Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان انار ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این شهرستان گفت: اولویت اول در این زمینه برخورد با جرائم خرد مانند خرید و فروش مواد مخدر و جلوگیری از خرده فروشی و سرقت پسته است. تاریخ انتشار: 11:41 - 16 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۳۰۳۵

جواد طالبیان، رییس دادگستری شهرستان انار در گفت‌وگو با میزان در رابطه با اولویت اقدامات پیشگیرانه در این شهرستان گفت: اولویت اول در این زمینه برخورد با جرائم خرد مانند خرید و فروش مواد مخدر و جلوگیری از خرده فروشی و سرقت پسته است که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به عدم وجود مراکز ترک اعتیاد مواد ۱۵ و ۱۶ قانون اصلاح مبازره با مواد مخدر در شهرستان انار عنوان کرد: عدم توانایی معتادان و خانواده‌های آن‌ها نسبت به پرداخت هزینه‌های ترک اعتیاد اختیاری موجب شده است دو مقوله اعتیاد و سرقت پسته در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد.

طالبیان سپس بیان کرد: طبق اعلام برنامه‌های اولویت دار واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان انار، اقدامات پیشگیرانه در خصوص موضوع دعاوی خانواده در سال ۹۹ عبارتست از؛ ارجاع کلیه‌ی دعاوی خانواده شامل طلاق توافقی، مطالبه نفقه، الزام به تمکین، مهریه و پرونده‌های کیفری مرتبط با حوزه خانواده نیز قبل از ورود به دادگستری، جهت مشاوره و سازش به مراکز مشاوره خانواده ارسال می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان انار در ادامه افزود: همچنین با دریافت گزارش‌هایی از اداره بهزیستی و تشکیل جلسات متعدد در فرمانداری شهرستان تصمیم گرفته شد که جهت تقویت مشاوره پیش از ازدواج که تاثیر بسزایی در کاهش طلاق دارد، از ظرفیت‌های موجود، پتانسیل ارگان‌های وابسته به ویژه بهزیستی و همچنین از توان سازمان‌های مردم نهاد و نهاد‌های مذهبی استفاده شود.

وی گفت: امیدواریم با بهبود شرایط بیماری کرونا، مباحث پیشگیری از وقوع جرم در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی پیگیری، جلسات منظم شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل و بصورت موردی اقدامات لازم انجام و تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شود.   بیشتر بخوانید: طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور آغاز شد اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در راور با تمهیدات قضایی طالبیان در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و بهداشت عمومی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی و بیماری کووید ۱۹ در شهرستان که بسیار مهم است، در این راستا جلسه کارگروه امنیت غذایی در شورای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و ادارات دامپزشکی، بهداشت و درمان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، اتاق اصناف و... از تمامی رستوران‌ها و مراکز پخت و همچنین مراکز خرید مواد غذایی بصورت عمده و خرده بازدید به عمل آورده که آثار مطلوبی در حفظ بهداشت عمومی داشته و خواهد داشت؛ ضمنا این طرح در سال جاری با جدیت و پیگیری‌های بیشتری ادامه و قطعا نتایج مؤثری خواهد داشت.

رییس دادگستری شهرستان انار گفت: اولویت بعدی دادگستری شهرستان انار در بحث افزایش امنیت شهرستان است که در این راستا افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح شهرستان که در سال‌های قبل نصب شده، انجام و نظارت بیشتر دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قاطعانه در بعضی از جرایم هنجارشکنانه و اجرای سریع این گونه احکام احساس امنیت مطلوبی را ایجاد خواهد کرد، افزود: در مورد بعضی از جرایم که حساسیت‌های مردمی را در پی دارد حضور قضات دادگستری در محل وقوع جرم آثار مطلوبی را داشته و خواهد داشت.

طالبیان در رابطه با الگو‌های پیشگیرانه در راستای کاهش وقوع جرایم در این شهرستان نیز بیان کرد: طرح مجازات‌های جایگزین حبس و انجام خدمات عمومی بهترین دستاورد قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ است که با تصویب آیین نامه اجرایی آن روند جدی تری به خود گرفته است.

رییس دادگستری شهرستان انار ادامه داد: در بحث اشتغال جوانان نیز راه اندازی شرکت‌های تولید کننده، ترغیب و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به افزایش خطوط تولید و جذب حداکثری نیروی کار نیز تأثیر بسزایی در کاهش سرقت، بیکاری، اعتیاد و حتی طلاق و دعاوی خانواده خواهد داشت.

وی به ایجاد اتاق مشاوره در محل دادگستری شهرستان انار نیز اشاره و اظهار کرد: با ایجاد این اتاق خدمات مشاوره بصورت رایگان به مدت دو روز در هفته ارائه می‌شود و چنانچه در این زمینه تدابیری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اندیشیده و بودجه‌ای تخصیص داده شود می‌تواند در کاهش پرونده‌های خانواده به دادگستری تأثیر بسزایی داشته باشد.

طالبیان در خصوص نحوه جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های پیشگیرانه نیز تصریح کرد: به اعتقاد بنده باید فرهنگ مدارا و سازش به جای فرهنگ خشونت و انتقام در بین مردم نهادینه شود و برای نهادینه کردن این فرهنگ می‌توان از امکاناتی همچون ارسال پیامک، نصب بنر و پوستر، تهیه بروشور و ... اقدام کرد، همچنین تبلیغ و استفاده از سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی) می‌تواند در کاهش ورودی‌ها و حل اختلافات قبل از ورود به دادگستری موثر واقع شود.

وی در ادامه به ارتباط مستقیم با مراجعان به صورت برنامه ملاقات مردمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به انجام این اقدام در دادگستری انار و ارائه راهکار، این رویه هم باعث رضایت ارباب رجوع و هم به نتیجه رسیدن سریع پرونده‌ها شده ضمن اینکه از ورود پرونده‌های بعدی به دادگستری نیز جلوگیری می‌کند.

طالبیان گفت: به علاوه تبلیغ و برگزاری‌های کارگاه‌های پیشگیرانه در سطح شهرستان با همکاری نهادی مذهبی و ارگان‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان، تاثیر قابل توجهی در کاهش برخی جرائم مانند سرقت و رانندگی بدون گواهینامه رسمی و همچنین پرونده‌های خانواده داشته است.

رییس دادگستری شهرستان انار به نتایج مؤثر و آثار برنامه‌های پیشگیرانه در این شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: کمیته مشاوره پیش از ازدواج در سال ۹۸ تشکیل شده و در سال ۹۹ نیز تداوم یافته است و اقدامات این کمیته شامل دوره‌های آموزشی مشاوره قبل از ازدواج، تایید توسط مسئول کمیته مشاوره ازدواج و صدور معرفی نامه به دفترخانه ازدواج است که آثار مفیدی بر زندگی زوجین داشته و در آگاه سازی زوجین از قوانین حقوقی و مسائل سلامت روان، روانشناختی و احکامی که باعث کاهش پرونده‌های خانواده می‌شود بسیار موثر بوده است.

طالبیان در ادامه طرح‌های ابتکاری خود جهت پیشگیری از وقوع جرایم، به بازپس گیری اراضی ملی در شهرستان انار اشاره و تاکید کرد: با برخورد‌های قاطعانه‌ای که در سال‌های گذشته با متجاوزان به اراضی ملی شده است، امسال شاهد کمترین آمار پرونده‌های متشکله در این زمینه بوده ایم به طوری که به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسند و این مهم با تشکیل جلسات منظم و دوره‌ای با ادارت متولی حفظ و حراست از اراضی دولتی و ملی محقق شده است.

رییس دادگستری شهرستان انار در پایان ایجاد میز مشاوره در دادگستری انار را از دیگر اقدامات مفید این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدام در هفته قوه قضاییه و به صورت رایگان انجام شد که نتایج عالی و بازخورد خوبی برای مراجعین به همراه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم سرقت پسته دادگستری شهرستان انار پیشگیری از وقوع جرم سرقت پسته پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان با حضور رئیس کل داگستری استان فارس در کانون شهیدعسکری اداره آموزش وپرورش کازرون برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد از خدمات حجت السلام مصطفی انصاری فرد تقدیر و دکتر محمد حسن اتحاد نژاد به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون معرفی شد.

دیگر خبرها

  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان