Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:24:17 GMT

برداشت زیتون از باغ های رودبار گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۵۴۹

برداشت زیتون از باغ های رودبار گیلان آغاز شد

مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار باغدار رودباری امیدوارند تا پایان آذر امسال با برداشت ۱۸ هزار تن زیتون بیش از یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

وی با اشاره به آغاز برداشت ارقام کنسروی زیتون از پایان شهریور ماه در رودبار اظهار داشت: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز می شود و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد: گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال است و این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است و  به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می شود.

گیلان در مساحت و تولید زیتون رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

سال گذشته زیتون کاران رودبار از سطح بیش از هشت هزار هکتار باغات بارور خود ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کردند.

۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون ها، کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت زیتون گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت زیتون گیلان وزارت جهاد کشاورزی رشت زیتون گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی در شهرستان شمیرانات،مطالبات مردمی از جمله حریم کیفی روستاها، وضعیت راه‌های دسترَسی شهری و روستایی و مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران از یکدیگر پیگیری شد. 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری