Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:44:19 GMT

احتمال افزایش قیمت مرغ به ۳۰هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۴۴۶

احتمال افزایش قیمت مرغ به ۳۰هزار تومان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حبیب اسد الله نژاد افزود: دولت باید زیرساخت هایی ایجاد کند تا دهک های مورد هدف از جامعه حمایت شوند که با تحقق این مهم ضمن جلوگیری از کاهش مصرف، تولیدکنندگان هم دچار زیان نخواهند شد.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان طی چندماه گذشته به دلیل عدم تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب دچار چالش شدند و متاسفانه هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران حداقل 14 هزار 500 تومان بوده اما نرخ مصوب 10 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران ضمن اشاره به اینکه دولت با وجود وعده هایی که داده نتوانسته به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل کند، ادامه داد: مسئله تامین نهاده ها با نرخ مصوب چالش جدی و نگران کننده برای تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه زمان بیشتر سپری می شود متاسفانه قیمت ها بالاتر می رود و قیمت تمام شده هم برای مرغدار افزایش می یابد، گفت: تخصیص ارز یکی از مهمترین مباحث است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه دولت قادر به تخصیص ارز چهار هزار و 200 تومانی نیست، افزود: همین مسئله سبب شده واردات با چالش روبرو شود.

وی با اعلام این مطلب که در صورت تخصیص ارز مدنظر سایر مشکلات نیز به خودی خود رفع خواهد شد، اظهار داشت: با حدف یکباره ارز چهار هزار و 200 تومانی جهت واردات، قیمت نهاده ها و سایر مولفه های تولید با رشد ناگهانی روبرو شده است.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت ها میزان مصرف مرغ در کشور کاهش می یابد، ادامه داد: در حال حاضر بخشی از نهاده ها با نرخ مصوب و بخش دیگر هم از طریق بازار آزاد تامین می شود که در نتیجه قیمت تمام شده مرغ 14 هزار و 500 تومان تا 15 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت مرغ زنده در بازار 14 هزار و 500 تومان بوده که با وجود این، قیمت مرغ گرم در بازار بیش از 21 هزار و 500 تومان خواهد بود.

اسدالله نژاد در پایان گفت: قیمت مرغ گرم در بازار هم اکنون 19 هزار تومان بوده که با حذف ارز چهار هزار تومانی قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم به بیش از 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین جزئیات مصوبه افزایش ۴۰۰تا ۷۰۰درصدی قیمت کود کشاورزی رسوب ۳۰۰هزار تن برنج وارداتی در گمرکات آغاز برداشت بادام زمینی +عکس کمبودی در عرضه دام نداریم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی گوشت مرغ قیمت مرغ گوشت مرغ مرغداران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار و 500 تومان هزار تومان نهاده ها قیمت مرغ نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه