Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:31:49 GMT

ابهام در درآمد و هزینه کرد عوارض پارکینگ های محلی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۷۰۴۱

ابهام در درآمد و هزینه کرد عوارض پارکینگ های محلی

عضو هیات رئیسه شورای تهران در مورد عدم تامین پارکینگ های محله ای به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شوورای شهر تهران با اشاره به عدم تامین پارکینگ های محله ای گفت: علی رغم اینکه  تامین قطعی و احداث پارکینگ مورد نیاز برای تمامی واحدهای تولیدی و کلیه ساخت و ساز های شهری در طرح جامع  و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  مورد تاکید قرار گرفته است، اما در سنوات گذشته متاسفانه به دلایل مختلف از جمله اخذ تعهد از مالکین جهت تامین پارکینگ در شعاع ۲۵۰ متری، کسر پارکینگ های زیادی بر پایتخت تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم در قالب مصوبه عوارض افزایش ارزش قانونی، ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله ای تاکید شده است، گفت: ساماندهی موضوع تامین پارکینگ در شهر تهران و دریافت عوارض کسر پارکینگ را صرفاً برای پارسل های واقع در شرایط خاص مندرج در مصوبه مذکور، مجاز اعلام کرد و در عین حال در مصوبه صراحتاً قید شد که کلیه عوارض وصولی از این محل باید صرف ساخت پارکینگ های محله ای شو

نژادبهرام با تاکید بر اینکه موضوع هزینه کرد شفاف کلیه درآمدهای حاصل از عوارض کسری پارکینگ و اختصاص صد در صدی آن جهت ساخت پارکینگ‌های محله‌ای به کرات در سایر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران  مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: اما متاسفانه طی سال های گذشته این موضوع همواره مغفول واقع شد، تا آنکه در جریان تصویب بودجه سال جاری موضوع مجدداً با صراحت مورد تاکید قرار گرفت و قول مساعد معاونین شهردار برای اقدام در این مسیر واصل شد.

به گفته عضو شورای شهر تهران،  باز هم  بر اساس آخرین گزارش دریافتی هرچند از محل عوارض کسر پارکینگ طی چهار ماهه نخست سال جاری، قریب به ۳۵۵ میلیارد تومان وصول شده اما شهرداری تهران کماکان گزارشی از وضعیت هزینه کرد این منابع و جانمایی پروژه های پارکینگ محله ای به شورا ارائه نکرده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با بیان اینکه براین اساس انتظار می رود معاونت مالی و اقتصاد شهری در هماهنگی کامل با معاونت شهرسازی و معماری، هر چه سریعتر مکانیسم شفاف برای وصول و ردیابی عوارض حاصل از کسری پارکینگ ایجاد کند، گفت: همچنین باید گزارش دقیقی از هزینه کرد منابع اشاره شده در سال جاری که باید به بصورت مشخص برای ساخت پارکینگ های محله ای هزینه گردد، به شورا ارائه شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران پارکینگ های محله ای تامین پارکینگ ساخت پارکینگ شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند

یکی از محله‌هایی که می‌توانید آپارتمانی ارزان‌قیمت و البته با متراژ پایین پیدا کنید، مبارک‌آباد بهشتی است. یک واحد ۶۶ متری دو خوابه در این محله با ۴ سال سن به قیمت یک میلیارد و ۹۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، واحد دیگری در محله مسعودیه با متراژ ۴۳ متر، ۲۰ سال سن و یک اتاق خواب به قیمت دو میلیارد تومان معامله می‌شود.

یک آپارتمان ۷ ساله با زیربنای ۶۲ متر و یک اتاق خواب در محله حسن‌آباد، یک میلیارد و ۳۰۲ میلیون تومان می‌ارزد.

با سرمایه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌توانید در محله آذری صاحب یک واحد آپارتمان ۴۴ متری ۱۵ ساله شوید.

برای خرید یک واحد آپارتمان نوساز ۶۵ متری با دو اتاق خواب به بودجه‌ای حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

واحد دیگری با متراژ ۴۰ متر واقع در محله دولاب، دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در محله سلسبیل یک واحد ۲۱ ساله با متراژ ۴۰ متر به قیمت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

آپارتمان دیگری در مولوی تهران با سنی حدود ۱۲ سال و زیربنای ۵۴ متر، دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک آپارتمان نوساز ۴۲ متری در محله شهدای خلیج فارس به قیمت یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدولی را که در ادامه آماده کرده‌ایم بخوانید؛

قیمت آپارتمان در محله‌های ارزان‌قیمت تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳)

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم