Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلار ۲۲ هزار و ۴۵۲ تومان، معرفی متخلفان اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌ حمل و نقل، نظام تأمین مالی درستی برای تعاونی ها تعریف نشده است، اجرای سند توسعه تعاون، کند است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه شبستان به شرح زیر است:

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان/دلار ۲۲ هزار و ۴۵۲ تومان

امروز (یکشنبه 16 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 101 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1933 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 468 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 11 میلیون تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 379 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 650 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 750 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

امروز (یکشنبه 16 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 452 تومان، یورو 26 هزار و 644 تومان، پوند 32 هزار و 737 تومان، درهم امارات 6710 تومان، یوان چین 3614 تومان و لیر ترکیه 3329 تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 15 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 106 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1933 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 474 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 700 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 86 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 560 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 170 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 720 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

همچنین روز گذشته (یکشنبه 15 شهریور) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 452 تومان، یورو 26 هزار و 652 تومان، پوند 32 هزار تومان و 284 تومان، درهم امارات 6627 تومان، یوان چین 3572 تومان و لیر ترکیه 3285 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها ثابت ماند.

 

متخلفان اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌ حمل و نقل معرفی می‌شوند

نهمین نشست شواری هماهنگی حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاونان ستادی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مدیران تمام دستگاه‌های زیرمجموعه به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست شرکت داشتند.

در ابتدای این جلسه شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین اخبار کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه داد که در این گزارش بر رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در تمامی حوزه‌های حمل و نقل تاکید شد.

همچنین در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل منطقه‌ای توسط دفتر توسعه بین‌الملل ارائه شد.

در بخش دیگری از این جلسه محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تحلیلی از آثار اقتصادی و خسارات ناشی از شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل و نقل دریایی کشور به سمع و نظر حاضران این نشست رساند.

حمل و نقل سبز دیگر موضوعی بود که توسط دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری مل و نقل گزارشی از آن ارائه و در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط وزارت راه و شهرسازی یک تکلیف به شمار می‌آید، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه وظیفه نظارتی داشته و طبق قانون و مقررات برای متخلفان مجازات در نظر گرفته شده است.

 

نظام تأمین مالی درستی برای تعاونی ها تعریف نشده است

حجت ورمرزیار شب گذشته (شنبه 15 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بخش تعاون باوجود همه تلاش ها به دلایل مختلف پیشرفت لازم را نداشته است.

 

کارشناس کشاورزی با طرح این سؤ​ال که چند درصد تعاونی ها برای جذب نقدینگی های سرگردان وارد بورس اوراق بهادار شده اند افزود: نظام تأمین مالی درستی برای تعاونی ها تعریف نشده است.

 

وی گفت: تعاونی ها باید بر اساس برنامه 65 درصد سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور را انجام می دادند اما این موضوع محقق نشده است.

 

این کارشناس کشاورزی افزود: تعاونی ها به درستی شکل نگرفته است و فقط برای دریافت امتیازها تشکیل شده اند.

 

ورمرزیار گفت: برای عرضه تولیدات تعاونی های کشاورزی، نظام معیوبی وجود دارد و این تعاونی ها جایی برای عرضه مستقیم محصولات خود ندارند.

 

 

ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد

محمد اولاد شب گذشته (شنبه 15 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: افرادی که وارد تعاونی های مسکن می شوند بیشتر برای استفاده از رانت این تعاونی هاست زیرا جنس تعاونی مسکن با تعاونی های دیگر متفاوت است.

 

کارشناس مسکن گفت: برخی برای خانه دار شدن وارد تعاونی مسکن می شوند اما برخی برای استفاده از تسهیلات و سود این تعاونی ها به عضویت آن در می آیند.

 

اولاد افزود: تعاونی های مسکن با تعاونی های مسکن مهر متفاوت است و ماهیت کلی تعاون در بخش مسکن با اهداف آن تعارض دارد.

 

اجرای سند توسعه تعاون، کند است

ماشاء الله عظیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به روند تدوین سند توسعه تعاون افزود: اتاق تعاون؛ بازوان مشورتی دولت در تدوین طرح ها و آیین نامه ها است اما نمایندگان حقیقی این اتاق در تدوین این برنامه ها حضور ندارند.

 

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در بخش کشاورزی، 50 درصد تولید بر عهده تعاونی هاست اضافه کرد: بسیاری از مصوباتی که روی زمین می ماند و قابلیت اجرا ندارد به علت مشورت نکردن با مردم و کسانی است که درگیر این تصمیم سازی ها هستند.

 

عظیمی گفت: هر جا تعاونی ها توسعه یافته اند در نهادهای مالی و روش های تأمین مالی آنها تحول ایجاد شده اما در کشور ما قیمت مواد اولیه غیرقابل پیش بینی است و تأمین منابع مالی تعاونی ها از بانک ها با دشواری انجام می شود.

 

وی افزود: برای ورود تعاونی ها به بازار سرمایه، سازمان بورس موظف شد ساختار خود را برای ورود تعاونی ها تغییر کند و این موضوع در دستور جلسه شورای عالی بورس قرار دارد.

 

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: درباره نهادسازی، با پاسخگویی غیرقانونی برخی دستگاه ها روبرو هستیم.

 

عظیمی اضافه کرد: زمینه فعالیت تعاونی ها را دولت تعیین می کند و بین قیمت تولید و عرضه محصولات تعاونی ها فاصله وجود دارد که اینها از جمله مشکلات بخش تعاون است/.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار شیوه نامه های بهداشتی وزارت راه و شهرسازی سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون تومان ارزشگذاری سند توسعه تعاون گرم طلای هزار تومان تأمین مالی تعاونی ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا موارد اصلاحی میزان حرایم تعیین شده در دستورالعمل مربوط به رعایت حرایم بهداشتی بین واحدهای دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تا تاریخ ٣۱ فروردین ۱۴۰۳ تعیین و در درگاه ملی مجوزها اعمال کند و بر این اساس از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغیه رییس سازمان دامپزشکی درباره حرایم بهداشتی دامی برای فعالان اقتصادی لازم الاجرا نیست.

به دنبال این مصوبه بود که در پایان فروردین ماه مجتبی نوروزی، اعلام کرد که سازمان دامپزشکی حذف قانون سابق فواصل و حرایم بهداشتی اعلام و آن را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین اعلام کرد که از امروز، مجوز کسب و کارهای حوزه دامپزشکی بر اساس دستورالعمل جدید فواصل بهداشتی، صادر خواهد شد.

به گفته وی بعد از ۵۰ سال قانون فواصل بهداشتی بازنگری شد و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این حوزه به سرانجام رسید.

بر اساس آمارها، بیش از ۴ هزارو ۴۰۰ متقاضی مجوز کسب و کار تولیدات دامی به دلیل آنچه فواصل و حرایم بهداشتی اعلام می‌شد، بلاتکلیف مانده بودند.

محمدمهدی صفری، کارشناس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار در خصوص ورود این مرکز به موضوع حرایم و فواصل بهداشتی دامپزشکی می‌گوید، آغاز مطالعه و بررسی این موضوع مرکز پایش محیط کسب و کار ابتدا با گزارش‌ها و شکایت مردمی بود؛ مردم تماس می‌گرفتند، نامه می‌فرستادند و گلایه داشتند که می‌خواهیم مجوز بگیریم اما سازمان دامپزشکی مانع مجوز می‌شود، می‌گوید حریم را رعایت نکردید.

به گفته وی بر اساس بررسی های این مرکز، ۴ هزار و ۴۰۰ مجوز کسب و کار در طول ۵ سال یعنی سال های ۹۷ تا ۱۴۰۱ فقط به دلیل عدم رعایت حریم بهداشتی رد شدند؛ یعنی ۴ هزار و ۴۰۰ فعال حوزه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته به اینها با انگیزه می خواستند کسب و کاری را شروع کنند اما به در بسته خوردند.

وی با اشاره به چند نوبت نامه نگاری با وزارت جهاد کشاورزی از سوی مرکز و سپس نامه وزیر اقتصاد به وزیر وقت کشاورزی و طرح این مشکل و درخواست اصلاح آن یادآور شد: بالاخره در آبان ماه سال گذشته جلسه‌ای تشکیل شد و قول اصلاح در این خصوص داده شد.

گفتنی است در خصوص حرایم و فواصل بهداشتی ماده ۱۹ قانونی که مصوب ۵۳ سال پیش یعنی سال ۱۳۵۰ است الزاماتی تعیین و در سال ۱۳۵۱ آیین نامه آن در هیأت وزیران وقت مصوب می‌شود اما در سال ۱۳۸۸ در قانون نظام جامع دامپروری مقرر می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل دیگری را تدوین کند اما این دستورالعمل گرچه در سال های بعد نوشته شد اما به تایید هیات وزیران نرسید و لذا مبنا همان قانون بیش از ۵۰ سال پیش بود.

کد خبر 6092493

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون