Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@16:56:41 GMT

محافظه کاری شهرداری در جذب درآمد غیر نقد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۹۷۱۵

محافظه کاری شهرداری در جذب درآمد غیر نقد

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درپایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیر علنی صبح امروز شورای شهر گفت : هفته تهران در اولین هفته مهر ماه برگزار می شود  بحث برنامه ریزی شهرداری برای سال 1400 و فعالیت هایی که قصد دارند برای تعویض قرن در شهرداری تهران داشته باشند گزارشی عرضه شد  و برندینگ 1400 در جلسه امروز صبح مطرح شدو اعضای شورای شهر نظرات خود را ارائه کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه بخوانید

کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری

او درباره جلسه علنی شورای شهر تهران نیز گفت : سه نطق پیش از دستور داشتیم و به انتخاب اعضای کمیسیون ها ورود پیدا کردیم که اعضای در همان کمیسیون ها ابقا شدند و مهم ترین دستور امروز شرایط انتخاب ذیحسابان بود که ماده های زیادی داشت و تا ماده 8 پیش رفتیم. یک بحث یک فوریتی درباره شفاف سازی یارانه های شهرداری تهران داشتیم و یک طرح یک فوریتی برای بررسی وضعیت خدمات کسانی که در شهرداری کار می کنند داشتم که این افراد به ویژه در شرایط کرونایی فعلی آسیب پذیر هستند که این یک فریت باعث شرایط را برای تمام کسانی که در بخش خدمات شهری حضور دارند بازبینی کنیم.

هاشمی در مورد گزارش خزانه دار نیز گفت: در این گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران تا آخر تیر ماه چه در درآمدها و چه در هزینه ها ارایه کردند و بحثی که در شورا مایه سوال شد بحث این بود که شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضا نگرانی خود را در این باره ابراز کردند و حتی از هیأت رئیسه خواستند جلسات ویژه در این باره گذاشته شود.

او ادامه داد: این مشکل را در طول سه سال داشتیم و هر سه سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد محافظه کاری بسیاری می کند و به نظر می آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است و وقتی می خواهند در این باره کار کنند باید یک مسیر طولانی را طی کنند که از سازمان املاک و تشکیلات حقوقی شهرداری عبور می کند و گفته شده است این کار باید با روش مزایده انجام شود که محکم کاری است که البته از یک جهت خوب است که کار را بسیار محکم کرده اما از سوی د یگر مسیر را کند کرده است و ان شالله در این باره دخالت کنیم تا ببینیم با  استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداران را بالا ببریم که با استفاده از قوانین موجود بودجه نقدی جذب کنند.

هاشمی گفت: در گذشته به این کل بود که وقتی پیمانکاری طلبکار بود با کارشناسی که نسبت به ملک انجام می شد و با قیمت کارشناسی با طلبکار تهاتر می شد تا مسیر مزایده نرود. اما اکنون شهرداری اعلام کرده است که هیچ ملکی نم یتواند بدون مزایده قانونی واگذار شود که بر این اساس طلبکاران باید در مزایده شرکت کنند و اگر طلبکاری نتواند قمیتی بدهد که ملک را بگیرد نمی تواند طلب خود را دریافت کند. همین امر باعث شده شهرداران مناطق نتوانند برای بدهی ها از بودجه غیر نقد استفاده کنند.

پربیننده ترین آقای رئیس‌جمهور! بازگشایی حضوری مدارس را متوقف کنید همنشینی فقر و ثروت در جنوب غرب پایتخت ساختمان‌های تهران شبیه قوطی‌های مقوایی‌اند/ معماری بی‌کیفیت پایتخت گرانی ۴۰درصدی نرخ معاینه فنی خودروها تلاش مجدانه رییس جمهور برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران!/ عضو شورا: غیر کارشناسی و دستوری محدودیت را می‌خواهند لغو کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درآمد شورای شهر شهرداری تهران محسن هاشمی رفسنجانی درآمد شهرداری محسن هاشمی بودجه شهرداری رییس شورای شهر تهران درآمد شهرداری تهران بودجه شهرداری تهران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهرداری تهران غیر نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران

تنی چند از اعضای شورای شهر تهران بر لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در واکنش به وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر تهران با بیان اینکه حدود ۴ ماه قبل نامه‌ای به هیات رئیسه نوشتم که در آن در مورد جابجایی درختان در برخی مناطق به دلیل پروژه های عمرانی هشدار دادم، گفت: در آن نامه قید کردم که باید جابجایی درختان در فصل مناسب و با رای کمیسیون‌های مربوطه و با رعایت قوانین و مقررات و اصول جابجایی باشد.

وی با بیان اینکه صورتجلسه پروژه‌ها را که نگاه کردم، دیدم که برای اجرای پروژه‌هایی همچون یادگار امام در شاخه شرقی و غربی، شهید شوشتری در منطقه ۱۴ و ۱۵ و... باید هزاران درخت جابه‌جا شود، گفت: اینطور که مشخص بود باید درختانی جابجا  شوند و باید این جابجایی با طی کردن روند قانون و رای کمیسیون ماده ۷ باشد و در دو پروژه منطقه ۵ و خیابان تهرانپارس درختان در حال جابه‌جایی هستند  اما اطلاع‌رسانی نمی‌شود، مردم این حجم از جابه‌جایی را می‌بینند و برایشان سوال پیش می‌آید.

همچنین تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران یک معاونت تخصصی برای ساخت‌وساز داریم و آن هم معاونت فنی و عمرانی است گفت: بعضا دیده می‌شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها و... بخشی برای اجرای پروژه‌های عمرانی دارند .باید در شورای شهر تهران یک مصوبه قاطع داشته باشیم که فقط معاونت فنی و عمرانی ساخت و سازها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها باید به تایید معاونت فنی و عمرانی برسد، گفت: تقاضا دارم پروژه‌ها با تایید ضرورت معاونت فنی اجرایی شود و شهردار تهران قول داده بودند که برای پروژه‌ها روزشمار و ماه شمار بگذارد که ما چیزی ندیدیم.

امانی همچنین تاکید کرد: باید تجهیزات فنی و  هوشمندسازی تونل آرش - اسفندیار نصب شود.

حجت‌السلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه همه کارهای عمرانی به معاونت فنی و عمرانی سپرده شود، گفت: حتی هلدینگ مترو نیز باید به زیرمجموعه معاونت فنی برگردد و از هیات رئیسه میخواهم که معاونت فنی و عمرانی نیز به مانند معاونت حمل و نقل هر ماه به شورای شهر بیاید و در مورد روند پیشرفت ۳۶ پروژه‌اش توضیح دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد