Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه "قرارگاه خاتم‌الانبیا پیشگام در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است" گفت: ظرفیت قرارگاه در راستای محرومیت‌زدایی در استان مرکزی به‌کار گرفته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سردار محسن کریمی شامگاه شنبه در نشست مسئولان استانی با مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به فعالیت این قرارگاه اظهار داشت: امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در ابعاد مختلف حوزه‌های عمرانی و اجرایی در حال فعالیت است که از این لحاظ، جای خوشحالی است و همین تعهدکاری و تخصص، سبب دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی در طول سال‌های اخیر در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی فعالیت این قرارگاه دانش‌محور و به صورت تخصصی و علمی انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که 70 دانشگاه رسمی و معتبر به‌صورت مستقیم با این قرارگاه که بزرگترین مجموعه سازندگی کشور به حساب می‌آید، تعامل و همکاری دارند و در کنار آن تیم فنی 550 نفره با این مجموعه کار می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: براساس سیاست‌گذاری‌هایی که برای قرارگاه انجام می‌شود، این مجموعه قرارداد کمتر از 200 میلیارد تومان منعقد نمی‌کند تا پیمانکاران خرد پروژه‌ها را از دست ندهند؛ البته در پروژه‌های این قرارگاه از ظرفیت همین پیمانکاران خرد در نقاط مختلف از جمله استان مرکزی و شهر اراک بهره می‌برد تا زمینه ایجاد فرصت شغلی در استان‌ها فراهم شود.

کریمی بیان کرد: فعالیت قرارگاه خاتم در سال‌های اخیر نشان داده می‌توان با اعتماد و باور ظرفیت‌های داخلی در عرصه‌های مختلف قدرتمند و پرتوان بود بنابراین باید این قرارگاه را پیشگام در تحقق اقتصاد مقاومتی بدانیم که با تکیه بر توان داخلی بهترین اقدامات و دستاوردها را طی دهه‌های اخیر داشته است.

وی عنوان کرد: مجموعه تخصصی شهید رجایی به عنوان یکی از مجموعه‌های هفت‌گانه قرارگاه خاتم‌الانبیا در کلانشهر اراک با حضور خود سرمنشأ دستاوردها و تغییرات عمرانی قابل توجهی بوده به طوری در این 5 سال حضور در سال‌های اخیر توانسته 5 هزار فرصت شغلی در استان و شهرستان ایجاد کند.

کریمی خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای فعالیت این قرارگاه در استان مرکزی و کلانشهر اراک، ساخت و تکمیل با سرعت و کیفیت و دقت 3 پروژه شهری در اراک و همچنین احیای پروژه شهید صیدی که نیمه کاره مانده بود اشاره کرد.

بازدید فرمانده سپاه استان مرکزی از فعالیت گروه‌های جهادی به روایت تصویر اجرای 480 پروژه محرومیت‌زدایی در دستور سپاه استان مرکزی قرار دارد فرمانده سپاه استان مرکزی: دشمن با جنگ روانی به دنبال القای ناکارآمدی و ناامیدی در جامعه است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: قرارگاه خاتم دارای ظرفیت‌هایی است که می‌توان گفت دیگر مجموعه‌ها قادر به انجام آنها نیستند؛ بنابراین باید بتوان از ظرفیت این مجموعه برای محرومیت‌زدایی در برخی نقاط استان مرکزی بهره گرفت؛ زیرا امروز استان و نقاط بسیاری از کشور به حضور قرارگاه نیاز دارند، به‌طوری‌که در برخی از نقاط استان از امکانات محدودی همچون محورهای جاده‌ای برخوردار است که نیاز دارد تا برای حل این مشکل از ظرفیت قرارگاه بیش از پیش بهره برد.

کریمی افزود: حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا در استان مرکزی و شهر اراک یک فرصت مغتنم برای توسعه عمرانی است؛ بنابراین نباید فرصت استفاده از این ظرفیت را از دست داد، زیرا اگر امروز از این فرصت موجود برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهری بهره نگیریم باید برای اجرای آنها با توجه به شرایط تورم و افزایش قیمت‌ها، هزینه‌ای به مراتب بیشتر و سنگینی در سال‌های آتی بپردازیم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیا محرومیت زدایی فرمانده سپاه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به توجه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به محرومیت‌زدایی گفت: بودجه حمایتی در نظر گرفته شده برای سیستان و بلوچستان در سال 1403 به 6.8 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده