Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت بخش کشاورزی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و سیاست‌های حمایتی را در بخش‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶ درصدی از شاغلین استان بوشهر کشاورز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در سطح ۳۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تولید می‌شود.

وی از تلاش برای افزایش تولید محصولات راهبردی نظیر گندم، جو و کلزا در استان خبر داد و افزود: امسال بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد.

منوچهری از دیگر اقلام راهبردی به گوشت سفید، گوشت مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد و ادامه داد: از محصولات مزیت دار استان می‌توان به آبزیان از جمله ماهی و میگو، خرما، صیفی‌جات و سبزی‌جات اشاره کرد.

کد خبر 5016630

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گندم کشاورزی محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری هفته دولت ماه محرم عاشورا بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان شیوع کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد استراتژی تقویت و توسعه واحدهای بزرگ پرورش دام پرواری «مگافارم» با استفاده از ظرفیت صنایع را ضروری دانست و گفت: پنجاه مگافارم با هدف خودکفایی و جهش تولید دام در سراسر استان طراحی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد رضا پاکدل در صد و هفتاد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد اظهار کرد: به طور مداوم وضعیت بازار استان و به طور خاص مواردی که مربوط به معیشت و سفره غذایی مردم سرکار دارد، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی وضعیت تأمین گوشت قرمز و سفید را در استان مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه با اتخاذ سیاست‌های بهینه، آرامش در بازار استان حاکم است که این موضوع در رابطه با مواد پروتئینی در استان صدق می‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد حمایت از تولیدکنندگان را از سیاست حاکمیت خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد در تولید مرغ به خودکفایی رسیده و این محصول مازاد بر نیاز روزانه استان تولید می‌گردد، روند قیمت این محصول به شدت آهنگ کاهشی دارد از این رو به جهت حمایت از تولید کنندگان شرایط مناسبی برای خرید مرغ مازاد تولیدی مهیا شده است.

پاکدل در ادامه در رابطه با وضعیت گوشت قرمز در استان بیان کرد: دو راهکار کوتاه مدت و بلند مدت برای حل زیرگروه کالایی گوشت قرمز در سبد کالای خانوار طراحی شده است، رویکرد بلند مدت ناظر بر حمایت قاطعانه از جریان تولید این محصول استراتژیک می‌باشد و رویکرد کوتاه مدت ناظر بر افزایش میزان عرضه از محل واردات گوشت گرم، گوشت منجمد و دان زنده به استان می‌باشد.

وی استراتژی تقویت و توسعه واحدهای بزرگ پرورش دام پرواری «مگافارم» با استفاده از ظرفیت صنایع را ضروری دانست و گفت: پنجاه مگافارم با هدف خودکفایی و جهش تولید دام در سراسر استان طراحی و برنامه‌ریزی شده است و با سیاستگذاری‌های استان چشم‌انداز مطلوبی برای این زیرگروه کالایی متصور می‌باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در خصوص گوشت گرم گوسفندی سعی خواهد شد همانند گوشت مرغ، استان به عنوان تولیدکننده برتر در کشور شناخته شود.

لازم به ذکر است که استان یزد طی ۶ ماه گذشته در تورم گروه کالایی خوراکی‌ها پایین‌ترین تورم در سطح استان‌های کشور را داشته است و تنها زیرگروه کالایی که شرایط خاصی در کنترل آن در استان ایجاد گردید گوشت قرمز گوسفندی بوده است که به دلیل تولید پایین استان و اتکا به واردات از استان‌های همجوار و خارج از کشور، ابتکار عمل در دست استان نبود.

کد خبر 751865

دیگر خبرها

  • مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز
  • تقاضای تولید سالانه یک میلیون نهال صنوبر در همدان
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی