Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:02:00 GMT

بازار محرم غافلگیرمان کرد/ارز نیمایی سهم افراد خاص شد!

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۵۵۴۲

بازار محرم غافلگیرمان کرد/ارز نیمایی سهم افراد خاص شد!

ایسنا/مرکزی مدیر یک شرکت تولید پرچم در خمین گفت: در محرم سال جاری به جهت شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده تصور می گردیم که تولید کاهش داشته باشد، اما بر عکس سفارش ها بسیار قابل توجه بود و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید پرچم داشتیم.

امیر طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر سال به برکت ماه محرم میزان تولیدات پرچم در شرکت رشد قابل توجهی دارد، بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، پیش‌بینی ما مبتنی بر کاهش تولیدات بود، اما بر خلاف تصورات شاهد جنبش مردمی در سفارش و خرید پرچم بودیم به طوری که جمعی از هیئت داران سفارشات خود را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح هر خانه یک حسینیه که باعث شد خرید پرچم از سوی مردم افزایش یابد، افزود: شهرهای بسیاری برای فضاسازی محیط نسبت به سفارش پرچم اقدام کردند به طوری که شهر محلات و نیم‌ور و شهرهای جنوبی کشور در این راستا سرآمد و زبانزد بودند و حتی این حجم سفارشات مردم دور از باورمان بود.

طالبیان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید پرچم داشتیم، گفت: ۹۰ درصد پارچه و لوازم جانبی مورد مصرف ما تولید داخلی است، ولی رنگ مورد نیاز به دلیل اینکه توان تولید آن در داخل میسر نیست وارد می‌شود که تغییر قیمت دلار، هزینه تولید را افزایش داده و عملا این شرایط قدری نگران کننده است.

وی تصریح کرد: به دلیل این افزایش قیمت‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت فروش ۳۰ درصد افزایش یافته است و این شرایط به سرمایه در گردش شرکت نیز آسیب زده به طوری که به دلیل برخی محدودیت‌ها در تامین مواد اولیه بخشی از سفارشات پذیرفته نشد، در حالی که اگر سرمایه در گردش افزایش یابد، می‌توان افزایش تولید و اشتغال را رقم زد.

مدیر شرکت تولید پرچم در خمین با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان کوچک، خط مقدم اقتصاد کشور هستند، اما حمایت و پشتیبانی در خصوص آنها احساس نمی‌شود، اظهار کرد: در این شرایط تنها تلاش ما روشن ماندن چراغ این صنعت است در حالی که اگر حمایت شویم، می‌توان با افزایش سرمایه، تولید و اشتغال را افزایش داد به همین دلیل خواستار حمایت از صنایع کوچک هستیم.

وی با اشاره به پویایی و در مدار تولید بودن واحد پرچم سازی خمین، افزود: اگر تسهیلات با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته شود، قطعا می‌توان طرح توسعه شرکت را عملیاتی کرد، شرکت در سال ۹۵ دارای ۱۱۰ نفر پرسنل بود که امروز به ۴۵ نفر رسیده است و قطعا با حمایت بیشتر می‌توان راندمان شرکت را ۴۰ درصد افزایش داد.

طالبیان با بیان اینکه این شرکت در سال‌های اخیر یکی از واحدهای صادرکننده پرچم بویژه به عراق و افغانستان بوده است، اما در حال حاضر عملا صادراتی انجام نمی‌شود، گفت: با افزایش قیمت دلار شرایط امیدوارکننده‌ای برای صنایعی مانند ما ایجاد شد چراکه تصور ما بر این بود که تجار اقدام به واردات از چین نخواهند کرد و می‌توان صادرات را در بازارهای کشورهای همسایه توسعه داد و بازار داخلی نیز رونق می‌یابد، اما چنین نشد.

وی بیان کرد: مقرر بود که به واحدهای تولیدی ارز نیمایی داده شود که متاسفانه این ارز به افراد خاصی تعلق گرفت و عملا با وجود تلاش‌های بسیار، امکان استفاده پیدا نکردیم و همین باعث شد که روز به روز صادرات شرکت از رونق بیفتد.

مدیر شرکت تولید پرچم در خمین افزود: در حال حاضر میزان صادرات به ۱۰ درصد رسیده است که البته این میزان صادرات هم به شکل چمدانی است و اشخاص با مراجعه انفرادی اقدام به سفارش و خرید می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرچم توليد صادرات خمين استانی اقتصادی استان مرکزی درصد افزایش تولید پرچم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد