Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دستور سوم در جلسه دویست و سی و چهارم شورای شهر تهران به بررسی یک فوریت طرح «اصلاح رویه‌ها و فرایندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان» پرداخته شد. این طرح با ۱۸ رأی از مجموع حضار به تصویب رسید.

همچنین ارائه یک فوریتی طرح هوشمند سازی یارانه‌های شهرداری تهران که از طرف بهاره آروین مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح «هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران» گفت: این طرح به امضای ۱۱ نفر از اعضای شورا رسیده است و درخواست ما این است که یک فوریت آن به رأی گذاشته شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران ادامه داد: همانطور که مطلع هستید ما در شهرداری یارانه‌های مختلفی پرداخت می‌کنیم. مثلاً در حوزه حمل و نقل عمومی یا حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به درستی یارانه‌هایی را پرداخت می‌کنیم اما این یارانه‌ها لزوماً به دست اقشار هدف نمی‌رسند و این منجر به هدر رفت منابع می‌شود.

وی افزود: متأسفانه اکنون شرایط به گونه‌ای است که یارانه کسی که هرروز از مترو استفاده می‌کند در قیاس با کسی که اگر سالی یک بار ماشینش خراب شود مجبور به استفاده از مترو می‌شود یکسان است. در صورت هوشمندسازی و هدفمندسازی این حوزه می‌توانیم یارانه‌ها را به دست اقشار آسیب‌پذیر جامعه برسانیم.

آروین با اشاره به درگاه واحد شهروندی در سامانه «تهران من» بیان کرد: این درگاه اکنون فراگیر شده است و به کمک آن این امکان را داریم که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند سازیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کمیته شفافیت در این رابطه از شهرداری لایحه خواسته‌ایم اما درخواست یک فوریت آن به این دلیل است که می‌خواهیم در بودجه امسال مدنظر قرار گیرد. اگر دوستان موافق ضرورت و فوریت این بحث باشند، با توجه به اینکه کمیته شفافیت به همراه شهرداری کار زیادی روی آن انجام داده است، خدمت مدیریت شهری برای شهروندان ملموس می‌شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تاکید کرد: اقشار آسیب‌پذیر صدایی ندارند و به همین دلیل تحقق این هدف برای سال آخر شورا دستاورد مفیدی خواهد بود.

در نهایت یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران با ۱۶ موافق از مجموع ۱۹ نفر از حاضران به تصویب رسید.

کد خبر 5016747 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: بهاره آروین سامانه تهران من شهر هوشمند سامانه 137 وزارت آموزش و پرورش محرم 99 شورای شهر تهران ویروس کرونا سال تحصیلی جدید آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران وضعیت راهها متروی تهران پیش بینی وضعیت هوا قوه قضاییه ترافیک پلیس راهور محسن حاجی میرزایی یارانه های شهرداری تهران کمیته شفافیت یارانه ها یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، از اقدامات گسترده این شرکت در راستای مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و ارائه خدمات نوین به مشترکان خبرداد. وی با اشاره به تست و بازرسی ۱۴۲هزار کنتور برق در سال ۱۴۰۲، گفت: در این طرح ۲۳هزار کنتور معیوب شناسایی و تعویض شد که منجر به بازگشت ۳۲ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق و صرفه‌جویی قابل توجه در منابع ملی و هزینه‌های مشترکان شد.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف ۳هزار انشعاب غیرمجاز در این بازدیدها خبرداد و افزود: با متخلفان مطابق قانون برخورد قانونی صورت گرفته و ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش بازگشت.حسینی کارنامی، هوشمندسازی ۸۰درصدی مشترکان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این اقدام با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شد و نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه‌سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.وی ادامه داد: هوشمندسازی در بخش‌های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل‌پذیری پست‌های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از ثبت اطلاعات ۲۳هزار مشترک دارای کنتور هوشمند و امکان دسترسی برخط به این اطلاعات خبر داد و گفت: این اقدام به مشترکان این امکان را می‌دهد که به طور لحظه ای از میزان مصرف برق خود مطلع شده و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.حسینی کارنامی با تقدیر از تلاش و تعهد همکاران این شرکت، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه‌گیری در سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده تلاش و تعهد بی‌وقفه این شرکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه‌جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت‌المال است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟