Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@18:28:21 GMT

سکوهای سرچاهی برای نصب در هندیجان بارگیری شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۷۳۳

سکوهای سرچاهی برای نصب در هندیجان بارگیری شدند

خبرگزاری آریا - مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران از پایان عملیات ساخت سکوهای 07 و 08 میدان هندیجان و بارگیری و اعزام این سکوها از یارد بندرعباس به سمت موقعیت نصب خبر داد و گفت: نصب این سکوها به افزایش ایمنی تولید و زمینه‌سازی برای افزایش ظرفیت تولید نفت میدان منتج خواهد شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی آهوچهر درباره بارگیری و نصب سکوهای نفتی هندیجان گفت: عملیات فنی آماده‌سازی نصب این دو سکو، هر کدام با وزن بیش از هزار تن در میدان هندیجان آغاز شده است که هم‌اکنون برشکاری برای برچیدن عرشه‌های موقت نصب شده پیشین روی پایه‌ها در حال انجام است و پس از آن، دو عرشه سرچاهی ساخته شده که هر یک از آنها برای تولید 10 هزار بشکه نفت و در مجموع 20 هزار بشکه طراحی شده‌اند، نصب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش ایمنی تولید با نصب این سکوها، ادامه داد: این عملیات در نهایت ایمنی و استانداردهای بین‌المللی رایج در بخش فراساحل در حال انجام است و پیمانکاران مربوطه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه عملیات شیرین‌سازی نفت‌خام در بدو تولید و در سکوی تولید میدان بهرگانسر انجام می‌شود، افزود: با نصب این سکوها، دسترسی به چاه‌ها بیشتر می‌شود و ایمنی چاه‌ها نیز با توجه به وجود تاسیسات سرچاهی نصب شده از جمله پنل کنترل و ایمنی سرچاهی، سامانه‌های اعلام حریق، سامانه‌های کنترل چاه‌ها و سیستم‌های برق و ابزاردقیق از سطح کیفی و ایمنی بالاتری برخوردار خواهد شد. همچنین نصب این سکوها این امکان را فراهم می‌کند تا در آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فرازآوری چاه‌ها برای تولید مصنوعی با تزریق آب، گازرانی یا پمپی کردن چاه‌ها اجرا شود و با توجه به اینکه در این سکوها برق و امکانات ایمنی لازم وجود دارد، با استفاده روش‌های ثانویه، میزان تولید نفت نیز افزایش یابد.
وی کابل‌گذاری 27 کیلومتری از سوی یک شرکت داخلی را یکی از اتفاق‌های خوب در این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: برای نخستین بار در کشور، این عملیات با بهره‌مندی کامل از توان داخلی اجرایی شده است.
شهرام متوسل، مجری ساخت سکوهای هندیجان شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این باره گفت: این پروژه از سال 1385 با هدف افزایش تولید 20 هزار بشکه‌ای تولید نفت میدان هندیجان آغاز و در این راستا، مطالعات مربوط به مخزن انجام و عملیات ساخت این سکوها از طریق مناقصه بین‌المللی به شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) سپرده شد؛ پیمانکاری و نصب این سکوها نیز از سوی پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود که شرکت فراساحل اطلس به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت صدرا (DOT) نصب تجیهزات سرچاهی را عهده‌دار است.
وی افزود: عمق کم آب در این پروژه، استفاده از شناورهایی با آبخور کم را در عملیات نصب اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ ضمن اینکه به دلیل جزر و مد، امکان انجام عملیات در همه ساعت‌های روز فراهم نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت نفت فلات قاره ایران چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ و نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده طی فروردین سال جاری خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی فروردین سال جاری، ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و ۳۲۱ مورد گشت ایمنی انجام و ۳۴۸ دستگاه اطفائیه در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، شاهد به وقوع پیوستن ۴۰۹ مورد حادثه بوده‌ایم و ۹۷۲ مورد عملیات شامل امدادرسانی به آتش‌سوزی‌ها و عملیات‌های امداد و نجات توسط مأموران این سازمان پوشش داده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد ۳۶۸ مورد حریق در فروردین سال جاری تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، ۱۹۵ خدمت ایمنی ارائه شده و با تلاش مأموران آتش‌نشانی، ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده نجات یافته‌اند.

کد خبر 750824

دیگر خبرها

  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • آتش سکوها زیر پای هواداران استقلال
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی