Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:22:19 GMT

زیرساخت‌های فناوری در آذربایجان‌غربی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۵۶۹

زیرساخت‌های فناوری در آذربایجان‌غربی تقویت شود

گروه استان‌ها-رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی گفت: باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فناوری در آذربایجان‌غربی تقویت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: اگر بر اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در راستا پیگیری و نظارت بر اقتصاد دانش‌بنیان اصرار شود، تمامی مشکلات حل و فصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در فناوری، تولید دانش، کسب ثروت و نیز افزایش قدرت ملی، شاخصه‌های خاص خود را داشته و رعایت آنها الزامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید فرموده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر تقویت عزم ملی برای رشد و توسعه فناوری افزود: متاسفانه تفکر ایده‌آوری، خلاقیت و نوآوری در کشور کمرنگ شده در حالی که باید این تفکر در کشور نهادینه می‌شد تا شاهد جهش تولید بودیم اما اینچنین نشد و بنابراین باید در این رابطه آسیب‌شناسی صورت گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه حمایت چندانی از مخترعان کشور صورت نمی‌گیرد بیان کرد: با توجه به اینکه قول‌هایی به مخترعان داده شده و سپس توسط مسئولان عملیاتی نمی‌شود بنابراین زحمات آنها به هدر می‌رود و از سوی دیگر در موضوع حمایت از مخترعان، باید کار براساس ظرفیت‌ها و اولویت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به ظرفیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی و همسایگی با چند کشور خارجی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی تنها استانی است که به عنوان دروازه ورود به اروپا مطرح بوده و بنابراین تقویت همکاری با کشورهای بین‌المللی لازم و ضروری است.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز مخترعان و سرمایه‌گذاران در استان‌های نزدیک مرز ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند تصریح کرد: بی‌شک باید این خلع جبران شود و در این راستا باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فناوری در آذربایجان‌غربی تقویت شود.

رابطه بخش خصوصی و صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان مطلوب نیست

در ادامه نیز استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه کشورمان در سالیان اخیر در تولید علم، یکی از کشورهای برتر دنیا بوده است افزود: این در حالی است که روند اخذ مجوز به سختی انجام می‌شود.

محمدمهدی شهریاری گفت: متاسفانه هم اکنون، رابطه بخش خصوصی و صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان مطلوب نیست و اگر این اتفاق رخ می‌داد بسیاری از مشکلات رفع می‌شد.

فناوری‌های پیچیده‌ با ارزبری بالا در کشور بومی‌سازی می‌شوندتصویب کلیات طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس در کمیسیون ماده 5 استان تهران

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی دارای 120 واحد فناور است

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان در سال 90 به دنبال دانش‌بنیان کردن شرکت‌ها در آذربایجان‌غربی بود در حالی که گفتمان دانش‌بنیان در آذربایجان‌غربی شکل نگرفته بود اظهار داشت: هم‌اکنون پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود داشته و از سوی دیگر، پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی دارای 120 واحد فناور است.

علی‌محمد نیکبخت با اشاره به اینکه 500 شاغل ثبت شده در واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان وجود دارد افزود: همچنین 14 هزار فضای کاربردی در اختیار شرکت‌ها وجود دارد و از لحاظ فضای فیزیکی رشد داشته است.

وی گفت: در سال گذشته 500 میلیون ریال فروش توسط پارک علم و فناوری استان وجود داشته و با وجود شیوع ویروس کرونا، اما از رشد فروش قابل‌توجهی نیز برخوردار بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: امسال نخستین رویداد مربوط به فناوری در کرونا در کشور با مشارکت شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان و دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی انجام شد.

انتهای پیام/7548/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی آذربایجان غربی دانش بنیان ظرفیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید