Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، "چاک شومر" رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا روز شنبه در پیامی تویتری نوشت: من از طرح تغییر رژیم سندرز نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می‌کنم. 

وی در ادامه نوشت: مهم است، من از طرح سناتور سندرز در مورد اطمینان از داشتن برنامه‌ای در صورت خودداری ترامپ برای ترک کاخ سفید حمایت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سندرز روز جمعه در مصاحبه با تارنمای پولتیکو به شهروندان آمریکایی نسبت به کارشکنی انتخاباتی ترامپ و احتمال امتناع او از خروج از قدرت در صورت شکست در انتخابات هشدار داد. 

سندرز از کنگره و رسانه‌های آمریکا خواست هم اکنون در مورد مواجهه با این سناریوی احتمالی آمادگی ایجاد کنند. 

این نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به اظهارنظر اخیر ترامپ در کنگره جمهوری‌خواهان خاطر نشان کرد: این یک گمانه‌زنی بی‌پایه و اساس نیست. ترامپ مدعی شده تنها راه اینکه وی شکست بخورد، تقلب در انتخابات است. 

سندرز افزود که رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین احتمال امتناع از پذیرش شکست انتخابات را به صورت ضمنی در مصاحبه اخیرش با فاکس نیوز مطرح کرده است. 

وی افزود: آنچه باید تا پیش از انتخابات انجام دهیم، این است که مردم را نسبت به این سناریو آگاه کنیم. این فقط یک بحران مرتبط با قانون اساسی نیست بلکه تهدیدی علیه هر آنچه جایگاه آمریکا برای آن ایستادگی کرده، می‌باشد. 

ترامپ بارها مدعی شده است که رای‌ دادن از طریق پستی "فاجعه‌ای وحشتناک" خواهد بود و احتمال دخالت گسترده کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت برگزاری به شکل رای‌دهی پستی وجود دارد. 

انتظار می‌رود در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا به دلیل شیوع کرونا نیمی از رأی‌دهندگان به صورت پستی در انتخابات شرکت کنند که این آمار دو برابر کسانی است که سال ۲۰۱۶ آرای خود را به صورت پستی ارسال کردند.  
برخی ایالت‌ها ظرفیت کافی برای شمارش سریع آرای پستی ندارند و مقام‌های برخی ایالت‌ها مانند اوهایو و کارولینای شمالی نیز اعلام کرده‌اند که اگر آرای پستی در روز انتخابات پست شود، اما چند روز بعد به دستشان برسد، شمارش خواهند شد. 

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ و ستاد انتخاباتی وی با توجه به شرایط بحرانی که در پیش رو دارند، در صورت باخت در نتایج از هم اکنون ترفندها و استراتژی‌هایی را در پیش گرفته‌اند که از آن جمله نهادینه کردن «تئوری تقلب» از طریق ایجاد شبهه در برگزاری انتخابات توسط اداره خدمات پستی آمریکا است. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود. در نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ به طور محسوسی جلوتر از اوست. 

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن