Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، از تولید، تامین و پخش بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه از شبکه اشراق طی دهه اول محرم امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، سیدمحسن لطیفی با اشاره به عزاداری مخلصانه و توام با بصیرت مردم ولایت‌مدار استان زنجان گفت: عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای‌شان تار و پود همه شیعیان طنیده شده ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی مومنان بر اساس آموزه‌های قرآنی، امسال مردم مومن استان زنجان در عزاداری‌ها، جلوه‌های بی‌بدیل خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال با توجه به شرایط حاکم و تلاش همکاران خدوم مرکز در بخش‌های مختلف تولیدی و پشتیبانی، در دهه اول محرم بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه تولید، تأمین و پخش شد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی مدون این مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان و لزوم انعکاس رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداران حسینی از شبکه اشراق، تصریح کرد: امسال شبکه اشراق به مثابه حسینیه‌ای در وسعت جغرافیای استان همراه با مردم ولایت‌مدار زنجان، عزادار سیدالشهدا (ع) بود و به طرق مختلف رسانه‌ای، پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس کرد.

رئیس رسانه استانی با قدردانی از خطبا، مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی مدیریت کرونا در برگزاری مراسم عزاداری محرم، ادامه داد: در حوزه سیما، با برنامه‌ریزی صورت گرفته ائمه جمعه، واعظان و مادحان هیئات حسینی کل استان در رسانه استانی حضور پیدا کردند و در مجموع بیش از ۱۳۵۰ دقیقه برنامه از استودیوی حسینیه اشراق با حضور این قشر پخش شد.

لطیفی اظهار کرد: پوشش بزرگ‌ترین کاروان کمک‌های مومنانه حسینیه اعظم، خیمه‌گاه، شور و شعور حسینی، قرار شب، محرم‌نواسی و پخش زنده اجتماعات عزاداری، از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام بود که با احتساب سایر برنامه‌های روتین و تامینی، در مجموع به مدت ۷۱۴۰ دقیقه به سمع و نظر مخاطبان شبکه اشراق رسید.

وی یادآور شد: شبکه استانی صدا نیز در قالب برنامه‌های ایشیقلی یول، آوای وصل، حسین عاشقلری، خیمه، حسینین عزاسی، یک پیام یک نوا و حسین نواسی در کنار پخش زنده اجتماعات عزاداری و سایر برنامه‌های روزمره و تامینی در مجموع به مدت ۹۷۲۰ دقیقه همراه با شنوندگان بود.

رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونت‌های خبر و فضای مجازی، عنوان کرد: معاونت خبر مرکز با تهیه و ارسال ۳۰۶ مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفت‌وگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم در مجموع به مدت ۱۰۶۴ دقیقه پوشش داد.

وی ضمن قدردانی از ائمه جمعه و جماعات، هیئات حسینی و مادحانی که با نصب‌العین قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب، با رعایت مفاد بهداشتی پیشگیری از بیماری کووید - ۱۹ در پوشش حماسی این مراسم، رسانه استانی را یاری کردند، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان علی‌رغم وجود کمبودها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی، با به‌کارگیری همه تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره‌گیری از دو واحد سیار تلویزیونی، واحد SNG، مایکرو ویو پرتابل، دو دستگاه دوربین پرنده، یک فروند بالگرد، چندین کیلومتر کابل‌گذاری صدا و تصویر و بهره‌گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری برای تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم خود، تلاش کرد صحنه‌های بی‌بدیل عشق و ارادت مخلصانه مردم مومن استان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعکس کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان محرم 99 دقیقه برنامه رسانه استانی شبکه اشراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری به افق فلسطین

  ازجمله این‌که همچنان مخاطبان بسیاری ضمن تشکر از تولید و پخش برنامه‌های «زندگی پس از زندگی» و «محفل»، بیان کرده‌اند که منتظر تولید سری جدید این برنامه‌ها هستند. همچنین درخواست کردند عوامل این دو برنامه در ۱۶۲ حضور پیدا کرده تا بتوانند به صورت مستقیم و بی‌واسطه با آنها گفت‌و‌گو کنند. در کنار این دو برنامه؛ «به احترام خدا»، «به افق فلسطین» و «رستگاری» جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌هایی بود که به این سامانه ارسال شد. 

به احترام خدا
جالب است بدانید میان برنامه کوتاه چند دقیقه‌ای «به احترام خدا» جزو پرتکرارترین کلیدواژه‌های پیامک‌های مردمی است که حدود ۵۰ بار تکرار شده. این میان‌برنامه در ماه رمضان روی آنتن می‌رفت و به موضوعات مختلفی از جمله: مهارت‌های تذکر به روزه‌خواری، تقوای فردی و اجتماعی، گناه علنی و بلوغ و افطاری ساده می‌پرداخت. در کنار تشکر از تولید و پخش این میان‌برنامه، مخاطبان تمایل به بازپخش آن هم داشتند. 
 
آن‌سوی مرگ
باوجود این‌که ماه رمضان به پایان رسیده است اما همچنان برنامه زندگی پس از زندگی پیامک بسیاری از مخاطبان را شامل می‌شود. آنها از تولید و پخش این برنامه تشکر کرده‌اند و انتظار دارند این برنامه در ماه رمضان سال‌های بعد هم ساخته و روی آنتن برود. از طرفی اجرای عباس موزون، مورد توجه‌شان قرار گرفته و اغلب نگاه‌شان به سوژه‌ها و مهمان‌هایی که به این برنامه آمدند هم مثبت بوده است. همچنین تمایل به ارتباط مستقیم با عباس موزون در سامانه ۱۶۲ دارند و درخواست داشته‌اند که این مجری و کارشناس از طریق این سامانه پاسخگوی مستقیم مردم باشند.
 
«رستگاری» در شبکه دو
سریال «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در ماه رمضان از شبکه دو پخش می‌شد. این مجموعه به خاطر محتوا و مضمون ماورایی که داشت و از تکنیک‌های جدید برای ساخت برخی سکانس‌های این سریال استفاده شد، توانست نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. از این رو در پیامک‌هایی که مخاطبان به این سامانه ارسال کرده‌اند، از پخش این سریال تشکر کرده و همچنین بازی محمود پاک‌نیت مورد توجه‌شان قرار گرفته است. رستگاری نخستین تجربه ده‌نمکی در ساخت سریال ماورایی بود که هم نظرات مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و هم با برخی نکات منفی هم روبه‌رو شد. با این‌حال این سریال هم جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها محسوب می‌شود.
 
در «جریان» بمانید
یکی از برنامه‌هایی که پخش آن مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است، برنامه «جریان» شبکه یک است. این برنامه که به صورت زنده در روزهای زوج با اجرای علیرضا زادبر پخش می‌شود، برنامه‌ای در حوزه مسائل سیاسی است که به بررسی تحولات کشور از منظر راهبردی می‌پردازد. در پیامک‌های بسیاری بیننده‌های برنامه از پخش آن تشکر کرده بودند و به یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در پیامک‌ها تبدیل شد.
 
ساعت به افق فلسطین
عوامل برنامه «به افق فلسطین» به‌تازگی در ۱۶۲ حضور پیدا کرده و به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کردند و به سؤالات آنها پاسخ دادند. این برنامه که از شبکه افق پخش می‌شود، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. از این رو یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها مربوط به این برنامه است که از عوامل برنامه و رویکرد و گفت‌وگوهایی که دارند تشکر شده است. همچنین از سازندگان این برنامه خواسته شده همچنین به تولید آن ادامه دهند و از شخصیت‌ها و چهره‌های مهم دیگری به‌عنوان مهمان در برنامه دعوت کنند.

در خواست بازپخش «بازپرس»
یکی از درخواست‌هایی که مخاطبان رسانه‌ملی داشتند، بازپخش سریال‌های پلیسی امنیتی چون «بازپرس» و «گاندو» است. بازپرس به کارگردانی احمد معمی ساخته شده و ماجرای این سریال درباره یک بازپرس به نام صدراست که در جریان یک قاچاق اقتصادی بزرگ قرارگرفته و به‌دنبال سرنخ‌ها، این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانتخوار می‌رسد و چند ماجرای دیگر به‌دنبال این ماجرا اتفاق می‌افتد. 

با هم بخندیم
یکی از گونه‌های جذاب سریال‌سازی برای مخاطبان تلویزیون، مجموعه‌های طنز است. از این‌رو همواره سریال‌های طنز جزو آثار پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شود. در این میان برخی سریال‌های طنزی که در سال‌های گذشته پخش شده‌ همچنان مورد توجه مخاطبان است و درخواست پخش آن را دارند. به‌عنوان مثال در پیامک‌های بسیاری به پخش مجموعه‌های «خنده بازار»و«افسانه هزارپایان» اشاره شده و درخواست بازپخش این مجموعه‌ها را داشتند. همچنین از برنامه «هموطنز» و اجرای کامران تفتی و از سازندگانش که اقدام به تهیه و تولید چنین برنامه‌ای داشتند هم بسیار تشکر شده است. در ادامه عده‌ای هم درخواست پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری را از شبکه نمایش داشتند. از جمله فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا...(ص)‌» به کارگردنی مجید مجیدی و همچنین فیلم‌های سینمایی جنگی خارجی و فیلم‌هایی که در دهه ۶۰ در حوزه دفاع‌مقدس ساخته و اکران می‌شد. در پایان نیز از نشست‌های خبری شبکه خبر‌۲ تشکر بسیاری شده‌است.


دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • رستگاری به افق فلسطین
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود