Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از هدفگذاری این دانشگاه برای قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر ایران و 1000دانشگاه برتر دنیا تا سال 1404 خبر داد و گفت: تاکنون در راستای رسیدن به این جایگاه گام‌های بلندی برداشته‌ایم به طوری که در برخی بخش‌ها از هم‌اکنون در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سعدالدین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: ما در دانشگاه سمنان بر این باوریم که این جهش باید در حوزه‌های علمی و پژوهشی نیز اتفاق بیفتد و از همین رو دانشگاه سمنان امسال می‌کوشد برنامه‌های خود را در راستای تحقق این شعار رهنمون کند.

وی به برنامه‌ریزی‌های معاونت پژوهشی این دانشگاه در راستای هدفگذاری بزرگ قرار گرفتن در بین 10دانشگاه برتر کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این معاونت از هم‌اکنون نه‌تنها به این مهم رسیده بلکه امروز در رتبه هشتم قرار گرفته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه متناسب با اسناد بالادستی تهیه و تدوین شده ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، توفیقات دانشگاه سمنان در بسیاری از بخش‌ها روند روبه رشدی داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه سمنان از بهبود کیفی مقالات منتشر شده دانشگاهیان این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از شاخص‌های مهمی که کیفیت پژوهشی و دسترسی به مرجعیت علمی هر دانشگاهی به آن سنجیده می‌شود؛ تعداد ارجاعات به مقالات علمی آن دانشگاه در سطح جهانی و به عبارتی تعدد استنادات به ازای هر مقاله منتشر شده آن دانشگاه است.

وی به درخشش دانشگاه سمنان در این شاخص مهم و استاندارد بین‌المللی پرداخت و اضافه کرد: براساس آخرین آمار مراکز علمی معتبر جهانی در حال حاضر این شاخص در دانشگاه سمنان 9.60است و این در حالی است که میانگین کشوری این شاخص در 9.29 است و یا شاخص دانشگاه معتبری مثل فردوسی مشهد که همچون دانشگاه سمنان در منطقه 9 قرار دارد این شاخص 8.85 است و این به آن معنا است که تعداد ارجاعات به محصولات علمی دانشگاه سمنان نه تنها از دانشگاهی مثل فردوسی مشهد بالاتر است که جایگاه دانشگاه سمنان از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

سعدالدین از انتشار 6218 مقاله مستند این دانشگاه در مجلات علمی و پژوهشی معتبر دنیا خبر داد و اظهار کرد: تا 10 شهریور امسال در مجموع 6 هزار و 218 مقاله از سوی دو هزار و 260 نویسنده به نام دانشگاه سمنان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مقالات منتشر شده دانشگاه از ابتدا تاکنون 9 هزار و 271 مقاله است افزود: البته بیش از 6 هزار از این مقالات در سطح جهانی هستند و مابقی مقالاتی هستند که معمولا از سوی مجلات علمی پژوهشی منتشر نشده و یا به فارسی هستند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص روند صعودی این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، به هدفگذاری این دانشگاه برای قرار گرفتن در بین 1000دانشگاه برتر جهان خبر داد و گفت: امسال برای سومین سال متوالی است که این دانشگاه با بهبود جایگاه خود روند رو به رشدی داشته و در رتبه های بالای هزار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال 2020 رتبه دانشگاه سمنان بالای هزار است افزود: هدفگذاری دانشگاه بر این است که تا 2022 این رتبه به زیر 1000 برسد. ضمن اینکه وضعیت 2021 دانشگاه سمنان به نسبت 2020 بهتر شده و همین گویای حرکت رو به جلو این دانشگاه است.

وی از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای ارتقاء در نظام‌های رتبه‌بندی مهم بین‌المللی همچون تایمز، اسکوپوس، نظام رتبه‌بندی لایدن، ARWU ، ISI،شانگهای و...خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه سمنان به دنبال این است که با مشارکت و حضور در چند اندیکاتور جهانی، توانایی‌های خود را بر اساس معیارها و شاخص‌های بین‌المللی و استاندارد محک بزند.

این استاد دانشگاه سمنان از بهبود رتبه این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی تایمز خبر داد و گفت: جایگاه دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در سال 2020 بین 301 تا 350 بوده که خود گویای موفقیت این دانشگاه است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه سمنان توانست نام خود را در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰ در میان  دانشگاه‌های برتر جهان و 35 دانشگاه ایرانی ثبت کند.

سعدالدین با بیان اینکه رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود اضافه کرد: دانشگاه سمنان بر اساس این رتبه بندی در حوزه مهندسی عمران رتبه 300 -201 جهانی، در حوزه مهندسی مکانیک، رتبه 300 -201 جهانی و در حوزه علوم و مهندسی انرژی رتبه 3۰۰-201 جهانی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان در 6 نظام رتبه‌بندی جهانی شرکت دارد گفت: دانشگاه سمنان در بخشی از بخش‌ها و معاونت‌ها رتبه تک رقمی دارد به طور مثال در ISI رتبه ما تک‌رقمی است و یا در رتبه‌بندی تایمز نیز رتبه 9 را کسب کردیم. ضمن اینکه دانشگاه سمنان در شاخص مهم" یک درصد" رتبه 9را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه جایگاه دانشگاه سمنان در برخی رتبه‌بندی‌ها از هم‌اکنون به زیر 1000 رسیده افزود: رتبه این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی لایدن از هم‌اکنون به زیر هزار رسیده است.

سعدالدین با بیان اینکه رتبه دانشگاه سمنان در این نظام رتبه‌بندی بین‌المللی 936 است اظهار کرد: رتبه ما در رتبه‌بندی آسیایی لایدن نیز 342است.

معاون دانشگاه سمنان افزود: همچنین جایگاه این دلانشگاه در مجموع در رتبه‌بندی "آی اس آی"نیز بین 1401 تا 1600 است. ضمن اینکه رتبه ما در این نظام در بین دانشگاه های کشور نیز 11 تا 15 است و البته در حوزه پژوهش رتبه دانشگاه سمنان رتبه تک‌رقمی هشت است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری ما قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر ایران است گفت: دانشگاه سمنان به عنوان جامع‌ترین دانشگاه استان در پی این است در افق 1404 در رتبه اول منطقه، رتبه دهم کشوری و به رتبه زیر یک‌هزار در سطح بین‌المللی برسد و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشگاه دسترسی به این مهم چندان دور نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه سمنان آی اس آی تایمز ایسنا سمنان قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه سمنان دانشگاه سمنان نظام رتبه بندی دانشگاه برتر خبر داد و گفت رتبه بندی هم اکنون بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سخنگوی دولت در مراسم تجلیل از مقام معلم در گلپایگان با اشاره به اینکه امروز نرخ باسوادی در کشور به مرز ۹۸ درصد رسیده و از میانگین جهانی بالاتر رفته گفت: همانگونه که نرخ سواد با همت معلمان افزایش یافته مسیر رشد متفاوتی هم طراحی و برنامه ریزی شده است.


بهادر جهرمی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزود: این نوع رتبه بندی در دانشگاهها طی دهها سال ان هم برای جامعه اماری ۶۰ هزار نفر انجام می شود اما طرح رتبه بندی معلمان با جمعیت ۱۵ برابر فقط در طول یکسال صورت می پذیرد .
وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته معلمان بعضا با روال های غلط جذب می شدند گفت : دولت در نگاه میان مدت خود تمرکزش را بر روی جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان گذاشته است .


بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت بیشترین مجوز استخدام ازمونی برای آموزش و پرورش صادر کرده و سعی شده چند مرحله ای باشد تا انتخاب معلم بر اساس شایسته سالاری صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر