Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزیر خارجه سوئیس با اشاره به نقش میانجیگرانه سوییس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی اضافه کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم؛ اصفهان به نصف جهان معروف است و اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

کاسیس اضافه کرد: معتقدم روابط عالی ۲ کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.

وی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر بازدیدهای خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم کرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به این شهر را در من تقویت خواهد کرد.

به گزارش فارس، ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس روز شنبه وارد اصفهان شد و دیدارش را پس از بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر با جمعی از مسوولان و استادان دانشگاه این استان آغاز کرد؛ وی صبح امروز از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (ره) و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی این شهر بازدید کرد.

وزیر امور خارجه سوییس و هیات همراه وی سپس دیداری با استادان دانشگاه صنعتی اصفهان در محل هتل عباسی اصفهان داشتند و به گفت و گو و تبادل‌نظر برای گسترش تعاملات علمی، فرهنگی و فناوری پرداختند.

دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز هماهنگ‌کننده ارتباط علمی با کشور سوییس است و پس از سفر وزیر علوم سوییس به ایران در سال ۹۷، مقرر شد محققان ایرانی و سوییسی طرح‌های مشترک ارائه کنند؛ همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه‌های سوئیس در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

وزیر امور خارجه سوئیس همچنین امروز از کلیسای وانک اصفهان بازدید و با اسقف سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه سوئیس پس از اصفهان به تهران سفر خواهد کرد و برنامه‌های رسمی وی از روز یکشنبه در تهران آغاز می‌شود که مهمترین آن جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور است؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه هفدهم شهریور در تهران میزبان کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس و هیأت همراه وی خواهد بود؛ روابط دوجانبه، تحولات منطقه و موضوعات بین‌المللی از محورهای مهم گفت وگوهای ۲ طرف است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوییس ظریف آمریکا نطنز وزیر خارجه سوئیس وزیر امور خارجه سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس یک تقلید مسخره و بی معنی از یک کنفرانس واقعی با مذاکرات جدی و تاثیرگذار است، گفت: هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند.

به گزارش بامداد دوشنبه اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس نیست که ما با وی مذاکره کنیم، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر‌هایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی و سیاستمداران این کشور‌ها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

وی در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزار‌های دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است، اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

 ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند