Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان جلسه علنی و در دفاع نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران گفت: برای ارتقا انضباط مالی و سلامت اداری در شهرداری ما نیازمند به ساماندهی امور مربوط به انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد حسابرس منتخب شورا، ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب که با تأیید شورا فعالیت می‌کنند هستیم که امروز با تصویب فرآیند بررسی نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران گام مهمی برای تقویت نظارت حین خرج شورا برخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخاب ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب در شورای شهر تهران دارای سه مصوبه پیشین است که همه این مصوبات بر مراحل انتخاب و معرفی ذی‌حساب توسط شهرداری تاکید دارند و چگونگی ارزیابی افراد معرفی شده از سوی شهرداری و نظارت و ارزیابی عملکرد این افراد در دوران ذی‌حسابی و یا قائم مقامی ذی‌حسابی مورد غفلت بوده است، همچنین پیوند میان حسابرس منتخب شورا و ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب بدون تعریف و توجه بوده است و حسابرسی از عملکرد ذی‌حساب و واحدهای ذی‌حسابی نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

فراهانی تاکید کرد: نظام نامه با استفاده از نظرات اعضا محترم کمیسیون حقوقی و نظارت و در تفاهم با کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون مشترک بررسی و نتیجه برای تصویب ارائه می‌شود، در فرآیند تدوین این نظام نامه از تجربیات خزانه داری کل کشور و دستورالعمل‌های آن در حوزه تعیین و نظارت بر عملکرد ذی‌حسابان استفاده شده است و بابهره گیری از نظرات خبرگان و متخصصان ذی‌حسابی کشور طرح تکمیل و متناسب با شرایط شهرداری تغییر یافته است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لازم به ذکر است در این نظام نامه از پیش‌نویس لایحه اصلاحیه قانون محاسبات عمومی کشور که توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شده نیز استفاده شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این نظام نامه فرآیند ارزیابی افراد پس از معرفی شهرداری، نحوه تأیید یا عدم تأیید ایشان بر اساس مؤلفه‌های تخصصی و حرفه‌ای، ارتباطشان با شورای شهر پس از انتخاب و نظارت شورا بر عملکرد ایشان و تعامل فی‌مابین حسابرس منتخب شورا و ذی‌حساب یا قائم مقامان ذی‌حساب مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: تلاش شده است تا روند امور مربوط به ذی‌حسابان به جای یک امر مقطعی و منتج از بررسی لایحه معرفی ذی‌حسابان شهرداری به یک فرآیند پیوسته تبدیل شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه نگاه مقطعی به ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب سبب شده است ما شاهد مغفول ماندن تبصره ۷ مصوبه شورا در خصوص ذی‌حسابی در شهرداری تهران باشیم.

فراهانی گفت: امیدوارم با همگرایی و اتفاق نظر شما همکاران عزیز نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران به عنوان نقشه راه تحقق وعده شورای پنجم به شهروندان در ارتقا انضباط مالی تصویب گردد تا شهروندان محترم تهرانی از دستاوردهای اجرای آن بهره مند گردند.

گفتنی است این نظام نامه با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5016731 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران مجید فراهانی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش محرم 99 ویروس کرونا شورای شهر تهران سال تحصیلی جدید آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران وضعیت راهها متروی تهران پیش بینی وضعیت هوا قوه قضاییه ترافیک پلیس راهور محسن حاجی میرزایی ذی حساب و قائم مقامان ذی حساب نظام نامه انتخاب شورای شهر تهران شهرداری تهران نظام نامه ذی حسابان ذی حسابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار درمیان از کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان در بین ۱۱ فرمانداری استان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرجامی فرد، با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس ۸ شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است، افزود: این شاخص‌های عملکردی توسط وزارت کشور به کلیه فرمانداری های کشور ابلاغ شده و در چند مرحله در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته و مرحله نهایی آن توسط مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ارزیابی و اعلام شده است. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی‌ فرمانداری فرجامی فرد گفت: «محور امنیتی انتظامی»،«توسعه و مشارکت سیاسی»،«هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی»، «عمران توسعه امورشهری و روستایی»، «مدیریت بحران»، «هماهنگی امور اقتصادی»، «زنان و خانواد»،«ارزیابی وسلامت اداری و پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندان» محورهای هشت گانه ارزیابی عملکرد ۱۴۰۱ است که توسط وزارت کشور ابلاغ و انجام شده است. 
 
وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی طبق مواد قانون ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری یک اصل مهم در راستای سنجش میزان کیفیت‌ بخشی رسالت‌ها و تحقق اهداف سازمانی است، و ارزیابی مستمر فرایندها موجب خواهد شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و تکمیل و تقویت آنها، نقاط ضعف نیز شناسایی و تدابیر لازم برای جبران آنها اتخاذ شود لذا در این راستا این فرمانداری بطور مستمر بهبود و ارتقای عملکردها و تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف را در دستور کار خود قرار داده است. 

فرماندار درمیان تصریح کرد: فرمانداری درمیان در محورهای متعدد موفق به بهبود و ارتقا شاخص‌های عملکردی نسبت به سال های گذشته شده که جا دارد از پشتیبانی های استاندار محترم، معاونین و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی قدردانی نمایم.

فرجامی فرد افزود: بی‌شک تحقق این موفقیت مهم بدون همراهی مردم شریف شهرستان دارالتقریب درمیان و اهتمام و تلاش مجدانه همه کارکنان فرمانداری و بخشداری‌ های تابعه در انجام امور محوله و همکاری همه جانبه مجموعه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان میسر نمی‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست