Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته حتی رسانه‌های رسمی نیز با ارجاع به نوشته‌ای مجازی، خبر جعلی تغییر جنسیتی یکی از بازیگران سینما را به تیتر خود تبدیل کردند و مایه تعجب مخاطبان شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «سلبریتی» کلیدواژه پر رنگ و لعاب و البته پرحاشیه و پرزرق و برق فضای مجازی است که هر جایی نیز برای جذب مشتری و نه حتی مخاطب، سعی می‌کند به گوشه‌ای از خبرهای حول آن چنگ بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود «دروازه‌بانی» بر رسانه‌های مجازی که از آبشخور فضای مجازی تزریق می‌شوند، حتی گاه چنان هرج و مرجی را وارد «مقوله خبر» می‌کند که رسانه‌های جمعی نیز فریب می‌خورند و به راحتی به دام فیک‌نیوزهای این نوع کانال‌های مجازی می‌افتند.

شاید یکی از عجیب‌ترین و به روزترین حواشی سوار شده بر جریان اصلی حواشی سلبریتی‌ها به تیتر «تغییر جنسیت محمدرضا فروتن» برمی‌گردد که البته چیزی جز دروغ هم نبود.

شب گذشته حتی رسانه‌های رسمی با ارجاع به نوشته‌ای توئیتری، این اتفاق را گاه خبری و گاه به شکل سوالی به تیتر خود تبدیل کردند و مایه تعجب مخاطبان شدند. هرچند شوخی‌های مجازی با این اتفاق غیرواقعی نیز به سرعت مورد اقبال کانال‌های اینترنتی قرار گرفت و دوباره نبوغ فعالین این فضای را به نمایش گذاشت!

این تیتر به اصطلاح خبری بالاخره پس از چند ساعت توسط افرادی که خود را وکیل محمدرضا فروتن و البته از سوی خود او، با واکنش مواجه و تکذیب شد.

نکته عجیب فریبی است که حتی رسانه‌های اصلی، از این دست حاشیه‌سازی‌ها می‌خورند و شاید اینها نیز برای جذب مخاطب بیشتر در تلاش هستند با وصله‌پینه شدن به فیک‌های مجازی در دام آنان می‌افتند؛ بی‌آنکه تلاش شود در ادامه واقعیت ماجرا را از منابع اصلی دریافت کنند.

«سواد رسانه‌ای» به عنوان برچسب این سال‌های تحرکات فضای مجازی، به دلیل نبود راهکارهای جدی برای آموزش مخاطب و گویا رسانه‌ها به نظر تنها در حرف و کلام باقی مانده و یعنی جنبه عملیاتی ندارد. همچنان که در همهمه و رقابت کانال‌های مجازی، این دست سوژه‌ها همیشه محل جدل و تیترزنی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: فضای مجازی محمدرضا فروتن رسانه های جمعی سلبریتی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند