Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ جلسه کمیته حمایت از انجمن‌های علمی، ۲۰ جلسه کمیته حمایت از نشریات دانشجویی،  ۲۰۱ اردوی تفریحی، زیارتی و علمی در دانشگاه ایلام برگزار شده است.

وی افزود: همچنین برگزاری ۷۷ جشن، ۱۵۰ کرسی آزاداندیشی، ۱۳۰ مسابقه مختلف، ۸۴ فعالیت‌ قرآنی، ۶۳ مورد پخش فیلم،  برگزاری ۸۸ نمایشگاه، برگزاری ۷۴۲ کارگاه، ۱۶۶ سخنرانی، ۲۰۸ بزرگداشت‌ و ۱۸۸ مناسبت‌ مختلف در دانشگاه ایلام با محوریت دانشجویان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرخانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه استفاده از ظرفیت‌های درونی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: ۲ هزار و ۹۴۶ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی نیز در سطح دانشگاه از ابتدای سال ۹۳ تا پایان ۹۸ در دانشگاه ایلام انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تاکید کرد: از آنجا که محور این رویکرد انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط دانشجویان  است، پویایی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و اتکا به استعدادهای درون دانشگاهی را بدنبال داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از ۱۴۰ جلسه شورای فرهنگی به عنوان مهمترین رکن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، باعث ایجاد جنب و جوش بین کانون‌های فرهنگی و هنری، ایجاد انجمن‌های علمی دانشجویی جدید، ارائه یک مدل کشوری جهت بزرگداشت روز دانشجو، ایجاد یک روال جدید برای برگزاری اردوهای راهیان نور و ... از مهمترین اقدامات این معاونت در راستای سیاستگذاری و اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی  و اجتماعی در سطح دانشگاه ایلام می‌باشد.

شیرخانی افزود: دانشگاه ایلام بدلیل عملکرد خوب بعنوان دبیر منطقه پنج دانشگاه‌های کشور شامل دانشگاه‌های ایلام، رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، لرستان، کردستان و آیت‌الله بروجردی و ریاست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی انتخاب شده است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۴۰ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها ایلام دانشجو دانشگاه ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دانشجو دانشگاه ایلام ایلام دانشجو دانشگاه ایلام فعالیت های فرهنگی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند