Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گروه موسوم به «سرایا اولیاء الدم» امروز یکشنبه در بیانیه ای از دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق خواست که تبدیل به پوششی برای تحرکات نظامی آمریکا نشود در غیر این صورت در معرض حملات گروه های مقاومت عراقی قرار می گیرند.

سرایا اولیاء الدم (گردان های اولیای دم) این بیانیه را در واکنش به حمله به کاروان ویژه سازمان ملل در مسیر اربیل به موصل در ۲۸ اوت ۲۰۲۰ (هفتم شهریور ماه) عنوان کرده که در پی آن دو شهروند عراقی همراه کاروان زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع امنیتی عراق در آن زمان گفتند که کاروان متعلق به سازمان بهداشت جهانی بوده اما دفتر نمایندگی سازمان ملل متعاقبا اعلام کرد که کاروان این سازمان در حال انجام ماموریت انسان دوستانه بوده است.

گروه گردان های اولیای دم خطاب نمایندگی سازمان ملل در عراق گفته است: «به خاطر بیاورید که در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۰ تجهیزات شما حامل افسرانی از CIA بود و ما می‌توانستیم همه آن ها را نابود کنیم، اما خواستیم تا از این طریق به شما هشدار بدهیم.»

در این بیانیه آمده است: برای ما اثبات شده که نیروهای اشغالگر آمریکایی از کامیون‌های نمایندگی سازمان ملل برای نقل و انتقال بین مناطق مختلف عراق استفاده می‌کنند تا از حملات مقاومت اسلامی در امان بمانند.

به نوشته بیانیه، با وجود تمام احترامی که برای شما (سازمان ملل) قائل هستیم به شما هشدار می‌دهیم که تجهیزات شما نباید به عنوان سپر و پوشش نیروهای اشغالگر عمل کند؛ در غیر این صورت ناچاریم که اشغالگران آمریکایی را به‌ همراه تجهیزات شما به آتش بکشیم.

این در حالی است که نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق در واکنش به این تهدید گردان های اولیای دم با انتشار بیانیه‌ ای بر بی ‌طرفی خود تاکید کرده است.

نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق با انتشار بیانیه ای گفته است: «هیچ کشور یا سازمانی تجهیزات ما را مورد استفاده قرار نمی‌دهد، ما بی‌طرف هستیم و بدون استثنا در راستای کمک به تمام عراقی‌ ها فعالیت می کنیم.»

در بیانیه تاکید شده است که در حادثه انفجار بمب در مسیر کاروان نمایندگی سازمان ملل در استان نینوا یک کارمند این نمایندگی زخمی شد و به یک دستگاه از خودروها خسارت وارد آمد.

چند گروه نوظهور در عراق در طول ماه های گذشته در اعتراض به ادامه حضور نظامیان آمریکا در خاک کشورشان، حملات خود را به این نیروها و مواضع آمریکایی ها در خاک عراق تشدید کرده اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در جریان سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن (۲۸ مرداد تا یکم شهریور ۹۹) در واکنش به تشدید حملات به نظامیان و مواضع آمریکا در این کشور اعلام کرد که درصدد کاهش نیروهای کشورش است و نظامیان آمریکایی تا سه سال آینده خاک عراق را ترک می کنند.

جریان های سیاسی و گروه های اسلامی در عراق این تصمیم آمریکا را بر خلاف قانون پارلمان عراق صادره در ۱۵ دی ۹۸ مبنی بر اخراج کامل نظامیان آمریکا می دانند.

گروه های نوظهور مقاومت در عراق در واکنش به اصرار آمریکایی به ماندن در این کشور، حملات دفاعی را از اواخر اسفند ۹۸ علیه مواضع و نظامیان آمریکا شدت داده اند.

«عصبه الثائرین»، «لواء ثأر المهندس»، «سرایا اولیاء الدم»، «سرایا ثوره العشرین» و «اصحاب الکهف» از جمله مهم ترین گروه های نوظهور است که در طول پنج ماه گذشته در عراق به هدف مبارزه با اشغالگران آمریکایی اعلام موجودیت کرده اند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت نمایندگی سازمان ملل نظامیان آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه صنعاء با تأکید بر این که ما از توطئه‌های ایالات متحده و اقدامات خصمانه آنها اطلاع داریم، گفت: مسئولیت پیامدهای هرگونه حماقت برضد یمن از سوی آمریکایی‌ها برعهده خودشان است.

وی با انتشار مطلبی در شبکه ایکس به واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه، یک راه امن در منطقه نخواهند یافت و همه منافع آنها، هدف آزادگان قرار خواهد گرفت.

العزی از واشنگتن خواست به اقدامات خصمانه خود نسبت به یمن دست بردارد پیش از آنکه افکار شکست خورده آن را جهنمی بی‌پایان بکشاند.

وی این سخنان را بعد از تلاش آمریکا برای به کارگیری ایادی داخلی خود برای برهم زدن ثبات در یمن بعد از شکست در بازدارندگی در دریای سرخ عنوان کرد.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه همچنان کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که در دریا سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهند. کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز در پاسخ به حمله به یمن، هدف نظامیان صنعاء هستند.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (جمعه) از حمله به نفتکش انگلیسی "Andromeda Star" در دریای سرخ و اصابت مستقیم آن خبرداد.

همچنین نیروی پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند پهپاد "MQ9" را در آسمان استان صعده و در حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یمن به عملیات‌های نظامی خود ادامه داده و تلاش می‌کند، عملیات‌های خود را در اقیانوس هند توسعه داده و تقویت کند تا جایی که در محاسبات آمریکایی ـ انگلیسی ـ اسرائیلی نمی‌گنجد.

الحوثی باردیگر تاکیدکرد که تنها راه حل، توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و پایان محاصره این منطقه است و طولانی کردن این حملات و محاصره نتیجه عکس بر وضعیت اقتصادی دشمنان دارد.
 

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها