Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، تمام محموله‌های برنج وارداتی موجود در بنادر که تا قبل از ۳۱ مردادماه امسال وارد بنادر و گمرکات کشور شده‌ و دارای قبض انبار یا اعلامیه ورود هستند، بدون هیچگونه محدودیتی تخصیص و تامین ارز خواهند شد.

ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب کرد که ترخیص و توزیع تمام محموله‌های برنج تخصیص و تامین ارز شده قبل از ۳۱ مردادماه امسال، بلامانع بوده و مشمول ممنوعیت فصلی واردات برنج نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس این مصوبات، تامین ارز و ترخیص محموله‌های برنج مربوط به ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران شامل ممنوعیت فصلی نیستند.

پیش از این از سوی گمرک اعلام شده بود که از ابتدای سال جاری حدود ۴۹۷ هزار تن برنج وارداتی از گمرکات کشور ترخیص شده است و بخشی که در صف تأمین ارز قرار دارند به صورت درصدی ترخیص شده است که با همین ترخیص درصدی بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج وارداتی دپو شده هنوز در گمرکات کشور موجود و ترخیص نشده است که برای ترخیص نیاز به صدور و ارائه اعلامیه تأمین ارز از سوی صاحب کالا و بانک دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت واردات برنج ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت واردات برنج ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت واردات برنج ستاد تنظیم بازار تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود