Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اذعان کرد که منتشرنشدن آمارنامه دارویی موجب عدم شفافیت در بازار دارویی کشور می‌‌شود و از انتشار این آمارنامه در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره زمان انتشار آمارنامه دارویی، گفت: در حال پیگیری برای رفع مشکلات آمارنامه‌‌ هستیم و سعی می‌‌کنیم ظرف ماه‌‌های آینده آن را منتشر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم انتشار آمارنامه باعث سردرگمی واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو نمی‌‌شود، تصریح کرد: آمارنامه باید بر اساس یک سبک و سیاق مشخص منتشر شود؛ شرکت‌‌های پخش در این زمینه همکاری نمی‌‌کنند، به همین دلیل برخی مشکلات ایجاد می‌‌شود و ما منتظریم این مشکلات برطرف شود تا آمارنامه‌‌ را منتشر کنیم. شرکت‌‌های واردکننده نیز به دلیل آن‌‌که آمار و حجم بازار را خودشان می‌‌دانند مشکلی در این زمینه ندارند.

محمدی ادامه داد: به شرکت‌‌های واردکننده در صورتی مجوز واردات داده می‌‌شود که تولید داخلی یک دارو وجود نداشته باشد و برای آن دسته از داروهایی که تولید داخلی ندارند نیز خودمان به شرکت‌‌های واردکننده می‌‌گوییم چه میزان دارو وارد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم انتشار آمارنامه دارویی موجب عدم شفافیت در بازار دارویی می‌‌شود یا خیر، اذعان داشت: عدم انتشار آمارنامه دارویی باعث عدم شفافیت می‌‌شود؛ البته بنده مدت کوتاهی است که به مدیریت امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو منصوب شده‌‌ام و نمی‌‌توانم پاسخگوی عملکرد مدیران قبلی باشم اما قول انتشار آمارنامه دارویی را در آینده نزدیک می‌‌دهم.

اجرای "نسخه‌‌نویسی الکترونیک" باعث جلوگیری از تقویت بازار سیاه دارو و کاهش هزینه‌های بیمه‌گرانانتقاد انجمن داروسازان از روند فعلی نسخه‌پیچی الکترونیکخدمات "دوراپزشکی" بار مراجعه به مراکز درمانی را کاهش می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجارت دارو وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تجارت دارو وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو عدم شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ