Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمد ملکی*: عروس دریایی گونه‌ای از بی‌مهره‌گان است که در شاخه مرجانیان طبقه‌بندی می‌شود. عروس‌های دریایی موجوداتی با یک شبکه عصبی منتشر شده هستند، شبکه‌ای که یک سیستم از نورون‌ها است که در سراسر اندام این موجودات توزیع شده است.

به عبارت دیگر، این موجودات یک دستگاه واحد به نام مغز ندارند تا به اندام‌های مختلف برای انجام فرامین دستور دهد، بلکه اندام‌ها توسط یک تور عصبی که شبیه میلیون‌ها مغز کوچک در سراسر اندام‌ها پراکنده است، به وظایف خود عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یاخته‌های عصبی در جای جای اندام‌ها، خودشان تحلیل می‌کنند و بی‌نیاز از رفت و برگشت پیام عصبی از اندام به یک مغز واحد، در شرایط مختلف به وظایف خود عمل می‌کنند.

این عملکرد، مثالی زیبا برای حذف بروکراسی زائد و دست و پاگیر است. دستگاه‌های مختلف بی‌نیاز از یک مدیریت واحد و تصمیم گیرنده، در مواقع لزوم، به درستی رفتارها را تحلیل کرده و اقدام می‌کنند.

در وضعیت کنونی کشور که با مشکلات فراوانی از جمله، ناکارآمدی‌ها، فساد و رانت‌خواری، ایرادات ساختاری، دشمنی‌ها، تحریم و غیره روبروست، نمی‌توان معطل ساختارهای پیچیده و بعضاً فرسوده ماند تا بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

وجود هزاران فعال فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، دانشجویی و کارگری در سراسر کشور که مشکلات منطقه‌ای خود را به خوبی درک می‌کنند و برای رفع آن دغدغه دارند، می‌تواند شبیه تور عصبی عروس دریایی عمل کند. این فعالان، مستقل از مغز مرکزی، خودشان حوادث و رفتارها را تحلیل کرده و به دور از معطلی ارسال و دریافت پیام با مرکز به موقع وارد عمل شده و خود اقدام می‌کنند.

واضح است این تور عصبی نیازمند ویژگی‌های منحصر به فردی است تا به درستی عمل کرده و خود مشکلات دیگری نیافریند. فعالانی دقیق، عمیق، سرسخت، آگاه و متعهد و در خدمت اصول و آرمان‌ها که با پشتکار خود یک مساله را در دست گرفته و با استفاده از کارشناسان و مسئولان خبره و قدرت افکار عمومی آن‌را حل می‌کنند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند تشکیل این تور عصبی و شبکه فعالان اجتماعی و رسانه‌ای هستیم تا با یک حرکت جهادی و خالصانه مسائل را به نقطه حل برساند.

قطعاً در این راه مخاطرات فراوانی از جمله مواجهه با فسادها، ناکارآمدی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها وجود دارد که باید برای مقابله با آنها آماده شد و در مقابل آنها احساس کمبود و عقب‌نشینی نکرد؛ البته تشکیل یک شبکه، نواقص اعضا را برطرف کرده و با پشتیبانی و پشت گرمی توان مقابله با مشکلات را فراهم می‌کند.

* فعال فرهنگی و مستندساز

کد خبر 5016450

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالان فرهنگی گروههای جهادی اصحاب رسانه محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا آمار کرونا بازگشایی مدارس بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا اندام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه