارتش انجام می‌دهد.

آذریان با اشاره به اینکه همه قدرت‌نمایی ارتش را با برادران سپاه در عملیات وعده صادق دیدند، افزود: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی بسیار قوی بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، هیچ کشوری را در منطقه تهدید نمی‌کند و برای هیچ‌کس هم تاکنون تهدیدی به وجود نیاورده اما برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت پایدار نه برای کشور خودمان بلکه برای تمامی کشورهای منطقه تلاش می‌کنیم.

کد خبر 6089509

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟