Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم سازی دارند.

حسین جنتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم سازی دارند و ۴۲ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی مقاوم سازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال است، اظهارکرد: بانک های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم سازی خانه‌های  روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدت زمان پرداخت وام ۱۸ ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا ۳۶ ماه تمدید می شود.

جنتی تصریح کرد: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن می باشد برابر با ۱۸۰ منهای دوران ساخت که بین ۶ ماه تا ۳۶ ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه‌های روستایی استان داده شده که تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنیاد مسکن از سال گذشته تاکنون تعداد ۴۲۰۶ واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث کرده است.

جنتی تصریح کرد: برای هر واحد مسکونی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که تعداد ۶۴۶ واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض نقدی و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: برای واحدهای شهری که ۶ واحد بوده است ۵۰ میلیون تومان وام و یک میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و تلاش در بهینه سازی مصرف سوخت از مهم‌ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

جنتی بیان کرد: نهاد بهسازی و بازسازی مسکن روستایی برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پبش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب پذیر روستایی و هم چنین  بازسازی مناطق سانحه را در دستور کار خود داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد بنیاد مسکن مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد میلیون تومان وام هزار واحد مسکونی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور