Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیته پیگیری امور انتخابات تهران برگزار شد، تشکیل جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس، موضوع بدهی انگلیس ربطی به آزادی زاغری ندارد، تصمیمات گرفته شده در استان خوزستان با نظارت مستمر مجلس پیگیری می شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نشست کمیته پیگیری امور انتخابات تهران برگزار شد، تشکیل جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس، موضوع بدهی انگلیس ربطی به آزادی زاغری ندارد،  تصمیمات گرفته شده در استان خوزستان با نظارت مستمر مجلس پیگیری می شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۶ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست کمیته پیگیری امور انتخابات تهران برگزار شد

نخستین جلسه کمیته پیگیری امور انتخابات به ریاست معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری این کلانشهر برگزار شد. «عیسی فرهادی» در این جلسه به آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف در امر برگزاری انتخابات تاکید کرد تا انتخابات ۱۴۰۰ به صورت باشکوه و پرشور و در فضایی آرام برگزار شود.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات به صورت همزمان در این حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، باید با حساسیت بیشتر و با ایجاد شرایط بهتر، زمینه برای انتخابات سالم و رقابتی در کلانشهر تهران فراهم شود.

 
«فرهادی» همچنین اظهار داشت: تمام تلاش خود را به عنوان مجری انتخابات باید به کار بگیریم تا با رعایت قوانین و مقررات انتخابات، زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در این کارزار فراهم شود. 


در ادامه این جلسه نیز اعضای کمیته نکته‌نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند و پس از بررسی و تبادل‌نظر در این خصوص، فرماندار تهران مصوبه‌های جلسه را ابلاغ کرد.

 

جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس تشکیل می‌شود

عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات (مجلس شورای اسلامی) فردا با حضور اعضا تشکیل خواهد شد. استماع گزارش معاون اجرایی و انتخابات راجع به اقدامات نظارتی از جمله دستورات آن خواهد بود./

 

 

موضوع بدهی انگلیس ربطی به آزادی زاغری ندارد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره انتشار اخباری مبنی براینکه دولت انگلیس بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک‌های چیفتن (قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) تأیید کرده است و برخی تلاش دارند موضوع پرداخت بدهی را به آزادی یک زندانی دو تابعیتی ایرانی انگلیسی (نازنین زاغری) ربط دهند، افزود: دولت انگلیس یک بدهی قطعی ۴۰ ساله به ایران دارد و تفاوتی نمی‌کند که این بدهی را یک مقام دولت انگلیس بپذیرد یا نه.

وی گفت: واقعیت این است تا همین امروز هم دولت انگلیس تأخیر‌های مکرری از پرداخت این بدهی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از کانال‌های مختلف و در تمامی گفتگو‌هایی که با طرف انگلیسی داشته، تاکید کرده است که این بدهی قطعی را باید دولت انگلیس پرداخت کند و این ربطی به هیچ موضوع دیگری ندارد.

خطیب زاده با تاکید براینکه موضوع خانم نازنین زاغری (زندانی دو تابعیتی که دوران محکومیتش را در ایران می‌گذراند) ربطی به پرداخت بدهی ایران از انگلیس ندارد، گفت: وی بخشی از محکومیت خود را در ایران گذرانده و آزادی مشروط هم داشته است که پروسه قضائی خودش را دارد و هیچ فرقی بین وی و سایر زندانیان دیگر نیست.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انگلیس بدون تأخیر بدهی خودش به ایران را بپردازد افزود: موضوع خانم زاغری یک پروسه قضائی دارد و قوه قضائی ایران در این باره کاملاً مستقل عمل می‌کند و بدهی دولت انگلیس به ایران یک بدهی قطعی ۴۰ ساله است و باید با همه جریمه‌های تاخیرش پرداخت شود؛ ما به قطع و یقین پیگیر هستیم بدهی انگلیس به ایران پرداخت شود.

 

کمیسیون آموزش موضوع بازگشایی مدارس را مورد بررسی قرار دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 16 شهریور در تذکری گفت: در مورد بازگشایی مدارس سردرگمی دولت بهت انگیز بود، آقای وزیر یک حرف می زد، رییس جمهور یک حرف می زند، وزیر بهداشت یک حرف دیگری می زند.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این چه وضعیتی است که برای مردم ایجاد کرده ایم. مردم سردرگم شده اند. آقای رییس به کمیسیون آموزش ماموریت دهید تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

 

تصمیمات گرفته شده در استان خوزستان با نظارت مستمر مجلس مورد پیگیری قرار می گیرد

محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 16 شهریور با اشاره به سفر چهار روزه خود به استان خوزستان در هفته گذشته گفت: توفیق داشتم که به مدت چهار روز میهمان مردم شریف، شهیدپرور و سرافراز خوزستان باشم. ما خود را بیش از این مدیون مجاهدت های مردم خوزستان می دانستیم ولی در این مدت استقبال گرم مردم شریف این دیار از یکی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران مرا شرمنده خود کرد تا خود را بیش از گذشته مدیون آن عزیزان بدانم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از مردم سرافراز خوزستان صمیمانه تشکر می کنم و دست همه آنان را به گرمی می فشارم. از 17 نماینده استان نیز تشکر و قدردانی می کنم که قطعا این سفر بدون این هماهنگی و تلاش آنان میسر نبود. تمامی این عزیزان از حدود شش هفته پیش تمام توان خود را به کار بستند تا مشکلات حوزه کاری آنان و مسایل مردم به درستی شناسایی شود. همه این عزیزان زحمات زیادی را متحمل شدند و تلاش های بی وقفه ای برای حل مشکلات مردم در حوزه های انتخابیه خوزستان به انجام رساندند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما خود را متعهد می دانیم که تصمیمات گرفته شده را با نظارت مستمر تا سرانجام نهایی آنها پیگیری کنیم. خروجی این نظارت میدانی به طور شفاف و با جزییات به زودی در سایت مجلس بارگزاری خواهد شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس دولت انگلیس بدهی انگلیس برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح «قانون کار» دانست و گفت: پیگیر لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده هستیم، امیدواریم این مصوبه در مجلس دوازدهم به حالت قبل بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در جمع نمایندگان کارگران استان گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تأکید بر اینکه حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف، مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است، زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

وی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح قانون کار عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

جوکار بر لزوم تبدیل قراردادهای موقت به دائمی برای ایجاد امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و افزود: طرح افزایش سن بازنشستگی نیز با وجود مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید و امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح، و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان خواند و خاطرنشان ساخت: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز، چون با کسب آرای کارگران منصوب شده اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران با شعار حل نمی‌شود، گفت: نشست‌ها و جلسات باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد، بنابراین با شعاری صحبت کردن، نمی‌توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

کد خبر 749548

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان