Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، «صفا صبوری‌ دیلمی» روز یکشنبه در تشریح دستاوردهای اجرایی طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی پیاده‌رو، افزود: این معابر به لحاظ پراکندگی جغرافیایی در سطح تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای بهسازی پیاده‌روها و احداث مسیرهای دوچرخه در قالب یک برنامه بلندمدت ادامه می‌یابد، یادآور شد: تهران در چشم‌انداز این طرح از یک رینگ پیوسته برای کودکان، سالخوردگان،  شهروندان کم‌توان جسمی و دوچرخه‌سواران برخوردار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «صبوری»  تامین عرض ایمن برای عبور پیاده و دوچرخه، رفع معارض‌های تاسیساتی از مسیر عبور شهروندان و ساماندهی تاسیسات موجود، استفاده از مصالح ارزان و بادوام، سازگاری بیشتر با محیط زیست و افزایش دسترس‌پذیری فضاهای شهری و در نهایت قابلیت ترمیم آسان و کم‌هزینه از جمله مزیت‌های این طرح است.

تصویب یک دستورالعمل مهم در خصوص مطالعه و طراحی تونل‌های ترافیک شهری

دبیر شورای فنی شهرداری تهران از تصویب دستورالعمل شرح خدمات همسان مطالعات تونل‌های ترافیک شهری خبر داد.

پژمان الله وردیزاده افزود: همزمان با سی امین نشست شورای فنی شهرداری تهران، دستورالعمل «شرح خدمات همسان مطالعات تونل‌های ترافیک شهری»  مورد تصویب اعضای این شورا قرار گرفت تا مجموعه اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران از یک مرجع فنی قابل اتکا در حوزه مطالعه و طراحی تونل های ترافیک شهری برخوردار شود.

وی با بیان آنکه احداث تونل های ترافیکی در امتداد معابر پر تردد، همواره به عنوان یکی از راهکارهای موثر در گشایش گره های ترافیکی مطرح بوده است، تونل های ترافیکی را به عنوان بخشی از پیچیده ترین عناصر شبکه معابر شهری به لحاظ مطالعات و طراحی دانست و یادآور شد: دستورالعمل شرح خدمات همسان مطالعات تونل های ترافیک شهری با هدف یکپارچه سازی انجام مطالعات توجیهی، مفهومی، پایه و تفصیلی احداث تونل در سطح شهر تهران و در راستای اهداف مندرج در سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران تدوین شده است.

به گفته دبیر شورای فنی شهرداری تهران، دستورالعمل مذکور چارچوب کلی فرآیند مطالعات، طراحی و حدود خدمات مهندسین مشاور در پروژه های احداث تونل های ترافیک شهری را ترسیم کرده است.  

برچسب‌ها معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران تونل های ترافیک شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری