Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای رسیدن به جامعه پیشرو نیازمند داشتن نیروی انسانی سالم هستیم، یکی از چالش‌های حاضر جامعه کم تحرکی شهروندان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آئین رونمایی از «پروژه ملی شهر فعال» (شفا) صبح امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در محل وزارت ورزش و جوانان با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی‌المپیک، عبدالحمید احمدی، معاون توسعه ورزش همگانی، امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و  تعدادی از شهرداران کلانشهرها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست اظهار کرد: یکی از چالش‌های کشورمان با جمعیت ۸۲ میلیون نفر، کم‌تحرکی است. بیش از ۵۰ درصد مردم دچار کم‌تحرکی شده‌اند و آثار و عواقب ناخوشایندی در سلامت زندگی آنها ایجاد شده است. آمارها نشان می‌دهد دلیل اصلی بیشتر مرگ و میرهای مردم ایران ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است که دو عامل کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب از این عوامل می‌باشد. به دلیل پررنگ نبودن ورزش در سبک زندگی مردم دچار چالش جدی شده‌ایم که می‌تواند آثار مخرب فردی و اجتماعی داشته باشد.

او اضافه کرد: اگر به دنبال جامعه پیشرو برای رسیدن به قله‌ها هستیم، مهمترین نیاز ما منابع انسانی سالم، فعال و کارآمد است. باید بتوانیم از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بپذیریم ورزش سریعترین و مؤثرترین مسیر است. ورزش همگانی نیاز غیرقابل انکار است که در این دوره از حمایت وزارت ورزش و جوانان برخوردار می‌باشد تا از همه ظرفیت‌ها برای شرایط مناسب و مطلوب فرهنگسازی و مشارکت مردم در برنامه‌ها ایجاد کنیم.

احمدی در پایان گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی در ارائه‌ خدمات اجتماعی از جمله ورزش به شهروندان دارند. در شهر دوستدار فعالیت بدنی، شهرداری نقش اول را ایفا می‌کند. در برنامه شهرهای فعال، شاهد جامعه فعال هستیم که حامیان اصلی آن شهرداری‌ها می‌باشند. از نظر شاخص، شهر فعال باید مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری و آماده‌سازی آمادگی جسمانی شهروندان و ... باشد. امیدواریم در این مسیر از حمایت دولت و مجلس برخوردار باشیم تا بتوانیم مردمی ورزشی و سالم داشته باشیم و بر چالش‌های حوزه‌های سلامت فائق آییم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهر فعال وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از مشهد شهدا، شلمچه گفت: خداوند را شاکریم با جمعی از منتخبین جامعه ورزش در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنیم.

احدی افزود: امروز فضای معنوی را در شلمچه در منطقه عملیاتی کربلای پنج پشت سر گذاشتیم و همه نسل‌های ورزشی از پیشکسوتان ورزش و جوان‌ترها حضور داشتند.

وی همچنین گفت: همین پیوند نشان می‌دهد که جامعه ورزش در کنار ۳هزار شهید ورزش کشور که در دفاع از کشورمان جان خود را فدا کردند، خواهند ماند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام از جان و شرفشان مایه می گذارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران