Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه، یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت و احمد مسجد جامعی به عنوان پیشنهاد دهنده این لایحه در دفاع از آن، گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد بروز سوانحی که منجر به مجروح یا کشته شدن کارگران خدمات شهری شده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که حوادث اخیر سبب از بین رفتن جان کارگران شده است، گفت: بر اساس این طرح، شهرداری تهران ظرف سه ماه موظف است که لایحه‌ای ارائه کند تا با یک کار کارشناسی بر نحوه وقوع سوانح، موجب اصلاح رویه‌ها شود.

وی با بیان اینکه ما برای همه اصناف «خانه» ساختیم اما برای پاکبانان، رانندگان تاکسی و شرکت واحد اتوبوسرانی خانه‌ای نداریم؛ گفت: چرا ما خانه پاکبان به مانند خانه نویسندگان نداریم که لازم است در این طرح علاوه بر اصلاح رویه‌های حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری، در مورد ارائه خدمات فرهنگی نیز چاره‌اندیشی شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون اعلام نظر موافق یا مخالف، یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان را به تصویب رساندند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین جزئیات یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران را روی میز بررسی خود قرار دادند و بهاره آروین به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح در دفاع از یک فوریت آن، گفت: ما در شهرداری تهران یارانه‌های مختلفی را در حوزه حمل و نقل، فرهنگی و هنری و غیره ارائه می‌کنیم که اقدامی شایسته است. اما لزوما این یارانه‌ها به دست افراد نیازمند نمی‌رسد و منابع دچار هدررفت می‌شوند.

وی با بیان این که می‌توانیم از طریق سامانه «تهران من» یارانه‌ها را هوشمندسازی کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر ما بین افرادی که هر روز از مترو استفاده می‌کنند با افرادی که سالی یک بار از آن استفاده می‌کنند تفاوتی قائل نیستیم و برای افراد فعال در حوزه شهری که مدام با تماس با سامانه ۱۳۷ مشارکت فعالی در اداره شهر دارند به یک نحو برخورد می‌کنیم؛ در حالی که می‌توان با هوشمندسازی یارانه‌ها به این افراد کمک کرد.

آروین افزود: البته ما فقط در این طرح شاخص‌ها و اصول را مشخص می‌کنیم و شهرداری باید در قالب یک لایحه هوشمندسازی یارانه‌ها را مشخص کند.

وی افزود: این طرح با قید یک فوریت ارائه شده تا بتوانیم در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ به شهرداری تهران این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون اعلام نظر موافق یا مخالف به یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌ها رای مثبت دادند.

بر طبق این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تصمیمی دیگر و با رأی خود در سمت‌های خود در کمیسیون‌های تخصصی ابقا شدند.

کد خبر 546697 برچسب‌ها خدمات شهری شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری شورای شهر تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران اصلاح رویه ها یک فوریت طرح خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد