Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:33:52 GMT

آگهی دروغینی که کار دست مردم داد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۰۹۶

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در زمینه این پرونده گفت: با شکایت چند نفر مبنی بر مشاهده آگهی رهن و فروش منزل، در یکی از سایت‌های واسطه‌گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: این شهروندان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش و یا رهن منزل برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی برای انجام مقدمات بستن قرارداد با متقاضی درخواست واریز مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه به حساب خود می‌کند که متهم پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن شکات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سلیمانی افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأموران متوجه شدند که متهم این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: فروش باغ و ویلا، اجاره منزل و غیره  استفاده می کرده است.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری از سه نفر به مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال اعتراف کرد و هدف خود را از درج آگهی، کلاهبرداری و کسب درآمد عنوان کرد؛ همچنین وی در اظهارات خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

کشف ۸۴ تن نهاده دامی قاچاق 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۸۴ تن نهاده دامی و ۴ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق در شهرستان "کنگاور" خبر داد و گفت: ماموران انتظامی "کنگاور" حین گشت زنی در ورودی و خروجی شهر به ۴ دستگاه کامیون باری که با فاصله مشخصی از یکدیگر در حال تردد بودند، مشکوک شدند.

وی ادامه داد: ماموران پس از توقیف و بازرسی از آنها ۸۴ تن نهاده دامی شامل ۶۹ تن سویا و ۱۵ تن ذرت همراه با ۴ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق کشف کردند.

سردار جاویدان همچنین ارزش محموله قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۴ نفر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از یک باغ

سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی باغی در اسلامشهر و کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با دریافت اخبار و اطلاعاتی در خصوص دپوی کالای قاچاق در باغی بررسی موضوع‌ در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: ماموران پس از شناسایی محل دپو کالای قاچاق در باغی در اسلامشهر با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل، بیش از ۳ هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق را کشف کردند.

به گفته سردار خانچرلی، ارزش کالای قاچاق کشف شده، توسط کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد  شده  و یک نفر نیز در این زمینه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین از کشف ۵۷ تن مواد اولیه ساخت رنگ های ساختمانی و خودرویی قاچاق در شهرستان ملارد خبر داد.

سردار خانچرلی با اشاره به جزئیات این خبر گفت: با به دست آمدن اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت مشکوک یک شرکت وارداتی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان ملارد  ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه و شناسایی انبار شرکت، ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل ۲ هزار و ۷۹۳ کیسه ۲۰ کیلویی مواد اولیه ساخت رنگ های ساختمانی و خودرویی قاچاق کشف کردند.

سردار خانچرلی با اشاره به کشف ۵۷ تن مواد اولیه ساخت رنگ های ساختمانی و خودرویی قاچاق بیان داشت: برابر نظر کارشناسان، ارزش کالای قاچاق مکشوفه، ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده و در این خصوص یک نفر دستگیر و شرکت مذکور برابر دستور مقام قضائی پلمب شد.

۲۵ تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵ تن روغن خوراکی قاچاق به ارزش ۱۷میلیارد ریال در شهرستان میناب خبر داد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران مستقر در ایست و بازرسی "چغازردی" شهرستان میناب حین کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودرو  ۲۵  تن روغن خوراکی فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند.  ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است، در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۴ تن توتون و تنباکو قاچاق در تهران

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن توتون و تنباکو قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در مرکز تهران خبر داد.  در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی توتون و تنباکو در انبار یک واحد صنفی در حوالی دروازه شمیران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از ماموران این پلیس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و در بررسی های اولیه صحت خبر را تایید و هویت مالک انباری نیز شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از انباری واحد صنفی اخذ شد، تصریح کرد: روز گذشته تیمی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند مالک انباری را دستگیر کنند.

سردار هداوند تصریح کرد: در بررسی های انجام شده از داخل انباری ۴ تن توتوتن و تنباکو فاقد فاکتور و مجوزهای قانونی و گمرکی کشف و متهم در همان تحقیقات اولیه به جرم انتسابی معترف شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این اقلام را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطر نشان کرد: با دستور قضائی انبار موصوف پلمب شد.  پس از تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

برچسب‌ها کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فتا فرمانده انتظامی غرب استان تهران میلیارد ریال برآورد دستور کار کالای قاچاق بررسی موضوع قاچاق کشف کشف کردند قرار گرفت پلیس فتا کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی

سردار بهدانی فردفرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

وی، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.

سردار بهدانی فرد، اظهار داشت: خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 

سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

جمعی از اعضای جبهه فرهنگی یزد با حضور در دفتر فرماندهی انتظامی استان، از اجرای طرح نور حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه